Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2004, 06:23   #1
VIP-Medlem
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
MP Rating: 0% (0)
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.
Steking av kalkunbryst

Jeg har kjøpt marinert kalkunbryst til i kveld, og har prestert å kaste eksene der det står hvordan de skal tilberedes.

En på jobb sier at man beregner et kvarter pr halvkilo ved 150 grader, og at man med fordel kan steke kalkunen ved 75 grader og doble steketiden for å få kalkunen mer saftig.
Men jeg bare dobbeltsjekke siden vi får gjester.

Dere som har tilberedt dette tidligere - stemmer det?
Kjøttet er opptinet.
__________________
Lillemor (2003) og Knerten (august 2007)
Fadese er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2004, 06:39   #2
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Steking av kalkunbryst

Let litt på www.kylling.no

Der står det: Beregn 1/2 time pr. kilo + 1/2 times ”hviletid” etter steking på 160 grader. Bruker du steketermometer (anbefales) skal den vise 70-72 grader på den tykkeste delen av fileten. Det går sikkert fint å steke den på halvparten av gradene og doble tiden, men 75 grader virker litt lite når du skal oppnå kjernetemperatur på 70-72 grader.

Jeg ville stekt på 150-160 grader og brukt stekepose som du får kjøpt i butikken. Det gir nesten alltid topp resultat. Ikke glem steketermometeret!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2004, 08:02   #3
VIP-Medlem
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
MP Rating: 0% (0)
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steking av kalkunbryst

Tusen takk!!

Sjekket inne på Prior sine sider uten å finne noe, så da får jeg heller titte inne på siden du henviser til.

Stekepose er kanskje ingen dum idè, det har jeg ikke tenkt på.
Og så får jeg se om jeg greier å rote frem steketermometeret fra den ryddige skuffen med kjøkkenutstyr
__________________
Lillemor (2003) og Knerten (august 2007)
Fadese er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com