Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2009, 19:09   #11
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,289
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

men hun har fått diagnosen me...og det er jo i grunn en sykdom som en ikke kan garantere for at man blir frisk..og da er jeg litt usikker på om forlengelse er aktuelt...?

ikke vet jeg...
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 19:19   #12
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 793
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Nå finnes det jo mange grader av me da, men jeg vil jo tro at det kanskje er håp for henne å komme i jobb igjen iom. at det er hele poenget med rehabiliteringspenger! Men jeg reagerer litt på at hun har fått det helt frem til 31.12.09 jeg da, for jeg har aldri fått det mer enn 3-4 mnd. av gangen med en stadig vurdering av arbeidsevnen...
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 19:38   #13
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,289
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

hmmm :skeptisk: er det hun har sagt til meg iallefall...

må innrømme jeg har vært litt til ganske mye med henne i det siste...
__________________
Man bør la kaloriene stå, ellers setter de seg.


Amalie 03.02.2007
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 20:40   #14
Seniormedlem
 
annka sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,604
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Jeg har hatt rehabiliteringspenger i flere år...Nå sist før snuppa ble født hadde jeg det også...ble deretter satt på midlertidig uføretrygd...Man må kreve på nav...De prøvde seg med at jeg var for syk, så derfor stoppet de rehabiliteringspengene...og hadde ingen løsning videre...da sa jeg at jeg ikke godtok og bli sparket ut av systemet...og ba om midlertidig ufør..noe jeg fikk...forstår meg egentlig ikke på systemet til nav jeg ..Jeg nevnte ikke svangerskapet og foranstående fødsel i det hele tatt...Pengene kom no hver mnd...I tillegg fikk jeg engangsstønaden ved fødsel...
__________________
Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..
annka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 20:44   #15
Seniormedlem
 
annka sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,604
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Sitat:
Opprinnelig postet av Upsidaysi Vis post
men hun har fått diagnosen me...og det er jo i grunn en sykdom som en ikke kan garantere for at man blir frisk..og da er jeg litt usikker på om forlengelse er aktuelt...?

ikke vet jeg...

Om forlengelse ikke er aktuellt og din veninne ikke blir frisk, må ho jo søke om uføretrygd..Men da må ho til arbeids utprøving osv, mye mas...Enkleste er vel og håpe på bedring og søke om forlengelse av rehabiliteringspengee, og ta utprøvingen litt senere...
__________________
Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..
annka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 21:22   #16
Medlem
 
Malagi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 491
MP Rating: 0% (0)
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.
Sv: gravid og mottar rehabiliteringspenger?

Det finnes unntak for regelen med rehab-penger og graviditet, så jeg syns absolutt din venninne bør sjekke med NAV før de velger abort..

Det er jo bare å ringe å snakke med de på NAV (saksbehandleren altså) og høre hvordan dette vil arte seg i akkurat hennes tilfelle. Om man fyller kravene til å fortsatt få rehab-penger, så vil man få de utbetalt som vanlig i tillegg til engangsstønaden Hun bør også snakke med legen sin/NAV om muligheten for å søke tidsbegrenset uførestønad om hun ikke har krav på rehab-penger under graviditeten.

Ang. lengde på rehab-perioden, det er ikke uvanlig at det iallefall første vedtaket, gjelder for en lengre periode. For min del gjaldt første vedtaket for 12 mnd
__________________
Malagi
Ivf-pia kom på termin 06.07.08

Sist endret av Malagi; 07-04-2009 kl 21:26.
Malagi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:57.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com