Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-10-2004, 08:43   #1
Supermedlem
 
Linnbee sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 536
MP Rating: 0% (0)
Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.
Skuffkake??

Jeg trenger en oppskrift på ei gooo sjokolade skuffkake. Der jeg leter finnerjeg bare oppskrifter til rundformer... Kan noen tipse meg?
D vanker prikker til flittige hjelpere.
__________________
Jeg finnes ikke kreativ.
Linnbee er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 09:12   #2
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Under nordlyset!
Meldinger: 161
MP Rating: 0% (0)
Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.Ravna er som en lysfontene.
Sv: Skuffkake??

Kjærlighet fra langpanne.

Hei. Denne kan du prøve, den er kjempegod!!
6 egg
6dl sukker. visp eggedosis(min 5 min!)
3 dl varm melk
6,5 dl hvetemel
4,5ts bakepulver
4,5ts vaniljesukker
3sskakao
200g smelta smør/margarin -smelt dette og ha melka i så blir den passe varm...

Glasurglasur-
4dl melis
2ss kakao
2ts vaniljesukker
75-100g smelta marg
2ss kald kaffe
romdråper etter smak.

Kaka stekespå 200grader i ca 30 min i en halv langpanne (litt større)
Lykke til!! Håper den smaker!!
__________________
Klem fra Ravna, Mira Sofie juni 04, to kjekke storesøstre født 93 og 95.
Vår kjære valentin snuppe Vilje Marie kom til verden 00:01
14 februar.
Ravna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 09:15   #3
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,967
MP Rating: 0% (0)
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.
Sv: Skuffkake??

Prøv denne http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...=sjokoladekake

Den er enkel og god.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 16:05   #4
Seniormedlem
 
*Pia* sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,535
MP Rating: 0% (0)
*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.*Pia* har en strålende fremtid.
Sv: Skuffkake??

Denne oppskriften fant jeg i KK for noen år siden og kan med hånden på hjerte si at alle som har smakt den skryter uhemmet av den,den er bare helt jami jami

Langpannekake!

300 g margarin
600 g sukker
3 1/2 dl melk
4 egg
500g hvetemel
1 ss vaniljesukker
4 ts bakepulver
4 ss kakao

Glasur:
300 g melis
120 g margarin
6 ss sterk kaffe
3 ts vaniljesukker
2 ss kakao

I ovnen ved 175 grader i ca 30 min

Rør smør og sukker hvitt.Rør inn egg og melk vekselsvis med det tørre.Hell røren i smurt langpanne og stek kaken på nederste rille.Avkjøl kaken.
Rør sammen ingrediensene til glasuren og smør den over kaken.

Lykke til
__________________
*Pia* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:13.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com