Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > November

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-08-2008, 21:21   #11
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 3,891
MP Rating: 0% (0)
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.
Sv: Anbefalinger yttertøy

Enig med Dinis; Obs! Sine vintersko som heter "Friends" anbefales IKKE! Vanvittig tunge og holder ikke tette gjennom sesongen.
Gammel 31-08-2008, 21:28   #12
Supermedlem

torisve sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Ottestad
Meldinger: 542
torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hanne80 Vis post

Ullundertøy:Vi har hatt Cubuc sitt til Snuppa og kjører det samme på Knerten, det med bomull på innsiden pga atopisk eksem. I tillegg er prisen grei og kvaliteten kjempebra Snuppa hadde tre bodyer og to stil-longser gjennom to hele vintersesonger, kan ikke se de er slitt. Knerten arver. Lurt å ha mørke farger, da de gjerne har bare ullundertøy på inne i barnehagen og søler mye på det. Anbefaler stil-longs i stedet for strømpebukse da man kan bruke den lengre, (brette opp i starten) blir ikke slitt hål på storetåa, og slipper å bytte så ofte hvis man ikek har sølt på den - bare bytte sokkene.
Har også hatt Janus sin lekedrakt i regnbueserien, greit som mellomplagg. Men på de kalde dagene er det hjemmestrikket ullgenser og ullstil-longs som teller.

Ang ulla til cubus med bomull på innsiden og ull på utsiden Det må vi også ha i og med att Johanna har eksem, men er dem store eller små i str??
Gammel 31-08-2008, 21:43   #13
Supermedlem

Taina sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,260
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvor får man kjøpt sånne vanntette utesokker?

Vi hadde Gore-tex Ecco-sko til jenta vår i fjor vinter - veldig skuffet. Lette og myke å bevege seg i, men for kalde selv om vi hadde Ulvang ullsokker inni til henne. Ikke for små heller. Men måtte til slutt bare kjøpe noen forede cherroxer til henne i stedet. En venninne av meg hadde samme erfaringer. Så jeg vil ikke anbefalt Eccos gore-tex sko de kaldere stedene i landet..

Har vært veldig fornøyd med Reima-vinterdressen. De i barnehagen kledde henne i den når det regnet på kalde dager når andre hadde på regntøy, for de mente det var den eneste vinterdressen der vannet prellet av helt.

Fikk akkurat Troll-dressen i posten, men ble litt skuffet, for jeg synes stoffet virket mindre vanntett enn Reimaen. Må uansett bytte den for den var for stor i størrelsen. Synd - for de har ikke Reima i den nettbutikken, og man får vel ikke pengene igjen heller..

Vi har vasket Nøstebarn på ullprogram i maskin - med vekslende hell. Ødela en ullfleecedress en gang. Da har det vært på 30 grader, som er laveste alternativ. Jeg synes ofte plaggene har virket litt tovet etterpå. Iallfall viktig at de ikke sentrifugeres på slutten, tror jeg.

Gammel 31-08-2008, 21:54   #14
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av torisve Vis post
Ang ulla til cubus med bomull på innsiden og ull på utsiden Det må vi også ha i og med att Johanna har eksem, men er dem store eller små i str??
Snuppa brukte str 90 da hun var litt over ett år, brettet litt opp i starten. Brukte samme if jor vinter da hun var litt over 2 år - litt smått i påska (da var hun 2,5 år).
Hun skal ha str 100 i år.

Knerten arver hennes gamle i str 90. Vil tro at det er litt stort, men de er smale i modellen og passer fint - bortsett fra ermer og bein - det bretter vi opp

Tror nok at str 80 bør holde nå denne vinteren. Men man kan jo bare prøve på og evt bytte hvis i tvil.
Gammel 31-08-2008, 21:55   #15
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Taina Vis post

Vi hadde Gore-tex Ecco-sko til jenta vår i fjor vinter - veldig skuffet. Lette og myke å bevege seg i, men for kalde selv om vi hadde Ulvang ullsokker inni til henne. Ikke for små heller. Men måtte til slutt bare kjøpe noen forede cherroxer til henne i stedet. En venninne av meg hadde samme erfaringer. Så jeg vil ikke anbefalt Eccos gore-tex sko de kaldere stedene i landet..
Kan være enig i det, her på våte vestlandet er de fine

Ang Nøstebarn-ull: Har vasket i ullprogram på maskinen med varierende hell. En ullfrotte-kjole ble liksom litt tovet, mens sparkebuksa i ullfrotte er helt fin...
Gammel 31-08-2008, 22:09   #16
Supermedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,237
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Hva med å skru ned på de tallene som står på vaskemaskinen (omdreininger pr sekund???) Aner ikke, funker her hvertfall, hvis ikke kunne vi ikke brukt det.
Cubus sine er smale i fasongen. Nora bruker 80 nå, skulle jeg kjøpt flere ville jeg gått for 86

Æsj, så kjipt at de skoene er dårlige da! Var jo så billige liksom, men supert at dere ga beskjed, for vi hadde tenkt å reise dit å kjøpe de i morgen...Har fått anbefalt Viking sko av en venninne, og de de har på Skofus-butikken, noen erfaringer med de?

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 22:09   #17
Supermedlem

Geitrams sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,154
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Taina Vis post
Hvor får man kjøpt sånne vanntette utesokker?
Vi har kjøpt våre på Reflex, deres eget merke.
Gammel 31-08-2008, 22:48   #18
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

SMS: Hørt mye bra om Viking, men ikke prøvd dem selv.

Cubus sitt ullundertøy går bare i runde tall; 70, 80, 90...
Gammel 31-08-2008, 23:01   #19
Supermedlem

Frk. Watson sin avatar

Meldinger: 746
Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.Frk. Watson har mye å være stolt av.

Ang regntøy: Til storesøster kjøpte jeg Reflex sitt da hun var 1 år. Kjøpte den mykeste varianten og det gikk kjempebra. Kjøpte deretter en vår/høstdress fra Helly Hansen og den er helt super. 100% vanntett og blir ikke for tett så jeg har ikke kjøpt regntøy siden jeg kjøpte den dressen. Liker best dresser fordi da holder de seg tørre selv om de bader i sølepyttene

Ang sko: Jeg venter med å kjøpe sko til lillegull har lært å gå. Da tar jeg henne med til butikken så de får tilpasset skoene skikkelig. Blir nok Ponys "my first shoe" (tror jeg det var de het) serie som jeg valgte til storesøster. Var kjempefornøyde med de. Men skal sjekke ut Ecco også som blir anbefalt varmt her

Vinterdress: Signerer alle Reima-fans her

Ang ull: Helt avhengig av ull jeg og. Er fornøyd med både prinsesseull, regnbueull og Cubus-ull. Sånne hjemmestrikkede ullbukser som du skal strikke SMS, er helt geniale! Har heldigvis et par stykker som snille svigermor har strikket. Er helt grønn på strikking selv....

Livet er 10% hvordan du har det og 90% hvordan du tar det.

Sist endret av Frk. Watson; 31-08-2008 kl 23:05.
Frk. Watson er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 23:44   #20
Supermedlem

supermammasiv sin avatar

Meldinger: 1,237
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Hihi, akkurat lagt opp masker her nå For store pinner, men vi får se. Hadde ikke så mange rundpinner å velge mellom.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:23.