Sitat:
Opprinnelig postet av Lenemor
Du imponerer!!
Eldstemann hadde sjørøverbursdag en gang, da fikk jeg en kommentar på at jeg ikke måtte legge lista så høyt for de andre foreldrene.. ![himle](http://forum.nybaktmamma.com/images/smilies/himler.gif)
|
Tja..her er det jo ingen foreldre som blir med, så jeg tenker ikke på deres reaksjon jeg.. det å feire guttenes bursdager er utrolig gøy, så her feires det mye og pyntes mye. Gleder meg utrolig til å se reaksjonene hans på alt sammen, han vet ingenting annet enn at Lynet McQueen blir tema for festen, for det ønsket han seg. I dag har jeg ordnet med noen game gardiner som skal henge fra taket og skjule loftstuen, slik at jeg kan lage en " hemmelig " sjørøverøy der, hvor de må krabbe under bordet, gjennom telt med baller i, og gjennom tunnel av pledd over sofaen. Har også laget et lite rim som jeg skal dele opp i konvolutter og henge rundt om i stuen/gangen, med motiv av båter osv på fremsiden, så selv de minste uten stort ordforråd kan være med og finne biter av kartet som vil lede dem til skatten.
her er det:
Skattejakt!
Nå må alle gå i takt
nå er det tid for skattejakt!
Så kan du mjaue som en katt,
så ser du snart en kjempeskatt
Under bordet må du gå
skynd deg så å stå på tå
Opp en trapp og bort en gang
og kan du gjette hvilken sang?
For hvem fikk nye søndagsklær
i "Bæ, bæ lille lam"?
Inn bak teppet skal vi gå
alle store, alle små
og snart er vi i siste havn,
hvis du kan gjette hvilket navn
som passer "Kongen på havet"?
Og når de gjetter riktig får de en nøkkel, som låser opp døren inn til et soverom og der står en kiste gjemt under et laken, og det må alle holde i og dra samtidig, for da "graver" de opp skatten; gaveposer og gullmynter
I godteposen skal det ligge et lite vers til hver av dem, sammen med små prinsessekroner til jentene og bil til guttene, ballonger, en sjokolade, og frukt;
Så gøy at du kom!
Takk for at du var min gjest
i min lille bursdagsfest!
Håper du synes dette var gøy,
og fant på mye artig og skøy
Så tusen takk og kjempeklem
og god tur hjem!
Klem fra.............
Så blir det kake, fruktspyd, is m.m, og retur til bhg med alt av poser, ballongdyr, og unger mette, og kanskje en liten anelse trøtte..
Gleder meg!!