Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-03-2009, 21:34   #1
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 222
MP Rating: 0% (0)
hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.
Hva er normal fettprosent?

Jeg fant en nettside i dag som målte fettprosenten din,
ut i fra alder, vekt og andre div mål..
Denne testen mente at jeg hadde en fettprosent på 20,16- er det mye eller lite?
Hva er egentlig vanlig?

Fettprosent.no - Regn ut din fettprosent
hercules er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2009, 21:56   #2
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,290
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva er normal fettprosent?

Hmmm... jeg fikk 37 Høres mye ut... Er for øvrig godt innenfor normalvektig feltet i henh. til BMI-indeksen, BMI= 22,5.

Synes det var litt rart at denne testen ikke tok hensyn til høyde (jeg er en del høyere en gjennomsnittet). Uansett tar jeg også denne testen med en klype salt
Gammel 16-03-2009, 22:03   #3
Medlem

hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.

jada, det gjør jeg også... men det er moro å sjekke sånne ting ut for det!

BMI ja, hva er min på tro?

*løper og finner en bmikalkulator*

-----------------------

BMI'n min var på 20

Sist endret av hercules; 16-03-2009 kl 22:06.
hercules er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2009, 22:48   #4
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,740
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

hmm jeg fikk 23,31 og har en bmi på 26,9

jeg har mye mye fett på magen da, kanskje det er derfor siden man ikke måler magen tenker jeg..

Mellom 20 og 25% er normalt for kvinner mellom 20 og 29 år

Sist endret av Dolly; 16-03-2009 kl 22:50.
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2009, 23:19   #5
Supermedlem

kesam sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,083
kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.

20-25% er normalt for kvinner.
kesam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2009, 23:35   #6
Veteranmedlem

Missi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 3,388
Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg måtte jo sjekke
Jeg hadde 21,50%fett
Missi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 08:10   #7
Medlem

mellom 20 og 25 prosent ja..
Da ligger jeg heldigvis så vidt innenfor normalen da
Gammel 17-03-2009, 09:57   #8
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,721
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.

...........

Sist endret av Bergensis; 17-03-2009 kl 11:40.
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 10:11   #9
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sør for Trondheim
Meldinger: 2,198
Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.

Fettprosent på 16,8 og BMI på 24...

Men altså var det normalt med fettprosent på 20-25 for damer mellom 20 og 29 år????

Tar det med en klype salt ja tenker jeg....
Gammel 17-03-2009, 10:14   #10
Medlem

Ja, de sier så her... Men hva hvis en er under 20-25% da, er en undervektig da? eller veldig godt trent??
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:07.