Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-07-2006, 19:53   #1
VIP-Medlem
 
busymum sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 5,892
MP Rating: 0% (0)
busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.
Snickerskake?

Noen som har en fantastisk oppskrift på snickerskake?

Spiste det i en barnedåp for litt siden, og den var bare knall, men oppskriften fikk jeg ikke (for vedkommende var ikke tilstede)
busymum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2006, 20:03   #2
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snickerskake?

1 liter cornflakes
2 dl kokosmasse
1 krukke peanutsmør, grov type
2 dl sirup

Bland godt, fordel i form (rund eller hva du selv ønsker) med bakepapir i bunn.
Fordel sjokolade på toppen.
Her kan du velge selv, 2 plater lys/mørk kokesjokolade, eller feks melkesjokolade.
min favoritt er definitivt melkesjokolade. Bruker 2 plater da blir sjokoladetrekket litt tykkere (blir ikke mer sjokolade av 2 melkesjokolader, enn av 2 kokesjokolader merkelig nok)

Sett kaldt litt, ta frem en kort stund før servering.
Velbekomme.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2006, 20:05   #3
VIP-Medlem
 
busymum sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 5,892
MP Rating: 0% (0)
busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.
Sv: Snickerskake?

Det kan ikke ha vært den , men den så god ut den også. Takk skal du ha
busymum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2006, 20:28   #4
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snickerskake?

Eneste snickerskaken jeg har vært borti.. kan garantere at den er knallgod, og kjempe rask å lage.
Smaker ganske likt som snickers sjokoladen og
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2006, 23:47   #5
Medlem
 
mariflyfly sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Øygarden
Meldinger: 131
MP Rating: 0% (0)
mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.mariflyfly er fantastisk mot andre.
kidoki Sv: Snickerskake?

3 eggehviter
3 dl sukker
2,5 dl peanøtter
20 ritz kjeks

Eggehvitene stivpiskes, bland i sukker og peanøtter, knus kjeksene og blandes i.
Stekes på nederste rille i 30 min, 175 grader.

Glasur:

100 g smør
100 g kokesjokolade
2 ss kaffi
3 eggeplommer
3 ss sukker

Smør og sjokolade smeltes og blandes sammen, bland i kaffi. eggeplommer og sukker piskes og blandes i til slutt.
Avkjøl... skal bli tykk og seig.

3 dl kremfløte piskes med litt sukker.
Ha den oppå kaka og sett den i fryseren i 1/2 - 3/4t.
Ha så glasuren og strø over med pianøtter...

NAM, NAM kos deg!!!
__________________
Mariflyfly
mariflyfly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2006, 00:00   #6
VIP-Medlem
 
busymum sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 5,892
MP Rating: 0% (0)
busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.
Sv: Snickerskake?

Se der ja, det kan ligne på noe sånn som jeg spiste i dåpen ja

Tusen takk
busymum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2006, 06:50   #7
Fiv
Medlem
 
Fiv sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 466
MP Rating: 0% (0)
Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.
Sv: Snickerskake?

Den er helt utrolig god, men jeg synes den er litt vanskelig å få til... Vet ikke hva eller hvorfor Den smaker godt, men ser liksom ikke helt bra ut
__________________
Fiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2006, 06:51   #8
Fiv
Medlem
 
Fiv sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 466
MP Rating: 0% (0)
Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.Fiv har mye å være stolt av.
Sv: Snickerskake?

Ops... så nå at det ikke er helt samme oppskrift.
__________________
Fiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2006, 07:46   #9
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snickerskake?

Sitat:
Opprinnelig postet av mariflyfly
3 eggehviter
3 dl sukker
2,5 dl peanøtter
20 ritz kjeks

Eggehvitene stivpiskes, bland i sukker og peanøtter, knus kjeksene og blandes i.
Stekes på nederste rille i 30 min, 175 grader.

Glasur:

100 g smør
100 g kokesjokolade
2 ss kaffi
3 eggeplommer
3 ss sukker

Smør og sjokolade smeltes og blandes sammen, bland i kaffi. eggeplommer og sukker piskes og blandes i til slutt.
Avkjøl... skal bli tykk og seig.

3 dl kremfløte piskes med litt sukker.
Ha den oppå kaka og sett den i fryseren i 1/2 - 3/4t.
Ha så glasuren og strø over med pianøtter...

NAM, NAM kos deg!!!
Den tror jeg det er jeg kjenner til! sambo`s søster lager ei knall god ei, men hun nekter å gi meg oppskrifta... Men det var de tingene hun ba meg kjøp når hun skulle lage til meg!!
ÅÅh nå fikk jeg lyst på
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2006, 12:02   #10
VIP-Medlem
 
tinwin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,358
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snickerskake?

Sitat:
Opprinnelig postet av mariflyfly
3 eggehviter
3 dl sukker
2,5 dl peanøtter
20 ritz kjeks

Eggehvitene stivpiskes, bland i sukker og peanøtter, knus kjeksene og blandes i.
Stekes på nederste rille i 30 min, 175 grader.

Glasur:

100 g smør
100 g kokesjokolade
2 ss kaffi
3 eggeplommer
3 ss sukker

Smør og sjokolade smeltes og blandes sammen, bland i kaffi. eggeplommer og sukker piskes og blandes i til slutt.
Avkjøl... skal bli tykk og seig.

3 dl kremfløte piskes med litt sukker.
Ha den oppå kaka og sett den i fryseren i 1/2 - 3/4t.
Ha så glasuren og strø over med pianøtter...

NAM, NAM kos deg!!!
Å, Wow
Må bake til helgen
__________________
E 2005 & K 2007

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:12.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com