Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-03-2009, 10:08   #21
Seniormedlem
 
Jannamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 1,614
MP Rating: 0% (0)
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: allene mamma eller samboer

og om du er "sammen" med pappaen er virkelig en individuell vurderingssak.. mulig dere har et kjærlighetsforhold, men han er totalt fraværende slik du beskriver det i forhold til støtte og økonomi, så jeg ville presisert det hardt til nav.

er ikke ulovelig og ha et godt og nært forhold til barnefar, det er bra det, men det betyr ikke at man ikke er alenemor i praksis for det
Jannamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 10:35   #22
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: hos pappan min
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.
Sv: allene mamma eller samboer

jeg er i min lett synkene båt fordi jeg er dom og ikke klarte å ta abort når jeg ble gravid
har lyst til å studere men pg mine supre karakterer fra ungdomskolen og dyslektsi sliter jeg med hva jeg vill studere
min kjæreste ønsker at vi skal bo sammen og håper at jeg vil flytte til england han føler at han er nødt til å hjelpe foreldrene sine faren hans er syk kreft og moren passer på han og det er enkelte ting ho ikke klarer ho er veldig taknemlig for at han er der
jeg kan jo bare flytte til england bo sammen med foreldra hans til vi finner hvårt egent sted å bo men er red for hva skjer hvis det ikke går hva gjør jeg da flytter tilbake til norge og padler vidre i min lett synkene båt
tror ikke nav er min endelige løsning har klart meg uten hjelp fra di i fire år men fordi jeg må tenke på jentene mine og nye baby trenger jeg å besteme meg for hva som er best for min lille familie

Sist endret av h.k.w; 29-03-2009 kl 10:42.
h.k.w er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 11:19   #23
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,082
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: allene mamma eller samboer

Håper det løser seg for deg hkw!

Jannamor: ung uføre gir en minstesats på nesten 170.000 pr. år (2008, blir høyere i 2009). Det gir en timelønn på 93. Det er mange jobber som gir mer enn dette.

Jeg synes ikke det virker urettferdig om denne mammaen skal få stønader som alenemamma. Hun er jo det. Sees 4 ganger i året er da ikke akkurat å ha et "ekteskapsliknende forhold".

Attføring får man vel ikke om man ikke har noen sykdom? Men NAV har kanskje andre tiltak man kan gi arbeidstakere som ikke kommer inn på arbeidsmarkedet. Ikke kommer inn i det hele tatt, man kan ikke ha så høye krav i forhold til NAV...
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 12:42   #24
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 68
MP Rating: 0% (0)
majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.majalille er fantastisk mot andre.
Sv: allene mamma eller samboer

Sitat:
Opprinnelig postet av h.k.w Vis post
jeg er i min lett synkene båt fordi jeg er dom og ikke klarte å ta abort når jeg ble gravid
har lyst til å studere men pg mine supre karakterer fra ungdomskolen og dyslektsi sliter jeg med hva jeg vill studere
min kjæreste ønsker at vi skal bo sammen og håper at jeg vil flytte til england han føler at han er nødt til å hjelpe foreldrene sine faren hans er syk kreft og moren passer på han og det er enkelte ting ho ikke klarer ho er veldig taknemlig for at han er der
jeg kan jo bare flytte til england bo sammen med foreldra hans til vi finner hvårt egent sted å bo men er red for hva skjer hvis det ikke går hva gjør jeg da flytter tilbake til norge og padler vidre i min lett synkene båt
tror ikke nav er min endelige løsning har klart meg uten hjelp fra di i fire år men fordi jeg må tenke på jentene mine og nye baby trenger jeg å besteme meg for hva som er best for min lille familie
for det første (og dette kan jo virke bedrevitende, men du ber jo om råd, så da regner jeg med at du er klar for å høre meningene våre ): IKKE BLI GRAVID IGJEN I HVERTFALL.

