Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Merkedager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-02-2009, 10:45   #1
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,377
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
hyper Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Jada..så er det snart duket for stooort barnhehagebursdagselskap hjemme hos oss, og med god hjelp fra alle de voksne blir det nok supert!

Det jeg trenger tips til er leker, mat, aktiviteter.

Pynten er grei, det blir McQueen selskap med full pakke, og små lekeposer med ballonger, fløyter, lekebil til gutta og prinsessekrone til jentene, og en liten sjokolade i det de går.

Maten så langt er: "pigs in a blanket" ( coctailpølser i rundstykkedeig), frisk frukt på spyd med smeltet sjokolade de kan dyppe frukten i, popcorn med litt flytende sjokolade på, saft, og muffinstårn ( cacas) og sjokoladekakebil ( cacas) med lyspå.

Av aktiviteter har jeg så langt bare tenkt på å fiske etter godteposer, og henge på en sokk og en lue osv innimellom. Har vært med på det andre steder, og ungene ler så de hikster. Regner med at bursdagen varer 2 - 3 timer, og at de har masse å finne på bare ved å leke med nye leker, i et nytt hus. Alderspennet er 3 - 6 år, noen gutter, og noen jenter. Tenkte å rigge til litt i loftstuen, så de har plass til å leke der i tillegg til på gutterommene.

Noen av dere der ute som har gjort dette eller som bare har masse gode tips, så kom med dem!!!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2009, 11:39   #2
Seniormedlem
 
Jannicke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 2,224
MP Rating: 0% (0)
Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Min erfaring er at barn i den alderen trenger lite eller ingen aktivisering. De foretrekker å leke selv!
Vi pleier ikke å ha godteposer, sender heller ikke med sjokolade når de går.

Feiret 5-års dag hjemme med 12 barn fra barnehagen - sist torsdag.
Vi serverte:
Kyllingpølse i brød/lompe, sjørøversjokoladekake, gele-appelsinbåter (se oppskrift på dette forumet, tusen takk for fin oppskrift forresten!!!) og muffins. Det lå en liten bunke sjokoladegullpenger på hver tallerken når barna kom.
Sjørøverballonger hang i tråder på kryss og tvers i taket.

Når barna var ferdige med å spise så løp alle sammen opp på barnerommene på loftet, og der ble de stort sett hele bursdagen til ende. Noen kom ned på stua med noen leker og satt stille og lekte seg der. Oss voksne overså de glatt.

Synes det du beskrev var utrolig kult jeg. Kreativt og morsomt, for både store og små. Vet ikke om du trenger særlig mer jeg?!
Jannicke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2009, 12:02   #3
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 292
MP Rating: 0% (0)
jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.jippijaja har mye å være stolt av.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Min erfaring er at all den ekstra tiden man har brukt på å gjøre det ekstra fint, ikke legges merke til likevel. Jeg har sluttet å arrangere leker, de leker så fint av seg selv. Jeg har alltid tenkt ut en eller t "kriseleker", hvis alt skulle skjære seg, men har aldri brukt de.

Videre har jeg nesten slutta å servere godteri. Popcorn er topp. Pølser, brus og kake. Noen ganger har jeg hatt fruktfat, med pent oppskåret frukt, og det er faktisk veldig populært!! de gangene jeg har hatt fiskedam, har jeg kanskje bare bittelitt godteri og noe annet, klistremerker eller stempel eller noe.

Ikke slit deg ut. Den virkelige jobben komer når du må rydde etter de har gått!!

lykke til
jippijaja er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2009, 12:36   #4
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,377
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Tusen takk begge to for flotte svar og tips. Så artig å høre fra dere som har hatt dette selv, og det høres jo flott ut slik dere har gjort det! Den geleoppskriften må jeg kikke litt nærmere på...nam...!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2009, 13:50   #5
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,607
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Min erfaring er også at ungene synes det er kjekt å leke selv. Men noen ganger kan det jo ta litt av når det er så mange, så det er greit å ha noe i bakhånd. Blir det total kaos kan du jo som kriseløsning slenge et par madrasser foran tven og sette på en film en stund, for å roe dem ned.

I Snuppas 3-årsdag hadde vi barn i alderen 3-11, det mest populære var nok å leke "Alle mine krokodillebarn" (Vi hadde sjørøverbursdag, men andre varianter kan jo lett lages). Klipper fra bursdagsrapporten: "Ungene skulle ligge så stille som mulig på ryggen, og så gikk jeg rundt som superstreng og småskummel pirat og sjekket at ingen beveget seg eller fniste. Hvis noen rørte på seg, kilte jeg dem, og puttet dem i "fangehullet". (Lurt å "brøle" litt av typen "Aha, din lille skurk, rett inn i fangehullet med deg, nå blir det krokodille middag på meg, ja" osv)Vi varierte også med ikke-smile-ikke-le, med masse råtne knep fra piraten (den mest standhaftige måtte rundkiles før jeg fikk henne til å le!) Anyway, denne leken slo veldig an hos alle, fra 3-11 år. Mye skrekkblandet fryd! Og så er den jo ganske rolig." Anbefales! Og er lett å gjennomføre med mange barn.

Oppskrift på gelebåtappelsinene finner du lang oppe på denne (Vis meg din fineste barnebursdagskake) siden. Lurt å bytte ut en del av vannet med saften fra appelsinene, det ble veldig godt.
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 11:05   #6
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,377
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Tusen takk alle sammen!! Får ikke gitt dere en grønn prikk, av en eller annen grunn vil ikke pcèn være med på det, men takk for alle gode tips!!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 17:32   #7
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,377
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

YES!! Da er det meste i boks, og det kommer 16 viltre unger og fire voksne på bursdag her til fredag. Jeg har også leid inn en ballonkunstner, som skal pynte huset, lage sjokoladepinjatas ballonger, heliumsballonger i taket, male ansikter og gi ballonggaver til ungene.

Deler gruppa i to; de minste går på skattejakt og finner en kiste full av små cars poser( en til hver) med gaver og ballonger, og gullmynter oppi. De største begynner med ansiktmasling i kjellerstua, som jeg har tømt og fylt med hoppeball, madrasser, myke tepper, puter og pledd.

Etterpå bytter de, og da har alle de små posene sine å leke med, og holder kanskje tålmodigheten på plass mesn de venter på malejobben.

Etterpå blir det kake og fruktspyd, og helt til slutt får de stikke hull på sjokoladeballong pinjataene og godteri vil bli spredt opp i rommet og over hele bordet! Tipper dette blir supergøy!!!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 18:29   #8
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,607
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Høres helt fantastisk ut!

Hvordan lager du sjokoladeballongpinatas?
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 18:49   #9
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,377
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami Vis post
Høres helt fantastisk ut!

Hvordan lager du sjokoladeballongpinatas?
Du - det er ikke jeg som lager dem, det er det ballongkunstneren som gjør. Hun blåser opp en kjempesvær eggeformet ballong, fyller den med mange små ballonger, og en hel del smågodt, gullmynter m.m. Ballongen ser ut som et svært egg i et rede, og de skal stå på bordet som tre svære borddekorasjoner.

Tror det blir supert!!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 20:00   #10
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,016
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjære alle dere kreative mammaer- kom med tips til barnehagebursdag hjemme!


Høres ut som en helt fantastisk bursdag. Tenker de kommer til å kose seg ja
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og krølltoppen januar 2007
*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com