Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2007, 13:30   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Gir man bare blanke f... i det som man plages med? Stenger man følsene sine bare ute eller hva skjer? Hvor lenge må man bruket det før man merker bedring?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2007, 13:34   #2
Supermedlem
 
cormatic sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,110
MP Rating: 0% (0)
cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.cormatic er fantastisk mot andre.
Sv: Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Det jeg reagerte på var at jeg klarte ikke gråte. Men det vonde forsvant ikke helt.
Men kommer også an på hvilke medisiner du tar. Ett annet merke gjorde at jeg bare sov og sov og sov. Var umulig å få liv i meg, og mens jeg gikk på de kunne jeg ikke røre alkohol, jeg ble jo dritings etter ett glass...
__________________
11.05.03
29.09.07
Bloggen min!
cormatic er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2007, 22:06   #3
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Gir man bare blanke f... i det som man plages med? Stenger man følsene sine bare ute eller hva skjer? Hvor lenge må man bruket det før man merker bedring?
Tablettene støtter deg til å klare å komme deg videre,til f.eks å takle angsten. Det spørs jo litt om hva du plages med, men tror ikke problemene bare forsvinner med en gang. Jeg gir ihvertfall ikke bare blanke, men jeg har det veldig mye bedre! Jeg føler meg som "vanlig", bare at jeg slipper alt tankeklusset og den intense angsten. Det varierer sikkert fra person til person om hvor lang tid det tar før en merker bedring. Jeg merket det etter en ukes tid ca, men det tok kanskje et par mnd før det virket optimalt. Er sikkert lurt å ha noen å snakke med i tillegg. jeg er til samtale hos legen min ca en gang i mnd, og det er veldig ålreit. Lykke til!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 18:07   #4
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Tablettene er med på å regulere stemningsleiet ditt, regulerer opptaket av seratonin til hjernen (om jeg ikke husker helt feil ord )
Du blir ikke likegyldig, men etterhvert merker du at humøret stabiliserer seg mer, og du vil føle deg bedre! Det er i tillegg til tbl viktig med fysisk aktivitet, minst 30min - 1time om dagen! Det gjør godt for psyken, og hindrer også vektøkning om du er i faren for å få den bivirkningen...
Lykke til
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 18:08   #5
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Tablettene er med på å regulere stemningsleiet ditt, regulerer opptaket av seratonin til hjernen (om jeg ikke husker helt feil ord )
Du blir ikke likegyldig, men etterhvert merker du at humøret stabiliserer seg mer, og du vil føle deg bedre! Det er i tillegg til tbl viktig med fysisk aktivitet, minst 30min - 1time om dagen! Det gjør godt for psyken, og hindrer også vektøkning om du er i faren for å få den bivirkningen...
Lykke til
..og en ting til... det tar alt i fra 14dager ca til 1mnd før du opplever god effekt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 15:52   #6
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 409
MP Rating: 0% (0)
Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Jeg vil legge til at det tar som regel hvertfall to uker før en merker noe effekt, det kan ta opptil 3 mnd eller mer før en har god/ønsket effekt av SSRI preparater.

Antidepressiva alene har sjeldent god effekt, det anbefales at medisiner tas sammen med f.eks poliklinisk behandling (samtaler) hos lege eller terapeut. Det gjelder å ta tak i årsaken(e) til at man opplever depresjon og/eller angst da medisiner alene ikke fjerner problemer men hjelper over de verste nedturene. Åpner kanalene for at det skal bli lettere å jobbe med problemet.

Jeg anbefaler deg å diskutere dette med legen din,og ønsker deg lykke til.
__________________
Mamma til ei jente - født juni 05
Tilly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 10:21   #7
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvordan virker antidepresive tabletter`?

Det finnes flere typer tabletter, som har forskjellige virkemåter. Det finnes nesten like mange måter å reagere på som personer på antidepressiva.

For å vite hvordan du reagerer må du prøve. Noen har god effekt, andre ikke. Men noen LYKKEpille er det IKKE!

Nærmeste jeg kommer lykkepille må være Imovane (innsovningstabletter). Himmelsk å få sove!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com