Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-08-2009, 09:05   #21
Supermedlem
 
~Sonja~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,386
MP Rating: 100% (1)
~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Vi fullammer og håper å gjøre det til minst 6 mnd.
__________________
~Sonja~
Med sitt perfekte lille firekløver
2001-2004-2007-2009
~Sonja~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 09:08   #22
L81
Medlem
 
L81 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hvalstad i Asker
Meldinger: 181
MP Rating: 0% (0)
L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Har begynt med smaksporsjoner av gulrot og potetmos. Kommer til å øke ganske snart, for hun er svært interessert i den maten. Tror hun er veldig klar for å komme over på noe mer enn bare mm. Blir vel snart over på ris og maisgrøt.
__________________
Ei lita kom til verden 12. mars 2009


L81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 10:37   #23
Medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

På grunn av litt liten vektoppgang anbefalte helsesøster at vi begynner å gi lillesøster velling (hun er 4,5 mnd).

Så nå får hun velling av risgrøt og mm. Jeg pumper morsmelk hver dag til vellinga...så jeg fullammer vel nærmest enda da

Tenker å prøve most potet og gulrot blandet med mm eller vann snart.
__________________
april 07 og mars 09
Victoria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 11:42   #24
VIP-Medlem
 
snuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,545
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Sitat:
Opprinnelig postet av Victoria Vis post
På grunn av litt liten vektoppgang anbefalte helsesøster at vi begynner å gi lillesøster velling (hun er 4,5 mnd).

Så nå får hun velling av risgrøt og mm. Jeg pumper morsmelk hver dag til vellinga...så jeg fullammer vel nærmest enda da

Tenker å prøve most potet og gulrot blandet med mm eller vann snart.
Rart de sier så mye forskjellig. Jenta mi gikk faktisk ned i vekt i sommer, vi trengte ikke gi mat av den grunn. Fikk bare beskjed om å se det an et par mnd og nå sist hadde hun lagt på seg bittelitt igjen
__________________
Størstebror - 02.03
Lille Karamell - 09.06
Lille Morell - 02.09
Jeg er visst ferdig som babylager


snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 11:45   #25
VIP-Medlem
 
snuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,545
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Tok første steget ut i matverden i dag vi... (bortsett fra et par ts hirsegrøt) I dag fikk hun sutte på en brokkolibusk samt en kokt gulrot. Var nok ikke mye som gikk ned, men hun fikk smake. Det var ihvertfall spennende for henne og vi hadde brokkoli over hele kjøkkengulvet
__________________
Størstebror - 02.03
Lille Karamell - 09.06
Lille Morell - 02.09
Jeg er visst ferdig som babylager


snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 12:07   #26
Medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.Victoria har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Sitat:
Opprinnelig postet av snuppa Vis post
Rart de sier så mye forskjellig. Jenta mi gikk faktisk ned i vekt i sommer, vi trengte ikke gi mat av den grunn. Fikk bare beskjed om å se det an et par mnd og nå sist hadde hun lagt på seg bittelitt igjen
Ja, de 4 (!) helsesøstrene jeg har vært hos (på samme helsestasjon) siden storesøster ble født hatt ganske forskjellige meninger om mye - og sier det selv også; at de håper den andre jeg går til (ved sykemelding og ferie hos den faste) ikke gir et helt annet råd.. Så jeg er spent på hva vår "faste" helsesøster sier neste uke. Rådet om å begynne med velling kom fra en annen

(I følge badevekta vår har lillesøster gått opp ca. 400 g på 2 uker, men kan ikke gi vellinga skylden for det..er snakk om 20-30 ml jeg gir henne hver dag).
__________________
april 07 og mars 09
Victoria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 12:08   #27
Seniormedlem
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,751
MP Rating: 0% (0)
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Sitat:
Opprinnelig postet av Victoria Vis post
På grunn av litt liten vektoppgang anbefalte helsesøster at vi begynner å gi lillesøster velling (hun er 4,5 mnd).

Så nå får hun velling av risgrøt og mm. Jeg pumper morsmelk hver dag til vellinga...så jeg fullammer vel nærmest enda da

Tenker å prøve most potet og gulrot blandet med mm eller vann snart.
Enkelte helsesøstre stresser veldig med at vektoppgangen etterhvert avtar når barnet blir noen måneder gammel og at man må begynne med mme eller grøt. Det gjør heldigvis ikke min helsesøster (selv om jeg uansett ikke hadde brydd meg om hun hadde gjort det). Mine to yngste er tydeligvis av typen som vokser godt de første 2-4 månedene, men så avtar veksten veldig. Så lenge de er friske og fornøyde og får spise det de vil, er alt greit. Lillesøster har f.eks. på den siste 1,5 måneden gått opp 110 gram. Min nest yngste brukte å gå opp ca 150 g i måneden fra hun var 3 måneder. De fullammes okke som i 6-7 måneder fordi jeg vet at de får nok næring fra morsmelka.
__________________
Mamma til 4 jenter f. 2000, 2002, 2005 og 2009
ElinM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 13:40   #28
Supermedlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 1,016
MP Rating: 0% (0)
Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Her gis det smaksprøver,har prøvd grøt men det falt ikke i smak.
Most potet og gulerot blandet med mm var populært
__________________
Storesøster M født 8januar 2005.5uker for tidlig.2600gram og 47cm lang
Lillesøster I født 24februar 2009.10uker for tidlig.1390gram og 40cm lang
Sondre er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 15:17   #29
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 226
MP Rating: 0% (0)
Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Jeg vil vel si jeg fullammer. Men han har fått smake maisgrøt og fruktmos. Grøt var ok, gaper,men han fikk lite i seg. Så da har vi latt det ligge til han er mer klar for det. Fruktmos er visst kjempegodt, men han blir hard i magen hvis han spiser mer enn noen skjeer. Så da tør jeg ikke gi noe mer enn smaksprøver av det heller. Det er pappaen som er mest ivrig på å la ham få smake på ting, jeg fullammer gjerne en stund til.
__________________
f. 190309

Murbella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 16:39   #30
Seniormedlem
 
pusi1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Vesterålen
Meldinger: 1,543
MP Rating: 0% (0)
pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Sitat:
Opprinnelig postet av Boya Vis post
HS mente i dag at jeg skulle gi grøt både morgen og kveld nå siden mini spiser så ofte både på dag og natt.
Det sa de ikke til meg, de mente han hadde økedøgn Vente vente vente! Jeg dro hjem og gjorde som jeg hadde bestemt meg for

Så her får han grøt morgen og kveld, også har vi såvidt begynt med litt middag. Og han blir spinnvill når vi kommer med skjea, vil ha vil ha
__________________
på 6 stk, gutt 97, jente 99, gutt 03 og lillegutt som kom 20 mars 09.

Cecilie77 på sm
pusi1 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:31.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com