Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-03-2009, 09:47   #11
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sør for Trondheim
Meldinger: 2,009
MP Rating: 0% (0)
Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.
Sv: Hva er normal fettprosent?

si det.... Jeg er ihvertfall ikke undervektig og ikke godt trent heller....
Mere normal og (litt) trent...

Sist endret av Monica84; 18-03-2009 kl 07:48.
Monica84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 09:56   #12
ede
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 628
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.

Jeg får ikke opp noe resultat jeg. Men uansett er det nok ikke noen god måling. Såvidt jeg har forstått er det nokså komplisert å få målt fettprosent nøyaktig.

Da samboeren min stilte i fitness hadde han en fettprosent på 5% (men det er ikke sunt i lengden...)

Til vanlig har han vel en fettprosent på 10-12 prosent. Bildene under er fra konkurransen. Han er 180 og veide 86 kg på bildet. Fettprosenten er altså 5%, men BMI er 26,5... Så BMI er ingen god måling av de som er godt trent/har mye muskler.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg Side.jpg (74.4 KB, 68 visninger)
Filtype: jpg Bilde011red.jpg (45.2 KB, 67 visninger)
Gammel 17-03-2009, 10:16   #13
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 223
hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.

nei, dt skjønner jeg også, men du får vel en liten indikasjon hvor en stå hen..
hercules er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 10:29   #14
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,561
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk 18. 66, hva nå enn det skal bety.
BMIen min er visstnok på 21.

Vi Bygger Hus--> http://husdrommen.blogspot.com/
(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 10:48   #15
Medlem

hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.

denne testen er fin hvis du ikke har skikkelig kvinnelige former tror jeg... jo mindre du er om hoftene jo mindre blir fettprosenten!

hercules er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 12:19   #16
ede
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 628
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.

Det jeg vil frem til er at du kan veie mye og ha lav fettprosent. Du kan også veie lite og ha høy fettprosent. Fettprosenten er jo avhengig av fordelingen mellom fett og muskler.

Ett eksempel på en dame som er tynn, men som åpenbart har mer fett enn muskler, er Amy Winehouse. Hun er sikkert også nokså smal over hoftene.

Full Coverage: Amy Winehouse Is Going Bald at The Insider
Gammel 18-03-2009, 06:48   #17
Medlem

Forstår hva du mener Ede...
Gammel 18-03-2009, 07:14   #18
Veteranmedlem

Humlesnurr sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 3,290
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av propelle* Vis post
20-25% er normalt for kvinner.
Ifølge badevekta vår har jeg en fettprosent på 15 Hvor mye kan man egentlig stole på slike da??

Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 13:13   #19
VIP-Medlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,107
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Humlesnurr Vis post
Ifølge badevekta vår har jeg en fettprosent på 15 Hvor mye kan man egentlig stole på slike da??
Så godt som ingenting. Det var en test av slike badevekter for en stund siden - og de viste stort sett feil alle sammen, selv om noen var værre enn andre...
Gammel 18-03-2009, 13:47   #20
Medlem

Så moralen må da være, at en skal spise sunt og trene og ikke henge seg opp i verken vekt, fettprosent eller BMI...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:17.