|
|
|
31-08-2008, 15:23
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,237
|
Jeg trenger parkdress, gore-tex sko, ulltøy osv til lillemor nå som det nærmer seg en kaldere årstid. Noen som har noe å anbefale, fraråde? Hva er bra dårlig?
Jeg tror vi skal ha et delt reflex regntøy (vet ikke noe om det, men har fått det anbefalt og har gode erfaringer med det fra jeg jobbet på barnehage.
Så skal vi ha litt nøstebarnbodyer med og uten hals. De er knallgode og holder lenge i str.
Noen Tom og Trine bodyer fra Sparkjøp med striper. Virker som tykke og gode bodyer, har en i str 90 og satser på flere i samme str. Den har hun allerede brukt lenge, bare litt lang i armene. Tilhørende ullue.
Det er det jeg har funnet ut til nå (Skriver ønskeliste til bursdagen hennes ) Like greit å være konkret så får man det man vil ha.
Det jeg er mest ute etter er altså gore-tex sko og dress. Pris spiller ingen rolle, men vil jo aller helst ikke bruke ALT for mye da.
Noen som har rukket å erfart enda, eller har barn fra før som dere har erfart med?
Forresten, også et poeng om det er lurt å kjøpe så dyrt når de er små. Eller holder det egentlig med et billigregntøy fra cubus f.eks? Vi skal nok ha flere, så de kan eventuelt arve
Forresten tilbud på reflex regntøy med fleece bukse og genser til for 500,-
Sist endret av supermammasiv; 31-08-2008 kl 15:26.
|
|
|
31-08-2008, 15:41
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,154
|
Sv: Anbefalinger yttertøy
|
|
Reflex sitt regntøy skal jo være veldig bra, og det har vi kjøpt. Vi har også kjøpt Reflex høst-/vårdress, og er fornøyd så langt.
Som vinterdress har vi investert i Reima Tec. Fant en til 30% rabatt, så forskjellen fra en vinterdress fra Reflex ble 200 kroner, og det klarer vi å leve med Reima sine dresser har varmepute under rompa, de sitter jo mye når de er så små.
Ellers har vi droppet sko foreløbig, har kjøpt "utesokker" som er vann- og vindtette, og med gode ullsokker i tror jeg det skal funke ut året, og kanskje til og med ut vintersesongen. Neste år skal han få Ecco goretex.
Vinterlue fra Kivat står på innkjøpslista.
Av ullundertøy er jeg faktisk mest fornøyd med Janus. Vaskes på 40 grader, og kan også tromles. Nøstebarn har mye flott, men jeg syns det er for mye styr med håndvask osv. Jeg har andre ting å bruke tida mi på
Vi har en veldig lang vinter her oppe i nord, så ordentlig vintertøy er alfa og omega for oss.
31-08-2008, 17:47
|
|
Supermedlem
|
|
|
Takk for supert svar, men du. Man trenger ikke å håndvaske nøstebarn, da hadde jeg ikke kjøpt det. Jeg vasker all ull jeg har på kaldt ullprogram i maskinen vår. Det funker strålende det altså! Vi har en janus-tights som hun nettopp har begynt å bruke, ulla virker bra, men passformen er ikke helt alfa omega syns jeg. Men på obs i går så så jeg en superfin dress. Bukse i ull med genser til. Tror det het prinse og prinsesseull. Skal prøve å få tak i noe sånt, for den så skikkelig god ut! Så skal jeg strikke noen lange ullbukser til henne i stripete mønster og forskjellige farger, syns de er så fine. Som du skjønner så liker jeg godt ull
Men vil det holde å ikke ha sko når de begynner å gå da? Blir vel slitte under sånne andre?
31-08-2008, 17:59
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,154
|
|
|
Jeg vet ikke hvordan det kommer til å funke med utesokkene når han begynner å gå og sånt, men dama på butikken hvor vi kjøpte det hadde brukt det til sin datter frem til hun var halvannet år gammel. Hun mente det var bra for balansen at de kjente underlaget. De kostet bare 99 kroner, så jeg kjøpte de. Ser vi at behovet for vintersko melder seg, så kjøper vi selvsagt det
Så det funker å vaske nøstebarnklær i maskinen altså? Har vurdert å kjøpe noen bodyer der, men jeg er så utrolig fornøyd med bodyene fra Janus. Strømpebuksene har jeg ikke prøvd. Men har vært veldig fornøyd med strømpebuksene fra Safa, både ull og bomull
31-08-2008, 19:19
|
|
Supermedlem
|
|
|
Ja godt poeng. Vet at det er viktig for balansen deres at det er myk såle, ikke sånn støtte som det var snakk om før. Stappe lille foten nedi en hard sko vil jo føles helt feil, men trodde liksom det måtte til.
Jeg kan jo ikke garantere at dine nøstebarn klær tåler det med din maskin. Men mine tåler det, vi har en helt ordinær maskin, og jeg har vasket de Maaaange ganger. De er så gode i str også, holdt i et halvår hver de str vi har hatt til nå. Og det er ganske lenge i forhold til hvor fort de vokser i starten. Skal også kjøpe meg sånne strømpebukser fra janus. Lyst på stripete, de er akkurat ført på listen (hørtes visst ut som om de var til meg gitt...)
