Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-09-2006, 16:02   #1
VIP-Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 5,002
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Hvordan gjør dere det?

Jeg har fått mange dårlige resultater. Har pleid å steke i ovnen i koncis ovnfor jeg kjøpte på ikea. denne : http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=50055863

Trenger råd...
__________________
Janis og Snuppa april 03


Sist endret av Janis; 10-09-2006 kl 16:05.
Janis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2006, 16:09   #2
Supermedlem
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Hedmark/Oppland
Meldinger: 1,331
MP Rating: 0% (0)
Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Jeg pleier å steke de i panna godt krydret, og på slutten av steketiden heller jeg i litt melk. Filetene blir kjempesaftige og gode. Smaker på ingen måte melk om noen skulle lure på det.
__________________
25,9 kilo ned, 20,6 kilo igjen
Member of
WPOV
Vanilja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2006, 16:22   #3
VIP-Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 5,002
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Hvilke krydder bruker du?

så du synes panna er best?
__________________
Janis og Snuppa april 03

Janis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2006, 16:32   #4
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Jeg bruner dem i meierismør i panna og krydrer og så legger jeg dem over i et ildfast fat og gjennomsteker dem i ovnen. Det blir saftig og godt.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2006, 16:35   #5
Supermedlem
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Hedmark/Oppland
Meldinger: 1,331
MP Rating: 0% (0)
Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.Vanilja har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Natvigs krydderblanding og hvitløkspepper.
Ja, jeg liker panna best, men det er egentlig bare fordi det er det jeg er vant med...
__________________
25,9 kilo ned, 20,6 kilo igjen
Member of
WPOV
Vanilja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2006, 08:36   #6
Veteranmedlem
 
saki78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,875
MP Rating: 0% (0)
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Synes de blir best hvis de er grillet men jeg steker de ofte i panna (har den på 4 av 6 på varme, og bruker margarin når jeg steker kylling siden det er så magert kjøtt). Ellers blir de alltid supersaftige hvis du bruner de i stekepanna og så tar de i ovnen etterpå
__________________
Gard 31.05.06 Brage 14.07.08
saki78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2006, 12:04   #7
Supermedlem
 
Fridamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 519
MP Rating: 0% (0)
Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.Fridamor har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Steker i panne med smør. Snur dem når de begynner å bli hvite i kante(kommer litt kjøttsaft), krydrer litt med aromat,salt og ev.pepper.Steker i ca 5 min til og tar dem av.(da er de ikke helt gjennomstekte..) lar dem ligge å hvile i ca 7 min. Da er de akkurat gjennomstekt og saftige
Tidene er jo litt omtrentlige, da størrelsen på filetene varierer endel!
Lykke til!

Ps: det er også godt å svøpe dem i bacon før steking......
__________________
Storesøs 2001 - Vesla 2006
Fridamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2006, 12:16   #8
Supermedlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 705
MP Rating: 0% (0)
Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.Tina har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Jeg krydrer dem med salt, pepper og natvig's krydderblading, steiker de i masse Melange. Først ca 3 min på hver side på sertk varme, så ligger de sikkert 15 min til på ganske svak varme for å få de gjemmonstekte med ikke svidde. Snur de da med jevne mellomrom. Steketiden kuttes ned litt hvis dfe en så/tynne. Det verste jeg vet når de er halvrosa og "våte" i midten! Føler de er råe da.

Dere som bruker ovnen: Grader? Hvor lenge?
__________________
Tina
Tina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2006, 12:23   #9
Pio
Seniormedlem
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,198
MP Rating: 0% (0)
Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Sitat:
Opprinnelig postet av Nennemor
Jeg bruner dem i meierismør i panna og krydrer og så legger jeg dem over i et ildfast fat og gjennomsteker dem i ovnen. Det blir saftig og godt.
Jeg også, også bruker jeg veldig ofte paprikakrydder på.
__________________
Tunfisken-04 Konfirmanten-06
Pio er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-09-2006, 18:23   #10
Medlem
 
kaffelars sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Buskerud
Meldinger: 387
MP Rating: 0% (0)
kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.kaffelars har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan steke kyllingfilet på best mulig måte?

Bruker hvitløks pepper og pommesfrittes krydder!!! Da får det fin farge! Og så bruner jeg det raskt på begge sider og etter steker det i ca 7 minutter på hver side. Og da har jeg gjerne grønnsaker oppi panna og steker det med.

Eller en Pose med KARRI SAUS SOM JEG LAR KYLLINGFILEEN SMÅPUTRE MED I 15 MINUTTER! Å nå kom den caps locken på igjen sorry!!

Noen ganger når jeg lager "potetbåter" i ovnen legger jeg kyllingen oppå potetene de siste 15 minuttene!

Ble vist litt surrete dette Bon appetitt!!
__________________
mamma til "kaffelars" født i april 2002
kaffelars er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com