Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2009, 12:43   #1
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,285
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
gravid og mottar rehabiliteringspenger?

jeg har ei vennine som akkurat har fått vite hun er gravid....veeeldig uplanlagt og kom vist som et sjokk..

hun mottar i dag rehabiliteringspenger...og ser jo at de med rehabiliteringspenger ikke har krav på foreldrepenger...

hun har rehabiliteringspenger fram til 31.12.09
og termin er i desember 09.

finnes det noen løsning økonomisk for de?
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 13:44   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,878
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Dessverre har hun ikke krav på noe annet enn engangsstønaden.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 14:06   #3
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,285
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

så forbaska urettferdig... sykepenger gir jo grunnlag...men ikke rehabilitering liksom

uff ja... det er jo synd...de bestemte seg om det fikk løst det økonomisk skulle de beholde.... men om det ikke fantes løsning..kan de ikke

synes det er fryktelig trist jeg da
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 14:08   #4
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,878
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Folk er selvsagt forskjellige, men jeg føler dette er noe man absolutt bør ta høyde for, om man mottar rehabiliteringspenger/attføring i fruktbar alder. Ingen prevensjon gir 100% beskyttelse...
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 14:16   #5
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,285
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

ja er sant det...

jeg er en av de som tror at vil du så får du til...på en eller annen måte...

men for disse er det veldig viktig å leve godt også.... og sånn er de... har på følelsen av de har vært veldig uforsiktige også...meeen..ingen vits å komme med en nå...

det er det siste de trenger tror jeg..
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 14:54   #6
Supermedlem
 
Leaena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 631
MP Rating: 0% (0)
Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Hva er planen at hun skal gjøre når rehabiliteringspengene tar slutt? Kan det være et alternativ at pappaen tar ut foreldrepermisjon etter at mammas obligatoriske uker er over?
__________________
Leaena og L -03
Leaena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 15:49   #7
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,285
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

det var mitt forslag...for planen er å finne seg en jobb etter rehabiliteringspengeperioden er over slik jeg har forstått det..

men det var uaktuelt for henne å begynne å jobbe mens baby er maks et par mnd gammel...
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 16:56   #8
Medlem
 
Melita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 147
MP Rating: 0% (0)
Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Sitat:
Opprinnelig postet av Upsidaysi Vis post
...men det var uaktuelt for henne å begynne å jobbe mens baby er maks et par mnd gammel...
...så da er abort bedre

jaja...håper de finner en løsning og velger å beholde barnet.

Hun kan ikke si i fra seg rehabiliteringspengene og få seg en jobb nå da (vet det sikkert er en grunn til at hun har rehabiliteringspenger, men hvis alternativet er abort fordi det ikke passer økonomisk
__________________
oktober 08
Melita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 17:48   #9
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,285
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

hun har me...

fikk diagnosen i desember i 08.

det er jo mulighet for utvidet periode med rehabpenger ser..kanskje det kan være en mulighet...

synes det er vanskelig å være støttende i denne saken jeg...skal jeg være ærlig...men det er dems valg
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 19:03   #10
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 793
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Hei!

Ja, det er helt på trynet, mildt sagt, at ikke rehabiliteringspenger gir rett til foreldrepenger...Rehabilitering er jo en forlenget sykemelding mtp. at man skal begynne å jobbe igjen! Man trenger bare mer tid enn et år!

Når det er sagt; jeg har hatt rehabiliteringspenger i snart 3 år da jeg stadig har vært til behandling med utsikt for bedring. Vet om en jeg hadde på helsestasjonen som fikk rehabiliteringspenger videre når hun hadde fått baby/engangsstønad.

Jeg var gravid her for halvannet år siden (ma) og da snakket jeg med nav og hun sa at det var viktig å skrive i et brev at det var meningen jeg skulle tilbake da og da i jobb, så tok de det med i beregningen. Så man må jo ikke gi opp!
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:32.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com