Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-09-2008, 20:48   #1
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: innendørs
Meldinger: 247
MP Rating: 0% (0)
cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.
Oppsigelse

Når man ikke har noe arbeidsavtale verken skriftelig eller munntelig, hvor lang er oppsigelsetiden da?
cuda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 21:13   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 753
MP Rating: 0% (0)
toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.
Sv: Oppsigelse

Sitat:
Opprinnelig postet av cuda Vis post
Når man ikke har noe arbeidsavtale verken skriftelig eller munntelig, hvor lang er oppsigelsetiden da?
Nå prøvde jeg å se litt på Lovdata.no, men det var tunge greier.
Men jeg mener at dersom man ikke er på noen måte bundet via en arbeidskontrakt, værken skrifltig eller muntlig, så kan du gå på dagen
__________________

toneiren84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 21:16   #3
B30
Medlem
 
B30 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 420
MP Rating: 0% (0)
B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.
Sv: Oppsigelse

Jeg hadde jobb i en butikk uten kontrakt i noen år. Vi fikk besøk av LO's sommerpatrulje og de sa at man kunne ikke gå på dagen selv om man ikke hadde kontrakt
__________________
B30 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 21:24   #4
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.
Sv: Oppsigelse



Jeg var i en situasjon for noen år siden, og ville slutte i den jobben jeg hadde hatt i 3 mnd(hadde ikke fått kontrakt). Ringte til Nav og arbeidstilsynet for å finne ut hvilke rettigheter jeg hadde ang oppsigelse, og det å gå på dagen. Han jeg snakket med på arbeidstilsynet, måtte snakke med en annen som hadde litt mer peiling, og da han ringte meg opp igjeg, sa han at siden jeg hadde jobbet der i mer enn 1 mnd, så var det 1 mnds oppsigelsestid, selv uten kontrakt.
"Heldigvis" så var de jeg jobbet hos snill med meg, og lot meg få gå på dagen. Selvom de kunne vært skikkelig dass, og latt meg jobbe der i en mnd.
BergensJente er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 22:10   #5
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: innendørs
Meldinger: 247
MP Rating: 0% (0)
cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.
Sv: Oppsigelse

Ok, takk for svar
cuda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 22:12   #6
VIP-Medlem
 
Lykketrollet_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppsigelse

Jeg tror det varierer fra sted til sted.

På min jobb hadde vi 2 ukers oppsigelse inntil 6mnd, etter 6 mnd hadde vi 3mnd oppsigelse.
__________________
Storesøster 05 - Lillesøster 07
Min kamp mot kreften Jeg er blitt frisk!
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 22:27   #7
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,653
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: Oppsigelse

Arbeidsmiljøloven sier:
Sitat:
Hvis ikke annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned.
Altså: en måned (gjelder fra 1. i mnd etter at oppsigelsen er levert).
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 09:48   #8
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: innendørs
Meldinger: 247
MP Rating: 0% (0)
cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.
Sv: Oppsigelse

Sitat:
Opprinnelig postet av muslingen Vis post
Arbeidsmiljøloven sier:

Altså: en måned (gjelder fra 1. i mnd etter at oppsigelsen er levert).
Det vil si at vist jeg sier opp feks 3 sept så må jeg jobbe til 3 okt? el blir det ut sept og hele okt?
cuda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 11:21   #9
VIP-Medlem
 
Ninapia sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,589
MP Rating: 0% (0)
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppsigelse

Sitat:
Opprinnelig postet av cuda Vis post
Det vil si at vist jeg sier opp feks 3 sept så må jeg jobbe til 3 okt? el blir det ut sept og hele okt?
Det gjelder hel måned. Dvs at om du sier opp 3 sept må du jobbe ut oktober
__________________

2003 frøken
2001 bonusgutten
Ninapia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 11:32   #10
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,653
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: Oppsigelse

Sitat:
Opprinnelig postet av Ninapia Vis post
Det gjelder hel måned. Dvs at om du sier opp 3 sept må du jobbe ut oktober
Ja. Oppsigelsen gjelder ikke før den første dagen i neste måned. Om du leverer den 3. eller 30. er uten betydning. Den gjelder først fra 1. i måneden etter. Og da i en måned.

Sier du opp 3.9 må du jobbe til og med 31.10.
Sier du opp 30.9 må du jobbe til og med 31.10.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com