31-08-2008, 19:22
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 293
|
|
|
Jobber i barnehage, så jeg har fått erfare gode og dårlige klær på nært hold ja....
Reima tec er kjempegode dresser, kjøpte en til snuppa på salg i vår, men den er nok for stor enda en stund.... Obs, husk på at reima ikke skal i tørkeskap, men det vet vel de fleste som jobber i barnehage...
Reflex regntøy er bra, det er for og kan derfor virke litt tykkere enn andre regntøy.... Pass bare på at det ikke blir for stivt til en liten kropp, det værste jeg ser er når så små barn har på "stive" klær og klarer nesten ikke bevege på seg.... Husker en liten en i barnehagen jeg jobbet i som hadde et regnsett fra sportmann tror jeg som var så tykkt og stivt at han sto bare der med armene rett ut stakar.... Dette gjelder jo i høyeste grad utedresser og....
Når det gjelder sko, kan jeg anbefale sorel, de er som en slags støvel med tykt og varmt, utagbart for inni.... Det finnes en del forskjellige sorelsko på markedet, og man gjør det sikkert lurt å spørre i butikken, men de fleste tåler kulde på mange, mange minusgrader.... Også har de ikke skolisser som bare knyter seg opp Og det beste, de tåler en del vann.... Ladder (nesnalobber?) er jo super på tørt snøføre, kjempevarme men ikke vanntette.... Dessuten så kan de være litt glatte under....
Når det gjelder det man har under dressen, så er jo ull det beste.... Ikke bare body og longs, men ullgenser, ullbukse og ullsokker.... Hals er også kjempefint å ha... Ullrotte er også varmt og godt....
31-08-2008, 19:50
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 3,888
|
|
|
Regntøy: Anbefaler "Bamse" sitt regntøy fra Lindex Hadde det første året i barnehage til Snuppa , holdt veldig bra! Grei pris og så er det så mykt og lett. Da hun ble 2 år fikk hun Reflex sitt, veldig fornøyd med det også - men det er mye tykkere og stivere. Så anbefaler ikke det til så små.
Vintersko: Anbefaler ecco sine. De er veldig lette på foten og vanntette. Er ikke så tykke så kan brukes utover våren til joggeskoene kommer frem. God ullsokk i på vinteren og de er varme nok. Ville absolutt hatt sko når hun begynner å gå. Så skal de ha skift i barnehagen også, så støvler eller noen andre litt billigere vintersko som en kriseløsning når favorittene er våte?
Dress:Vi har hatt "name it" og "ticket to heaven" til Snuppa. Bra dresser. Kjøpt "Reflex" sin dette året. Hørt mye bra om Reima men synes de er ALT for dyre! (Men kan jo arves videre hvis du kjøper nøytralt...)
Ullundertøy:Vi har hatt Cubuc sitt til Snuppa og kjører det samme på Knerten, det med bomull på innsiden pga atopisk eksem. I tillegg er prisen grei og kvaliteten kjempebra Snuppa hadde tre bodyer og to stil-longser gjennom to hele vintersesonger, kan ikke se de er slitt. Knerten arver. Lurt å ha mørke farger, da de gjerne har bare ullundertøy på inne i barnehagen og søler mye på det. Anbefaler stil-longs i stedet for strømpebukse da man kan bruke den lengre, (brette opp i starten) blir ikke slitt hål på storetåa, og slipper å bytte så ofte hvis man ikek har sølt på den - bare bytte sokkene.
Har også hatt Janus sin lekedrakt i regnbueserien, greit som mellomplagg. Men på de kalde dagene er det hjemmestrikket ullgenser og ullstil-longs som teller.
|
|
31-08-2008, 20:40
|
|
Supermedlem
|
|
|
Vil bare tipse om at Obs har mange gode tilbud på barneting. Janus ullundertøy, fleecedress, skinnsko, vintersko osv.
Her er en test jeg fant http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelper...icle485402.ece
31-08-2008, 21:11
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 699
|
|
|
PSST PSST PSST!!!
Cubus har tilbud på regnklær til 79kr!!
Både med og uten fór. (Har et mannfolk som pirker på min skrivemåte(!!!!) )
Den er kjempe fin, og tjukk. (ikke for tjukk da )
kjøpte sånn igår til Charlotte, siden hun begynner i barnehagen i morgen
31-08-2008, 21:15
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Aust-Agder
Meldinger: 837
|
|
|
Vil bare si at de skoene de har på obs, var IKKE gode! Vi kjøpte de til storebror i fjor siden de hadde kommet så bra ut i test. Men de ble fort våte, kalde og selve skoene var kjempe tunge.
Når det gjelder dresser, så har jeg bare brukt Helly Hansen til storebror, de går nå i arv til lillesøster. Han har aldri blitt våt igjennom og vært god og varm.
Gjør som Geitrams når det gjelder "utesokker" til lillesøster. Kjøper sko når hun begynner å gå. Kommer da til å kjøpe viking gortex, igjen pga kjempe god erfaring med storebror.
Ang ullundertøy, så signerer jeg bare Hanne
Har Janus sin heldress i ull. Disse arver lillesøster også. Kjempe kjekt å ha under dress eller bare over klær i bilen.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:17.
|