utenom det bør du bli i norge til du har fått deg en utdanning eller en jobb slik at du har mulighet for jobb når du kommer til england der også. regner ikke med at du har så mange rettigheter der borte i hvertfall.

det finnes mange jobber man ikke trenger lese og skrive ferdigheter for å gjøre. en av de beste hjelpepleierne på en av jobbene mine er nærmest analfabet pga lese og skrivevansker.

får følelsen av at du er inne i en form for depresjon hvor du egentlig ikke evner å gjøre så mye for deg selv, men tenk da på barna dine. den ENESTE som kan få skuta til til å slutte å ta inn vann er du selv. stå på krava, sett deg inn i regler, finn noen som gidder å hjelpe deg. barnevernet og sosialtjenesten har også en plikt til å hjelpe deg om du er i så "deep shit" som du beskriver.

i norge har ALLE mulighet for å ha et godt liv.

lykke til, jente. ikke gi deg, det skylder du deg selv.
majalille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 14:29   #25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: hos pappan min
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.
Sv: allene mamma eller samboer

neida har ikke noe i mot folks meninger
hvis jeg er deprimert kan det ha noe med at jeg har en ni uker baby som sliter med å holde på melka si. Jeg kommer ikke til å få flere barn i mit liv har hat tre keisersnitt og fikk overtalt legen til å slå en knute på min eneste eggleder.
etter sommeren eller før kommer jeg til å prøve å forbrede mine karakterer fra ungdom skolen så jeg har litt bedre en 2 i så å si alle fag etter dette kan jeg finne ut hva jeg vil studere har allti jobbet med dyr eller barn så det blir vel noe sånt.
flytter ikke til england uten at jeg har en jobb eller utdanelse har ikke rett på noe hjelp fra england og vill ikke være hel økonomisk avhengi av noen.
har ikke noen positiv opplevelse av barneværne som barn så di kan holde seg langt unna
neste år er jeg vel et matte geni og en exspert på norske lover og regler
h.k.w er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 14:35   #26
Veteranmedlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 4,883
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: allene mamma eller samboer

jeg tok generell studiekompetanse på 1 år for 2 år siden mens jeg var alene med snuppa.
Det var utrolig godt å bli ferdig. undersøke hos kommunen din hva slags tilbud de har til voksenopplæring hos dere.
__________________
Snart skolejenta-sept-2003 OG hjertebarnet-juli-2008



Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 14:53   #27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: hos pappan min
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.
Sv: allene mamma eller samboer

takk det kan jeg gjøre denne uka
h.k.w er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 15:05   #28
Seniormedlem
 
Jannamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 1,614
MP Rating: 0% (0)
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: allene mamma eller samboer

Sitat:
Opprinnelig postet av muslingen Vis post

Jannamor: ung uføre gir en minstesats på nesten 170.000 pr. år (2008, blir høyere i 2009). Det gir en timelønn på 93. Det er mange jobber som gir mer enn dette.
jepp i 100%
(jeg har 40%)
Jannamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-03-2009, 09:01   #29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: hos pappan min
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.
Sv: allene mamma eller samboer

vel fikk et brev fra nav igår og det vil ta 12 uker før jeg får et endelig svar fra di så må bare vente og håpe at jeg har litt hell
h.k.w er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2009, 19:40   #30
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: hos pappan min
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.h.k.w er fantastisk mot andre.
Sv: allene mamma eller samboer

vel har nå fått svar fra nav jeg er ikke allene mamma men sammboer med min kjæreste som jeg ser tre fire ganger i året og som ikke hjelper til npe økonomisk. Føler litt at jeg blir straffa pg at jeg har klart å leve på barnetrygd og kontant støtte pluss tynt engangstødnaden som jeg fikk for baby nr 2.
kommer til å klage til nav men dette må desvære vente til lille w er skrevet ut fra rikshospitale hvor vi nå har hvært siden onsdag.
h.k.w er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:12.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com