Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-08-2008, 19:46   #1
Supermedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,450
MP Rating: 0% (0)
Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.
Motorcross?

Hei! Lurer på om det er noen av dere so har barn som driver på med motorcross?

Har en datter på 7 år som svært gjerne vil starte med dette. Men vi har ikke så mye kunnskap om det.

Så jeg skulle gjerne likt og få noen tips om det.
Lurer på om dette er noe barna synes er veldig gøy, også etter noen år?
Hvilken str på sykkel har ditt barn og hvor gammelt er det?
Er det stor forskjell på beskyttelsesutstyr?

Vi kommer nok ikke til og starte før til neste sesong, da dette er dyrt, så greit og få spart litt. Men vi skal prøve og ordne det så hun kan få prøvekjørt i år.
Når vi starter opp skal vi melde oss inn i den lokale klubben og bare kjøre på bane.

Veldig glad for alle svar jeg får!
__________________



Tussi jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 09:18   #2
Supermedlem
 
annka sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,489
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Motorcross?

Jeg har ikke noen gode råd til deg bortsett fra at det ser veldig morsomt ut..
guttene mine ska og begynne til neste år, de holder på og lage bane her vi bor nå...Men som du sier det er dyrt, tenkte og prøve finne noe brukt, siden alle 3 skal kjøre....
jeg tenker litt på om det er trygt?? guttene er jo litt ville...så er det snuppa da, ho haar jo så lyst....ho vil jo være 5år da, kunne jo vært greit at ho og kjørte for hele familien må nesten dra sammen...tror jeg....Syns nesten 3 vle gutter blr for mye for en voksen og passe på..tenkte kanskje at om ho og kjører er vi der begge og passer på 2 barn hver? Vet ikke...
Til snuppa er iallefall utstyret billigst, siden ho er så kort og må ha en liten sykkel..de kostet ikke så mye..håper du får mange gode tps og råd her, sniker no litt og ser jeg...Lykke til..
__________________
Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..
97..99..04..og de store 87..89..som ikke vil ha bilde av seg her...
annka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 10:43   #3
Seniormedlem
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,283
MP Rating: 0% (0)
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Motorcross?

Hei!
Våre barn kjører litt motorcross, og det e kjempegøy. Den yngste som snart er 6 år har holdt på siden hun var fem og veldig flink. 12 åringen er ikke så gira og 9 åringen synes det er tøft.

Vi har en en liten sykkel, passelig for den yngste og som også kan brukes av 9 åringen. Størrelse? Hakke peiling! Vi leigde sykler på banen før vi kjøpte, og det er det vi vanligvis gjør for 9 åringen. Vi kjøper kanskje sykkel til han om interessen holder seg.

Du får ofte kjøpt brukte sykler, jeg tror vi betalte en 5-6000 for vår. ( høres mye ut? Det var kanskje mindre?)


Det du ikke skal spare på er sikkerhetsutstyret. Kjøp i motorsykkelforretning og bare godta at det er dyrt. Men dere trenger kanskje ikke køpe alt med engang og mye kan barna dele på.

Vi har kjøpt skikkelig hjelm, med krage til de yngste(viktig fordi hjelmen er tung og det gir ekstra støtte for nakken), brynje og bukse. Det siste er vel neppe nødvendig, men kan kjøpes stort. Hansker må de også ha. Jakke er ikke nødvendig, brynje med "armer" gir god beskyttelse og du kan ha en vanlig jakke over.
Du kan også få kjøpt slikt utstyr brukt, ofte gjennom andre medlemmer i klubben.

Husk at det bare er lovlig å kjøre på bane!

Det er gøy for barna og vi opplever miljøet som godt og inkluderende.
__________________
Verdande 1996 1999 og Lillemor 2oo2

Sist endret av Verdande; 30-08-2008 kl 10:48.
Verdande er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 10:45   #4
Supermedlem
 
Skulpe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 866
MP Rating: 0% (0)
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.
Sv: Motorcross?

Jeg vil råde deg til å ta en titt her: http://motorsportforbundet.no/t2.asp?p=69490 klikk på brosyren, der står det masse nyttig. Ellers finner du mye av det du trenger å vite her:http://www.motorsportforbundet.no/t2.asp

Jeg har to gutter på 5 og 7 år som kjører. Vi har kjøpt masse brukt utstyr på finn.no, da sparer du i alle fall masse penger!

Når det gjelder motorsykkel, så er den minste 50 ccm(?) akkurat passe til 5 åringen. Den er for liten til han på 7, så han bør egentlig ha 80 ccm (jeg husker ikke helt hva det heter....) Vi kjøpte ny motorsykkel, da det ikke var så mye å spare på å kjøpe brukt når den var så liten. Ser at det er mer penger å spare når det begynner å bli større sykler.

Det her ble bare kort svar skrevet i all hast, men håper et var litt hjelp! De syns i allefall det er kjempegøy!!

(Og syns hun ikke det blir gøy i lengde,n så er det ikke noe problem å selge utstyret igjen).
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 19:30   #5
Supermedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,450
MP Rating: 0% (0)
Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.
Sv: Motorcross?

Tusen takk for svar! Jeg er virkelig glad for å få det.

Utstyr kommer vi til å kjøpe nytt og bra, da vi er opptatt av sikkerhet. Også har hun en lillebror som skal arve en dag.
Vi har sett på sykkel og den vi har tenkt på til henne er Yamaha PW80. Bare håper den ikke er for stor til henne, men den mindre blir vel for liten og. Hun er litt høy for alderen og sterk, så tror det går bra.

Og vi kommer bare til å kjøre på godkjente baner, vi har 3 baner i nærheten.

Noen som har tips til steder og kjøpe utstyr og sykkel? Helst i Hedmark, oppland, akershus eller oslo.
__________________



Tussi jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:13.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com