Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2007, 15:40   #1
Supermedlem
 
yvma78 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: akershus
Meldinger: 751
MP Rating: 0% (0)
yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.
noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

dette er ganske privat,men jeg gidder ikke logge ut.

saken er at jeg har fått påvist adhd,og nå skal jeg på ny samtale om noen uker om medisinvurdering.Det tror jeg blir veldig bra for meg,men han ba meg tenke ut på hvilken typer jeg kunne tenke meg å prøve.Skal jo selfølgelig prate med en legespesialist også,er det jeg skal gjøre om ett par uker.

jeg vet at det fins tre typer

ritalin
conserta
strattera

kan jo fortelle at jeg ikke er den typiske hyper typen,ikke utvendig...men innvendig.Det jeg sliter mest med er konsentrasjon,glemsomhet,immpulskontroll.

Dere som vil og har erfaring,kan dere fortelle meg litt om medisiner har hjulpet på dere...og hvilken måte...gjerne hva dere bruker også.

mvh meg
__________________
storebror 05
lillebror 06

yvma78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 18:45   #2
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

Da har du ADD da. Du får først forsøke Ritalin som er sentralstimulerende,deretter Strattera som er ikke sentralstimulerende. Concerta gis ofte til barn og er sentrastimulerende,men da tar du kun en gang om dagen. Ulempen med Ritalin er at den kun virker 3 timer og at du da må ta ny dose,noe som man lett kan glemme. Har ADD selv.samt at min xsamboer fikk påvist diagnose ifjor. Han har brukt Ritalin til nå,men har fått innvilget Concerta. Strattera funket ikke for han. Selv bruker jeg Ritalin og synes det fungerer veldig bra. Mye roligere "innvendig" og mer konsentrert. Forandret livet mitt veldig og på en svært positiv måte!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 13:43   #3
Supermedlem
 
yvma78 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: akershus
Meldinger: 751
MP Rating: 0% (0)
yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.
Sv: noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

først må jeg si tusen takk for alle pmène jeg har fått,har ikke rukket og svart enda og takk til deg uregistrert.


ok,jeg har hele tiden trodd add selv...og var det jeg ville bli utredet for.Men doktor-mannen sa det var litt vanskelig med meg,jeg har helt klart add...men han sa det helte mere mot adhd.så da vet jeg ikke helt,jeg tror add,legen mener adhd

Det spiller forsjåvidt liten rolle,bare jeg får hjelp nå...og det får jeg jo.

Så fint å høre at medisinen virker på deg,var det med konsentrasjonen og uroen jeg håper å få hjelp til.

Kansje jeg en dag til og med kan klare å følge med på en normal samtale jeg også,uten å dette helt ut.
__________________
storebror 05
lillebror 06

yvma78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 14:55   #4
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

Sitat:
Opprinnelig postet av yvma78
først må jeg si tusen takk for alle pmène jeg har fått,har ikke rukket og svart enda og takk til deg uregistrert.


ok,jeg har hele tiden trodd add selv...og var det jeg ville bli utredet for.Men doktor-mannen sa det var litt vanskelig med meg,jeg har helt klart add...men han sa det helte mere mot adhd.så da vet jeg ikke helt,jeg tror add,legen mener adhd

Det spiller forsjåvidt liten rolle,bare jeg får hjelp nå...og det får jeg jo.

Så fint å høre at medisinen virker på deg,var det med konsentrasjonen og uroen jeg håper å få hjelp til.

Kansje jeg en dag til og med kan klare å følge med på en normal samtale jeg også,uten å dette helt ut.
Det med at legen sier du heller mer mot ADHD kan nok stemme. ADD det er en underdiagnose av ADHD. Jeg har også ADHD,men da ADD hvis du skjønner
Var forresten jeg som svarte deg over her.
Masse lykke til!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 16:42   #5
ADHD-mor
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Det med at legen sier du heller mer mot ADHD kan nok stemme. ADD det er en underdiagnose av ADHD. Jeg har også ADHD,men da ADD hvis du skjønner
Var forresten jeg som svarte deg over her.
Masse lykke til!
Det stemmer. Har nylig vært på kurs om adhd, og der sa ekspertene at man får ikke ADD-diagnosen lengre. Alle får en adhd diagnose selv om de kun har add - hvis du skjønner hva jeg mener....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 17:31   #6
Veteranmedlem
 
Itherska sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,633
MP Rating: 0% (0)
Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.
Sv: noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

Sitat:
Opprinnelig postet av ADHD-mor
Det stemmer. Har nylig vært på kurs om adhd, og der sa ekspertene at man får ikke ADD-diagnosen lengre. Alle får en adhd diagnose selv om de kun har add - hvis du skjønner hva jeg mener....
Må bare ta av meg hatten for foreldre som reiser på kurs!!!!!! JObber med autister og adhd barn og svæææært få reiser på kurs. Det skulle vært fler som deg!!!
__________________
Ikke så nybakte Itherska &skolejenta
Itherska er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 10:15   #7
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: noen som har fått diagonosen adhd i voksen her...trenger litt hjelp jeg

Stemmer vel det med adhd/add. Før ville jeg vært utredet for add, men det var bare snakk om adhd nå.

Voksen her også - og utredet.

Det finnes et forum hvor mange vet mye! Og støtter de som trenger det! bokstavbarna heter det. har ikke linken er nå...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:39.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com