Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2008, 13:32   #1
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Spørsmål vedr. kjøpsloven

Jeg har klagd på en Jensen rammemadrass som jeg har eid i snart 3 år (kjøpt på Bohus). De har 5 års garanti på sengene sine. Rammemadrassen består av to stk 90 cm brede "bunnmadrasser", en 180 cm bred "hovedmadrass" og en overmadrass. Nå har de besluttet å ta inn den ene "hovedmadrassen" til testing og de sier at det vil ta 4-6 uker før jeg får den igjen. Har jeg krav på en låneseng (selvfølgelig ubrukt) eller kan de kreve at jeg skal bruke de to "bunnmadrassene" sammen med overmadrassen?
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 13:53   #2
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,653
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

Du mener forbrukerkjøpsloven.

Sitat:
Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.
Sitat:
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
Du må velge, om du vil ha nytt produkt eller la dem prøve å reparere den du har. Eller skal de bare teste om den er ødelagt? Uansett har du rett på et erstatningsgjenstand i mellomtiden. Det er et rimelig behov fra din side, selv om det går greit for mange å bruke undermadass + overmadrass en periode. Men så er det ulempen selgeren har ved et slikt erstatningsgjenstand da. De kan jo ikke låne madrasser ut i hytt og gevær pga. hygienen. Vil jeg tro. Kanskje de lar deg låne en billig en, en du får eller de kaster etterpå. Du har jo ikke krav på akkurat det samme som erstatningsprodukt.

Ikke helt klar den der. Jeg ville ringt forbrukerrådet og spurt. De vet sikkert mer om grensene i forhold til behov og ulempe.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 14:06   #3
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

Sitat:
Opprinnelig postet av muslingen Vis post
Du mener forbrukerkjøpsloven.


Du må velge, om du vil ha nytt produkt eller la dem prøve å reparere den du har. Eller skal de bare teste om den er ødelagt? Uansett har du rett på et erstatningsgjenstand i mellomtiden. Det er et rimelig behov fra din side, selv om det går greit for mange å bruke undermadass + overmadrass en periode. Men så er det ulempen selgeren har ved et slikt erstatningsgjenstand da. De kan jo ikke låne madrasser ut i hytt og gevær pga. hygienen. Vil jeg tro. Kanskje de lar deg låne en billig en, en du får eller de kaster etterpå. Du har jo ikke krav på akkurat det samme som erstatningsprodukt.

Ikke helt klar den der. Jeg ville ringt forbrukerrådet og spurt. De vet sikkert mer om grensene i forhold til behov og ulempe.

De skal bare teste om den er ødelagt ja. Jeg vet ju at den er det men de må absolutt teste den på fabrikk før de trur meg
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 15:07   #4
VIP-Medlem
 
Autofil sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 5,376
MP Rating: 100% (2)
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

4-6 uker? Skal de overvintre på den eller?

Det går vel ikke an å bruke de enkle madrassene på sokkelen heller såvidt jeg husker fra mine netter tilbragt sammen med denne Jensen, så dere må enten bruke dem i en annen seng eller rett på gulvet.

Jensensenga til over 20.000 kroner er forøvrig det verste mølet vi har hatt i hus. Var happy den dagen den gikk på fyllinga gitt.
__________________

... "De er rett og slett helt unødig skadd på grunn av dårlig sikring, og det er grusomt å se dette."
(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 15:35   #5
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

Sitat:
Opprinnelig postet av Autofil Vis post
4-6 uker? Skal de overvintre på den eller?

Det går vel ikke an å bruke de enkle madrassene på sokkelen heller såvidt jeg husker fra mine netter tilbragt sammen med denne Jensen, så dere må enten bruke dem i en annen seng eller rett på gulvet.

Jensensenga til over 20.000 kroner er forøvrig det verste mølet vi har hatt i hus. Var happy den dagen den gikk på fyllinga gitt.
De mener at det går helt fint å ligge på undermadrassene som står på sokkelen + overmadrass

Har hørt mange som ikke er fornøyd med Jensen ja! Har du noe å anbafale isteden?
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 23:31   #6
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,653
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

Var også misfornøyd med Jensen. Har svane nå. Hatt i 4 år. Veldig fornøyd. Har kjøpt på en sånn tempurmadrass som overmadrass da.

Og nei, jeg hadde ikke hæla å ligge på bunnmadrass + overmadrass i flere uker! Kroppen hadde streika fullstendig etter en ukes tid.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 03:23   #7
VIP-Medlem
 
Autofil sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 5,376
MP Rating: 100% (2)
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelig77 Vis post
De mener at det går helt fint å ligge på undermadrassene som står på sokkelen + overmadrass

Har hørt mange som ikke er fornøyd med Jensen ja! Har du noe å anbafale isteden?
Men undermadrassene har jo ikke stive kanter slik at de vil ligge på plass i sokkelen. Herregud for en service. Kjøper man en seng i den prisklassen forventer man gjerne litt mer, og så får man beskjed om å nærmest ligge på gulvet. Jaja.

Vi byttet ut elendigheten med en Svaneseng til under halve prisen, og den er dobbelt så god. Fire ganger mer for pengene med andre ord.
__________________

... "De er rett og slett helt unødig skadd på grunn av dårlig sikring, og det er grusomt å se dette."
(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 09:38   #8
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spørsmål vedr. kjøpsloven

Ser ut som om Svane er tingen ja.. Sender en mail til Bohus idag jeg og krever en lånemadrass siden de har tenkt å bruke hele høsten på å teste den
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com