Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-11-2007, 19:34   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Bipolaritet og ptsd

Noen som kan fortelle litt om hvordan de undersøker/kartlegger hvorvidt en er bipolar, og hvordan de undersøker/kartlegger ptsd? På forhånd takk.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2007, 19:40   #2
Medlem

Sanne sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Sandefjord
Meldinger: 488
MP Rating: 0% (0)
Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.
Sv: Bipolaritet og ptsd

Jeg har ptsd. Fant det ikke ut før jeg blei obsvert en stund på psykiatrisk avd.. Men det finnes slike ark en kan fylle ut og slike ting. av spørsmål og slikt ..

Bibolar vet jeg ikke ..
Gammel 05-11-2007, 20:50   #3
Uregistrert
Gjest

Hva er ptsd?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 11:25   #4
Medlem

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 412
MP Rating: 0% (0)
Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Hva er ptsd?
Post traumatisk stresssyndrom
Gammel 06-11-2007, 12:18   #5
Tidl. bruker
Gjest

Bipolar utredes ved undersøkelse hos Nevropsykolog, hvor man svarer på en del spørmål og skal gjøre en del praktiske oppgaver.
Undersøkelsen tar i hovedtrekk noen timer, og gjøres på en dag.

Min samboer er bipolar, og det fant de ut ved utredningen for adhd, og denne delen som utredes hos nevropsykolog avslørte bipolare tendenser.

Lykke til
Gammel 17-11-2007, 21:01   #6
Uregistrert
Gjest

Hmmm, jeg har både bipolar og PTS'diagnose. Kan ikke huske å ha tatt noen fysiske tester, men har vært gjennom en del runder med spørreskjemaer, samt observasjon ( i perioder jeg har vært så dårlig at jg har måtte innlegges).
På meg virker det som PTS sypmtomer kan flyte litt over i symptomer på bipolar, noe som gjør at MANGE av dem m PTS diagnose også får Bipolar-diagnosen etterhvert.
Jeg er fremdeles ikke overbevist om at jeg er bipolar, noe også en del psykologer tviler på, men noe er det hvertfall...

Lykke til!
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:39.