Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-06-2005, 11:59   #1
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Hostesaft med morfin..

Jeg har lenge vært forsjølet og hoster hver natt, Mille våkner av det at jeg bråker og står på.. vel vel. nå har jegvært hos legen, fått en resept på en hostesaft for begynnende lungebetennelse og den er morfin i og har sånn rød trekant på.. skal liksom ta denne før jeg legger meg.. men føler meg liksom litt sånn uansvarlig hvis jeg gjør det. Jeg er jo alene med mille og er redd jeg kanskje ikke våkner hvis hun gjør det osv.. er det noen andre som har tatt en sånn hostsaft og vet hvordan man blir?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 12:10   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
MP Rating: 0% (0)
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hostesaft med morfin..

Regner med det er Cosylan du har fått? Jeg har tatt denne hostesaften mange ganger, det er den eneste som hjelper mot skikkelig hoste. Selv om det er rød trekant så merker man overhodet ingen "rus" av normale doser av hostesaften, det har ihvertfall ikke jeg gjort. Har heller ikke merket at jeg sov tyngre etter å ha tatt den - bare at hosten ble bedre. God bedring!

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 12:13   #3
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Maximillia
Regner med det er Cosylan du har fått? Jeg har tatt denne hostesaften mange ganger, det er den eneste som hjelper mot skikkelig hoste. Selv om det er rød trekant så merker man overhodet ingen "rus" av normale doser av hostesaften, det har ihvertfall ikke jeg gjort. Har heller ikke merket at jeg sov tyngre etter å ha tatt den - bare at hosten ble bedre. God bedring!
PHU, da kan jeg ta det med god samvittighet da..Vil jo bli frisk.. HVERTFALL når jeg er alene.
takk.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 12:14   #4
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Bare ikke drikk hele flaska på en gang, så skal du se det går riktig bra.
Tror det er veldig mikroskopiske mengder morfin det er snakk om.

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 12:17   #5
Medlem

Laban sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 369
Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.

Signerer Maximilla!
Du får ingen "rus" av den, og den funker kjempebra mot hoste!
Gammel 25-06-2005, 12:18   #6
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 1,990
Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.

Har samme erfaring som Maximillia.

Alle disse dagene som kom og gikk,
ikke visste jeg at de var selve livet...
Robyn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 12:31   #7
Supermedlem

FarOutFishing sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 937
FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.

Det er ikke morfin i den, men kodein. (samme virkestoff som i paralgin forte)

I nødssituasjoner funker Paralgin forte fint som hostedempende.

Husk bare at du får i deg noe slimløsende på dagtid, ellers kan du få virkelig lungebetennelse.
FarOutFishing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 22:07   #8
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Laban
Signerer Maximilla!
Du får ingen "rus" av den, og den funker kjempebra mot hoste!
Hva? ikke noen rus nei..?
neida. bare sitter her og føler meg litt svevende.. litt deilig faktisk..
Gammel 25-06-2005, 22:30   #9
Medlem

Laban sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 369
Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.Laban er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av M@rie
Hva? ikke noen rus nei..?
neida. bare sitter her og føler meg litt svevende.. litt deilig faktisk..
Har du kanskje tatt en overdose??
Gammel 25-06-2005, 23:06   #10
Juniormedlem

lakseglad sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Hitra
Meldinger: 22
lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.lakseglad er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Hei!Jeg tåler ikke cosylan pga at jeg er allergisk mot morfin som er i hostesaften.Jeg følte at jeg svevde når jeg tok den.Så du er meget sikkert allergisk mot den.
lakseglad er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:19.