Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Vis resultat: Hvordan var din første menstruasjon etter graviditet og fødsel?
Mildere enn før 12 40.00%
Som før 8 26.67%
Verre enn før 10 33.33%
Flervalgs spørreundersøkelse Velgere: 30. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2008, 23:16   #1
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 2,454
MP Rating: 100% (6)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.
Første menstruasjon etter graviditet og fødsel

Det er mye mulig jeg maler fanden på flatmark, men jeg tror min første menstruasjon på ganske nøyaktig to år er rett rundt hjørnet, og jeg er så redd for at den skal bli gruuuusom. Mener nemlig å ha hørt (eller garantert lest her på forumet ) at den første mensen etter graviditet og fødsel er mye verre enn normalt...

Jeg var mye plaget med grusomme menssmerter før, og hvis de skal bli mye verre enn det, nei da veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Ammer enda og, så jeg kan ikke bruke naproxen, og det var det eneste som hjalp før iallefall.

Vil ihvertfall høre med dere hvordan deres første var. Spørrisen er flervalgs i tilfelle noen har forskjellige erfaringer.

Sist endret av Kattrine; 19-10-2008 kl 23:18.
Kattrine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 23:32   #2
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 213
MP Rating: 0% (0)
1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.
Sv: Første menstruasjon etter graviditet og fødsel

Første gang på 2 år??? Jøsses. Jeg fikk min knappe to måneder etterpå, og den var knapt merkbar. Heller ikke gangen etterpå var noe å si på, annet enn at den var uønsket.
1stTimeMommy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 23:39   #3
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,358
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Kom som "bestillt" på dagen den skulle, 8 uker etter fødsel med begge to (på tross av fullamming natt og dag )
Og den var som den alltid hadde vært.. hverken mer eller mindre! Kan stille klokka etter meg tror jeg

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 23:47   #4
VIP-Medlem

Pusa sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,645
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Etter begge mine fødsler kom mensen en uke etter renselsen var over Så holdt den seg borte i hhv 5 og 9 mnd.

Begge gangene har de to første menstruasjonene vært mye mildere enn til vanlig. For å så bli som før.

Jeg har brukt Naproxen mens jeg ammet. Dette står i felleskatalogen:
Sitat:
Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.
Gammel 20-10-2008, 00:02   #5
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,688
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Male fanden på flatmark.

Jeg hadde første mens 8 måneder etter fødselen, men så tok det vel et halvt år til neste. Var litt av og på med nattammingen i en periode. Jeg husker ikke egentlig hvordan den første var, men jeg kan ikke huske den var spesielt ille. Og mensen har vært veldig problemfri etter fødsel. Før graviditeten var den mye mer ustabil, jeg hadde ofte store smerter og ujevne blødninger. Nå etterpå har blødningene vært minimale, varigheten på 2-3 dager, og jeg har ikke menssmerter. Knapt litt ubehag.
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 00:15   #6
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,331
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

For meg har det vært andre blødninger enn normalt etter fødsel. JEg har blødd vannvittige mengder de første 6-7 mens etter fødsel og så har det stabilisert seg som før igjen. Ikke noe mer smerter enn tidligere, men altså kraftigere. Jeg fikk ikke mens før ca 11 mnd etter førstemann, og har nettopp fått mens igjen nå også. Med andre ord ingen mens før jeg er helt ferdig med amming.
Gammel 20-10-2008, 00:19   #7
Supermedlem

Pepper74 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Drammen
Meldinger: 571
Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.

Jeg stemte verre enn før, men det er ikke pga smertene

Før hadde jeg helt vannvittige smerter, strålinger nedover i beina og knaska smertestillende. Merka alltid noen dager i forveien at den var på vei.

Nå kommer den plutselig, og jeg blør så sinnsykt mye De to første dagene kan jeg nesten ikke bevege meg ut av huset for jeg blør så mye

Vet ikke helt hva som er verst jeg, føler det er som å velge mellom pest eller kolera
Gammel 20-10-2008, 15:05   #8
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 2,454
MP Rating: 100% (6)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pusa Vis post
Jeg har brukt Naproxen mens jeg ammet. Dette står i felleskatalogen:
Jøss, da er det jo ikke noe problem (forhåpentligvis). På apoteket her sa de at Naproxen IKKE skal brukes når man ammer.

Veldig individuelt dette sikkert, men jeg vil gjerne at flere svarer!
Gammel 20-10-2008, 15:16   #9
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 7,462
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Her kom vel mensen 10 mnd etter fødsel begge gangene. Mulig den hadde holdt seg lenger unna etter nr.2 hvis jeg ikke hadde begynt med nuvaring
Her har den hvertfall blitt mildere enn før Ikke blør jeg så lenge som før og ikke så mye.
Smertene er også borte

*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2008, 19:55   #10
Supermedlem

pioneerjenta sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 923
pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.

Jeg hadde veldig mensplager før jeg fikk barn!!!
Men etter jeg fikk førstemann forsvant det helt

Enda ikke fått mensen igjen etter nr 2,
men regner med det fremdels er smertefritt

pioneerjenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:55.