Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-11-2007, 17:41   #1
Juniormedlem

Boblemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Jeg legger inn dagens bestilling også jeg

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Boblemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 17:51   #2
Medlem

Mammainspe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Råde
Meldinger: 377
Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.

Jeg bruker EN HEL dag på EN kake jeg da...skjønner at du "er i faget"!!
Her er farsdagskaken vår i år da...lite original, men første gang jeg har fått rimelig dreis på rosene... (ok, skulle vel være barnebursdagskake den her tråden....)
Vedlagte bilder
Filtype: jpg farsdagskake.JPG (47.7 KB, 71 visninger)

Mammainspe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 18:23   #3
Moderator

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,962
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Du Boblemor, kan ikke du komme hjem til meg og bake en dag?

Råååålekre kaker! Og de brødene der kunne jeg godt tenke meg oppskriften på.

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 21:42   #4
Seniormedlem

nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,893
nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.

Boblemor: vil gjerne ha oppskrift på de kneipbrøda, - så sinnsykt gode ut!!!!
nynne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 23:36   #5
Seniormedlem

Beverly sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,246
Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.

Så flinke dere er jenter!!!!
Beverly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 20:00   #6
Juniormedlem

Boblemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 12
Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av nynne
Boblemor: vil gjerne ha oppskrift på de kneipbrøda, - så sinnsykt gode ut!!!!
Her er grunnoppskriften, hvis du vil ha det grovt bare bytter du litt av hvetemelet med kli, havregryn osv.

5dl lunkent vann og 1 pk gjør blandes
Ha i 1 ss sukker og 2 ts salt
Tilsett ca 1kilo hvetemel, men bare 2/3 til å begynne med. Noen ganger trenger du ikke fullt alt.

Deigen skal eltes (gjerne i maskinen) i MINST 10 minutter før den settes til heving.

Når deigen har hevet til dobbel størrelse, heller du den forsiktig ut på melet benk og klemmer den litt flat. IKKE elte deigen nå! Brett hver kant forsiktig inn mot midten. På denne måten lager du luft i deigen, som gjør at brødet blir høyt og mykt Legg brødene med skjøtene ned i en brødform, og hev til dobbel størrelse igjen. Pensle med egg og stek i 30 minutter på 175gr
Boblemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2007, 20:31   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,529
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Dåpskake, ikke bursdagskake...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2008, 07:32   #8
Supermedlem

Azura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 945
Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.Azura har en strålende fremtid.

.....

Sist endret av Azura; 11-05-2008 kl 08:50.
Azura er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2008, 22:00   #9
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,501
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Azura Vis post
Boblemor: Hvor har du fått tak i de små fargerike marshmellowsen du har på muffinsen?
Vet ikke om hun har svart deg - men jeg kjøpte en pose sånne på MAXIMAT i Sverige i dag. (Godt mulig de har i Norge og altså.)

Jeg har sett dem både på Nordby og Töcksfors
Gammel 15-11-2007, 14:58   #10
Seniormedlem

Baby sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 2,421
Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Boblemor
Men du Baby: Jeg har titta på bloggen din MANGE ganger!!! Det er jo sååå mange fine kaker der!!!! Rart jeg skulle se deg her på nybaktmamma Jeg er sikkert innom bloggen din 4 ganger hver dag!!
http://www.vgb.no/16967/
Så koselig at du er innom av og til da
Har vært lite aktivitet hos meg en stund, men skal legge inn litt etterhvert nå..hehe. Du lager forresten kjempefine kaker!!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:06.