Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-07-2008, 21:05   #1
Medlem
 
solcat sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
MP Rating: 0% (0)
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.
Grensen for å dra til lege(vakt)?

Når går grensen deres for å dra til legen/legevakten?

Sigurd er blitt syk nemlig. Han har ynket seg gjennom hele natten i vår seng (som er ganske uvanlig for han faller bare til ro i sin egen). Han har også kastet mye opp i natt, og når det ikke var noe igjen kom det galle (sorry detaljene). Feberen har lagt på 39,2 og når vi la han i kveld var den steget til 40. Stakkar, syntes fryktelig synd i han for han har vært ordentlig pjusk i hele dag .
Har lurt litt på om vi skulle tatt han til legevakten, men har ikke lyst å plage han med å måtte sitte på venterommet bare for å få beskjed om å passe på at han får i seg nok drikke og gi han en paracet. Det gjør jeg jo allerede...

Når drar dere til legevakten? Noen spesielle ting som gjør at dere vil oppsøke lege?
__________________
Sigurd 25.02.07 Silje 14.10.08
solcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 01:13   #2
Seniormedlem
 
viwi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,977
MP Rating: 0% (0)
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

Hvis jeg føler meg utrygg-hvis barnet ikke har våte bleier, er mindre bevisst, sløv osv så drar jeg til legen. Ikke 10 ville hester får meg til å dra hjem igjen om jeg føler at barnet mitt er skikkelig sykt. JEG kjenner mitt barn best og de bør høre på meg om jeg føler det er gått langt..
__________________
viwi og prinsessene (03,05,07)
viwi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 19:33   #3
Supermedlem
 
Hannesen06 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
MP Rating: 0% (0)
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

Jeg ville værtfall tatt kontakt med legevakten - uten tvil - hvis min unge hadde vært såpass syk som du beskriver.

Sånn som det er her så trenger man ikke dra rett dit, men man kan ringe først å snakke med dem. Da kan man jo kanskje få info om div. man kan prøve eller om det er mange som er syke på samme måten osv osv. Her får man så en time, sånn at man forhåpentligvis slipper å sitte i timesvis.

Hvordan går det med dere i dag da?
Håper hvertfall at Sigurd føler seg bedre nå.
__________________
---------------
Hannesen06 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 21:18   #4
Seniormedlem
 
Morskjærlighet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
MP Rating: 0% (0)
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

*sniker*
Vi ringer med legevakta når vi begynner bli urolige.
Ting som er greit å følge med på er
* bleiene; er de våte så er det bra,men er de tørre bør man ringe legevakt
* temp...kontakt alltid lege om barnet har 40 i temp og den ikke synker ved bruk av febernedsettende
* inntak av drikke. Mat vil man jo veldig sjeldent ha når man er syk så det er ikke så viktig,men om du ikke får i drikke så bør du kontakte lege. Og når barn er syke prøver man ALL drikke. Da nytter det ikke sitte å tenke at sukker er en fy-ting
* Generell allemnntilstand,om du får god kontakt med barnet eller om det blir vanskeligere og vanskeligere å få kontakt....

Og husk!!!! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Det er en grunn til at det finnes legevakgt
__________________
Lykkelig og stolt mor til Håkon sept-04 og Hannah mai-07
Morskjærlighet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 21:51   #5
Medlem
 
solcat sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
MP Rating: 0% (0)
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

Takk for svar dere!

I dag har formen vært litt bedre. Han har sovet stort sett gjennom natten i sin egen seng, måtte skifte i natt pga oppkast, men etter dette sov han til 830, og han har sovet flere ganger på dagen. Feberen i dag tidlig var på 38,5. Vi får i han tålelig med drikke, pøser på med alt som er: eplejus, sitronbrus og smoothie med banan blåbær og sitronbrus, han drikker det men jeg syntes selvfølgelig han kunne drukket mer. Han vil fortsatt ikke ha noe mat (Pappaen laget pannekaker tidligere og tilbød han saft is). Bleier er det nok av, men full av diare (beklager detaljene nok en gang) så rumpen er skikkelig sår . Han er litt sløv og pjusk fremdeles, men lyser opp inn i mellom og blåser prompelyder med tungen til broren. Før vi la han i kveld målte feberen til 39,5 og han fikk en paracet.

Jeg håper det er på returen nå altså. Ringer til legen i morgen dersom ikke.
__________________
Sigurd 25.02.07 Silje 14.10.08
solcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 21:50   #6
Medlem
 
solcat sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
MP Rating: 0% (0)
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

I dag har vi vært hos legen, som sier at det mest sannsynlig er en magevirus som kroppen må kjempe mot selv. Det burde være over i løpet av noen dager sa han. Så selv om legen ikke kunne gjøre noe konkret, ble jeg i det minste litt beroligget.
Feberen i kveld var lavere, og vi har fått i han en hel rosinbolle og litt leskedrikk.
__________________
Sigurd 25.02.07 Silje 14.10.08
solcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 23:04   #7
Supermedlem
 
sunny84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
MP Rating: 0% (0)
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

Så bra at dere dro å fikk sjekket det da. Sier meg enig med de andre her, at det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.... Håper det går raskt over


God bedring til Sigurd
__________________
Snuppa født 9. mars 07
sunny84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 20:49   #8
Medlem
 
Nile sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: midt på
Meldinger: 304
MP Rating: 0% (0)
Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.Nile er fantastisk mot andre.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

Jeg er enig med det som står skrevet over. Og det er bra du får i ham noe !

Den ene tvillingen gikk 3 dager uten vått eller tørt - hun kastet opp og hadde diare , opp mot 40 i feber. Var hos legen , men fikk jo som vanlig beskjed om å vente / se ann............. men på den 3 dagen slo vi i bordet og ble sendt til sykehuset og jenta fikk intravenøs behandling i 2 døgn. Stakkar lita var helt uttørket og det var magevirus - ikke ment for å skremme deg , men en bør nok passe på inntak og bleier.

God bedring!
__________________
Nile / Bente-78 på SM

storesøster juli-02 og
tvillingene februar-07
Nile er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2008, 22:30   #9
Medlem
 
solcat sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
MP Rating: 0% (0)
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.
Sv: Grensen for å dra til lege(vakt)?

Uff, høres ikke godt ut Nile!
Nå er vi feberfrie og formen hans er definitivt bedre. Prøver i disse dager litt forsiktig med mat til magen. Har ikke lyst å pøse på med mest mulig med det samme. Tar det forsiktig, for han er sikkert øm i magen tenker jeg. Er ikke helt frisk ennå, for han sover mye mer enn vanlig. Regner med at det tar noen dager før han er helt tilbake til sitt gamle jeg.
__________________
Sigurd 25.02.07 Silje 14.10.08
solcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:52.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com