Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-08-2009, 21:13   #11
Seniormedlem
 
Lilleklump sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,539
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (1)
Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Vi gir stort sett barne mm her. Ammer kun på dagtid og hun legger godt på seg. Derfor har jeg ikke sett behovet for å gi noe annet. Hun tar ikke flaske, men har smakt litt grøt og fruktmos innimellom. Nå er hun 6 mnd så vi tenkte egentlig å begynne med grøt etterhvert.

Vi skal på ferie om en mnd , snakket med helsesøster og hun mente at siden A ikke viser noe tegn til at hun ikke blir mett så skulle vi prøve å amme mest mulig til over ferien(skal til sør-amerika så det er jo litt risiko for div bakterier) og heller starte for fullt med fast føde etter det. Kommer kanskje til å gi henne et måltid om dagen frem til etter ferien tenker jeg. Da kan jeg ta med meg det jeg trenger av mat hjemmefra.
__________________


(Superm@mm@)
Lilleklump er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 21:14   #12
Ke@
Medlem
 
Ke@ sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Hordaland
Meldinger: 441
MP Rating: 0% (0)
Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Jeg fullammer enda.
Hun har kun fått små smaksprøver. Hun har smakt litt banan, litt velling, og litt annen frukt. Også har hun suttet litt på en rundstykkebit.

Håper på å fullamme 1 mnd til.
__________________
For dere, tusen ganger til..
Mars 2002
Mars 2009
Ke@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 21:16   #13
Medlem
 
månestråle 79 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 102
MP Rating: 0% (0)
månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Kjekt å lese kva andre gjer i forhold til maten.. både ungene og me tenker jo og gjer ting forskjellig.
Eg kjem nok til å lage mesteparten av middag til Tassen sjølv, det er nok ikkje like bra med kjøpt.. Men grauten er stort sett kjøpt, bytter mellom forskjellige merker. Men det går vel an å gje havregraut og, kokt på vatn? Meiner å huske eg gjorde det med Storebror.
__________________
Stolt mamma til
Storebror 05
Lillebror 09




månestråle 79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 21:24   #14
Æresmedlem
 
snuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 10,121
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Lille blir 6 mnd over helgen og foreløbig går det kun i MM. Hun har fått smake et par ts med hirse blandet med MM. Det likte hun. Fikk også smake et par ts med Hirse blandet med vann, det var fysj.
Jeg har egentlig lyst til å vente litt til, men nå viser hun så tydelig at hun er interessert i det jeg spiser og prøver stadig å få tak i det. Jeg er bare så redd for at hun skal få de samme allergiske reaksjonene som storesøster.
__________________
Størstebror - 02.03
Lille Karamell - 09.06
Lille Morell - 02.09
Jeg er visst ferdig som babylager


snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 22:01   #15
Ewi
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 2,191
MP Rating: 100% (2)
Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Vi prøvde med grøt en god stund, men det var hun tydelig ikke klar for. Så nå går det i velling, en til to ganger om dagen utenom ammingen. Det virker som om hun trenger mer (siden hun spiser så mye på natten), skal på kontroll i morgen så da skal jeg høre ang. grønnsaker.
__________________
september '06 mars '09
Ewi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 22:31   #16
Medlem
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tromsø
Meldinger: 110
MP Rating: 0% (0)
Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.Flubby har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Fullammer, og det fungerer veldig bra for oss, så vi kommer til å fortsette med det så lenge det er tilstrekkelig. Har ikke introdusert henne for noen nye smaker heller så langt, det eneste hun har fått utenom mm er d-vitaminer, og sukkervann da hun var bitteliten.
Ammer også kun på dagtid, med 2-3 timers mellomrom. Hun får siste måltid i halvåttetiden om kvelden, og sover da til i sjutida om morgenen, spiser litt på senga, og sover videre en time eller to. Vi er FRYKTELIG bortskjemte foreldre har jeg skjønt
__________________
juli-95 og april-09
blogg

Flubby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 22:54   #17
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,437
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Har rundet 6 mnd og Lillebror ønsker å fullammes enda.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 23:20   #18
Supermedlem
 
minimum sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 549
MP Rating: 0% (0)
minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Her er det enten fruktmos eller grøt på formiddagen og grøt på ettermiddagen. Av og til får han frukt eller grønnsaker i baby-feederen.

I dag fikk han fiskeboller og poteter og det var helt skrekkelig ekkelt. Brakk seg og spyttet ut igjen. Så da venter vi litt før vi prøver fisk igjen. Gidder ikke styre med å lage middag til han før jeg vet han spiser noe av det. Og ønsker i all hovedsak at han spiser samme mat som oss.

Har forresten fått noen små biter med brødskive og det likte han.
__________________




minimum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 09:14   #19
Seniormedlem
 
Boya sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,472
MP Rating: 0% (0)
Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Hvilken grønnsaker gir dere?
__________________
Født 3 flotte skatter som jeg elsker over alt
Boya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 09:16   #20
Medlem
 
Idunn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 211
MP Rating: 0% (0)
Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.Idunn har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Her fullammast det enno. Ho får berre litt fruktmos i ny og ne, noko ho likar veldig godt. Ho har også prøvd babyfeederen eit par gonger, men den var litt rar Har lyst å venta med graut til over 5mnd-kontrollen for å sjå korleis vektauken er Men ho er heilt klart klar for nye smakar, for ho er svært nysgjerrig på alt me et
__________________
Mamma til
storesyster aug 2000
mellomsyster april 2004
og vetlajenta fødd 17 mars 2009
Idunn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:21.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com