Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-10-2008, 21:01   #1
Supermedlem
 
smurfe-mor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: smurfeland
Meldinger: 627
MP Rating: 0% (0)
smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.
Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Jeg har veldig vondt i ryggen, altså midt på ryggen og ned mot korsryggen. Har hatt det i noen måneder nå og det blir ikke bedre. Jeg har fått ryggmassasje noen ganger og fått løst opp muskelknutene jeg har i skuldrene, men det hjelper ikke så mye på selve ryggen.

Jeg føler at nå må jeg kontakte legen, og da blir jeg nok henvist videre til enten fysioterapeut eller kiropraktor, men hvem er best på vond rygg?
Eller er det noen som har erfaring med andre metoder?
Og et siste spørsmål, må jeg betale for timene hvis jeg begynner å gå til fysioterapeut eller kiropraktor? Eller kan jeg få det dekket?
__________________
smurfe-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 22:08   #2
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 83
MP Rating: 0% (0)
iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.iselinn har mye å være stolt av.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

jeg ville gått til hverken eller...så mye hjalp mitt svar..

de ryggsmertene høres ut som noe jeg sleit med, det viste seg å være litt slark i bekkenet, og muskelknuter er et ultrakjent fenomen her og, akupunktur har hjulpet meg veldig! evt. kinesolog (de bruker masasje/kniping/dytting o.l. istedenfor nåler..men aku-nålene er piece of cake altså! du klarer dem uansett hvor nåleskrekk man har )

men om du absolutt vil til fysio/kiropraktor ville jeg valgt en naprapat, de er både fysioterapeut og kiropraktor... 2 in 1

ang å få det dekket, gjør du nok ikke det...
__________________

Arlyn 21.11.07
iselinn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 23:25   #3
Supermedlem
 
olebrumm sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: sørlandet
Meldinger: 1,063
MP Rating: 0% (0)
olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Begge kan gjøre godt er min erfaring, min fysio satte nåler også da. Jeg fikk frikort etter en stund hos fysio, får ikke det hos kiropraktor som jeg vet.
Holder en liten knapp på fysio, har hatt godt utbytte av treningen og øvelser jeg og fysioen har snekret sammen.
__________________
Endelig kom lillesnuppa
Jakten på en lillebrøster er i gang
olebrumm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 23:26   #4
Seniormedlem
 
Kattrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,648
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Sitat:
Opprinnelig postet av iselinn Vis post
men om du absolutt vil til fysio/kiropraktor ville jeg valgt en naprapat, de er både fysioterapeut og kiropraktor... 2 in 1
__________________
født 13.11.2007 i uke 42+1; 4090 gram & 54 cm.
Bryllupstråden min
Kattrine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 23:32   #5
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,318
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

God erfaring med fysio - dårlig med kiropraktor

Fysio får du dekket, ikke kiropraktor.
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 23:46   #6
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,718
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Jeg har hatt masse plager med nakke/rygg. Gikk i perioder til fysio i mange år, vet ikke helt. Det tar så lang tid og mange behandlinger, så jeg er usikker på om det er behandlingen eller tiden som gjorde meg bedre.
De siste årene har jeg brukt kiropraktor noen ganger, og er kjempefornøyd. merker stor bedring etter to til tre behandlinger.
__________________


Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 23:47   #7
VIP-Medlem
 
Abritta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,862
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Fysioterapeuter og kiropraktorer jobber vel på to forskjellige områder? Fysioterapi går på det muskulære, og kiropraktor på ben og skjelett. Altså avhenger det av hva som er årsak til smertene dine.

Trur eg.
__________________
Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et synsbedrag...
Abritta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 23:51   #8
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,718
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta Vis post
Fysioterapeuter og kiropraktorer jobber vel på to forskjellige områder? Fysioterapi går på det muskulære, og kiropraktor på ben og skjelett. Altså avhenger det av hva som er årsak til smertene dine.

Trur eg.
Kiropraktoren jobber med det muskulære de og. Hos meg så er det muskelspenninger som er årsaken til problemene.
__________________


Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2008, 00:45   #9
Supermedlem
 
Fluen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 508
Blogginnlegg: 10
MP Rating: 0% (0)
Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.Fluen har en strålende fremtid.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

Jeg går til Manuellterapaut og er kjempefornøy med det. Gikk først bare til fysio med liten virkning, så til kiropraktor med litt mer virkning, men nå får jeg gode resultater. Med kombinasjon av knaing, knekking og øvelser/trenging, så er det mye bedre i rygg, bekken og nakke. Men det tar tid, men får da styrket musklene sakte men sikkert noe som for meg var beste løsningen for varige resultater..
__________________
One day you will ask me which is more important? My life or yours? I will say mine and you will walk away not knowing that you are my life.

Fluen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2008, 08:30   #10
Seniormedlem
 
Humlesnurr sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
Sv: Fysioterapeut vs kiropraktor ved vond rygg

I siste svangerskap var jeg ganske plaget av bekkenløsning, da gikk jeg til fysio hver uke. Fikk da massert rygg og litt av bekkenområdet, og ble jo bedre der og da, men aldri helt bra. For et par måneder begynte jeg hos kiropraktor, siden jeg ikke ble bra av bekkenløsningen (like ille var det jo ikke da, såklart), og jeg fikk 4 behandlinger eller noe. Jeg ble mye bedre (men jeg er jo ikke gravid lenger, så det har jo også betydning såklart). Jeg hadde flere låsninger i rygg, nakke, skuldrene og bekkenområdet. Den stive nakken min ble også mye bedre, i tillegg til at jeg ble bedre i korsryggen (hadde vondt der og). Tror ikke man trenger henvisning fra lege for å få time hos kiropraktor, men man gjør det hos fysio tror jeg. Iallefall er det sånn her jeg bor.

Hos meg så hadde kiropraktoren mest effekt, men det kommer vel an på hvorfor du har vondt også... Men hadde nok villet tatt meg en tur til kiropraktoren hvis jeg var deg Min mor, svigermor og svigerinne sverger også til kiropraktoren.
__________________
Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:00.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com