Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2005, 16:23   #1
LilleMo
Gjest
 
Meldinger: n/a
Fryse rørte jordbær

Hvordan gjør jeg det? Er det bare å mose og tilsette litt sukker og så fryse det ned? Ikke noe mer hokus pokus? Siden jeg ikke kan spise jordbær nå som jeg ammer, så kommer jo det en dag hvor jeg ikke ammer lenger, og da hadde det vært deilig med litt smak av sommer 2005
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 16:28   #2
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
MP Rating: 0% (0)
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fryse rørte jordbær

Jeg gjør ikke noe annet enn det når jeg fryser jordbær. Vet at noen tilsetter ett eller annet pulver for å gjøre det tykkere, men jeg liker ikke den konsistensen og syns det er bedre uten. Selv om det blir litt tynt og skvipete.
__________________

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 16:37   #3
Veteranmedlem
 
Desembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 3,841
MP Rating: 0% (0)
Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.Desembermamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fryse rørte jordbær

Jeg tilsetter sånn ca 1/5 av frysepulveret som er anbefalt å ha i når jeg lager frysetøy.

Men du kan jo fryse jordbærene hele og ta dem opp igjen og tine dem og gjøre som du vil med dem da.
__________________
Storebror des. 01, og Lillebror jan.07.

Desembermamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2005, 13:50   #4
Supermedlem
 
pioneerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 923
MP Rating: 0% (0)
pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.
Sv: Fryse rørte jordbær

Ta å ha i frysepulver, da blir det tykkere konsistens og lengre holdbarhet
__________________

pioneerjenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2005, 13:52   #5
Supermedlem
 
Flying Biscuit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,080
MP Rating: 100% (2)
Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.
Sv: Fryse rørte jordbær

Når jeg lager jordbærsylte, tar jeg 2kg bær, halv kg sukker og en pose frysepulver. Kjempegodt synes jeg da.
__________________
Storebror født mars 05
Lillesøster kom 19.10.07
Flying Biscuit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2005, 13:59   #6
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 3,289
MP Rating: 0% (0)
Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.Andrea Mora har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fryse rørte jordbær

Sitat:
Opprinnelig postet av Flying Biscuit
Når jeg lager jordbærsylte, tar jeg 2kg bær, halv kg sukker og en pose frysepulver. Kjempegodt synes jeg da.
Og hiver alt i foodprossesoren, da blir alt moset g ingen klumper, Naaammmm Verdens beste jordbær sylte!!!!!!!!1
__________________
&
Andrea Mora er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2005, 20:17   #7
Medlem
 
mill@ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nordmøre
Meldinger: 434
MP Rating: 0% (0)
mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.mill@ har mye å være stolt av.
Sv: Fryse rørte jordbær

Sitat:
Opprinnelig postet av Andrea Mora
Og hiver alt i foodprossesoren, da blir alt moset g ingen klumper, Naaammmm Verdens beste jordbær sylte!!!!!!!!1
signerer den, veldig god sylte!!
__________________
juni 03 januar 09
mill@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2005, 20:20   #8
Supermedlem
 
Flying Biscuit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,080
MP Rating: 100% (2)
Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.Flying Biscuit har mye å være stolt av.
Sv: Fryse rørte jordbær

Sitat:
Opprinnelig postet av Andrea Mora
Og hiver alt i foodprossesoren, da blir alt moset g ingen klumper, Naaammmm Verdens beste jordbær sylte!!!!!!!!1
Ja, foodprocessor er kjekt å bruke.
__________________
Storebror født mars 05
Lillesøster kom 19.10.07
Flying Biscuit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2005, 20:27   #9
Medlem
 
amelia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: østfold
Meldinger: 449
MP Rating: 0% (0)
amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.
Sv: Fryse rørte jordbær

Enig, men jeg synes nesten syktetøyet blir litt for tynt jeg da
amelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2005, 21:03   #10
Medlem
 
krepsen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 132
MP Rating: 0% (0)
krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.krepsen er som en lysfontene.
Sv: Fryse rørte jordbær

Jeg pleier å fryse de hele og når jeg tar de opp igjen heller jeg litt av kraften av slik at det ikke blir så tynt syltetøy.
Mvh
__________________

Krepsen og
krepsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:46.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com