Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-06-2004, 14:27   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Question Hva skal jeg servere på syforening?

Skal ha syforening i morra og aner ikke hva jeg skal servere?
Det må være noe som ikke tar så altfor lang tid å lage, eksamen er rett rundt hjørnet og jeg har dårlig tid
Det må også være noe som gravide kan spise... Tenkte først på ost og kjeks, men gravide skal vel ikke spise upasteuriserte oster, eller?

Har dere noen tips da?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2004, 14:44   #2
VIP-Medlem
 
skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,081
MP Rating: 0% (0)
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

Ostepai (quiche)! Går fint å lage i langpanne, jeg fant en grei oppskrift på det en gang... her tror jeg er den jeg brukte: http://recipes.mega-zine.com/?id=57949&cat=3 (Sveitserost er godt i stedet for Gruyere.) Her står det at man skal skjære ut små sirkler av deigen og dekke sidene av langpannen med, men du kan godt bare presse eller kjevle deigen ut for å dekke formen. Du kan gjøre paien klar på forhånd og ha i kjøleskapet, og så sette den i ovnen en times tid før gjestene kommer. Server grønn salat til, du kan kjøpe sånn ferdig oppskåret salatblanding i pose, de er gode og så får du flere sorter og slipper jobben med å vaske og skjære. Valnøtter (grovknust) eller pinjekjerner er godt i salaten, en kurv cherrytomater, og så en enkel olje-eddik-dressing.
__________________
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
skilpadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2004, 16:34   #3
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

De aller fleste oster KAN gravide spise. Så lenge de er pasteuriserte og det er faktisk de aller aller fleste, også utenlandske. Det står på de fleste om de er det eller ikke.

ELler du kan spørre om du går i en spesial osteavd. (Husker jeg jeg gjorde da jeg var gravid).

Ellers står hjerna mi stille akkurat nå: Pleier ofte å lage ostehorn (av bolledeig) som jeg har foskjellig fyll i : skinke og ost, kjøttdeig i tomatsaus ol. Greit å ha i frysen og tine når du trenger det.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2004, 17:24   #4
Juniormedlem
 
Ruth sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Midt i landet.
Meldinger: 25
MP Rating: 0% (0)
Ruth er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

Sitat:
Opprinnelig postet av skilpadda
Ostepai (quiche)! Går fint å lage i langpanne...
Akkurat det jeg tenkte å skrive jo.... Quiche er enkelt å lage og gjør alltid stor suksess. Og med salat til så er det jo et skikkelig måltid. Lykke til da!
__________________
Hilsen fra Ruth og jentene
Jeg er også smittet av Maz-effekten
Ruth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2004, 17:26   #5
amo
Seniormedlem
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,963
MP Rating: 0% (0)
amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

Sist jeg hadde klubb,lagte jeg pastasalat og serverte hvitløksbaguetter til Alle ble fornøyde.
__________________
19/7-04 19971987
amo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2004, 20:01   #6
Supermedlem
 
lafa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,049
MP Rating: 0% (0)
lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.lafa vil raskt nok bli berømt.
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

Sitat:
Opprinnelig postet av amo
Sist jeg hadde klubb,lagte jeg pastasalat og serverte hvitløksbaguetter til Alle ble fornøyde.
Nam, kjempegodt. Skulle foreslå det jeg også!!
lafa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-06-2004, 08:43   #7
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

Og vinneren ble; Ostepai!!
Kjempegod Takk for tips, fant en norsk oppskrift som var litt lettere for meg å forstå enn den i linken
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2004, 20:05   #8
VIP-Medlem
 
skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,081
MP Rating: 0% (0)
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva skal jeg servere på syforening?

.....
__________________
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
skilpadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:18.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com