Jeg ELSKER Alanya!
Vi skal dit i år også, i juni, og jeg gleder meg sånn!
Som det sies her er bleiene dyre der nede, og dårligere kvalitet enn her hjemme, så hvis du har plass er det kanskje greit å ta med seg en pakke.
På supermarkedene (type "Obs") har de godt utvalg av grøt, middagsglass og
mme, men grøten er mye søtere enn her hjemme, og middagsglassene smaker annerledes.
Vi var der da poden var 8 mnd. og vi hadde med oss
mme, og en pakke grøt. Ellers spiste han mest youghurt og slik lett mat da vi var der.
Vann kjøpte vi selvsagt på flasker.
Lurt å ta med en vogn som barnet kan sove i; det er gull verdt synes jeg! Da kanb man gå tur på kvelden osv. og ikke være bundet til hotellet.
Vi hadde også med bæresele som vi hadde ham i når vi var med på sightseeing.
Det arrangeres sikkert turer fra hotellet deres. Vi var bl.a. oppi borgen, i det røde tårn og i dryppsteinsgrottene. Det var fint å få med seg!
Da var det ok å bruke bæreselen.
Når vi gikk nedover til sentrum hadde vi ham i vogn, og det gikk helt fint å manøvrere med den.
Et tips, ta med reiseseng hvis dere kan! Vi lot poden leke og sove oppi den når vi var ved bassenget. På den måten kunne han leke uten å få skitt fra bakken i munnen osv. samt at vi slapp å passe på hvor han beveget seg hele tiden.
Ellers har jeg bare de vanlige rådene å komme med; smør godt med solkrem (lurt å ta med hjemmefra!), bruk solhatt/solbriller, avkjøl i bassenget med jevne mellomrom, tilby drikke ofte, og kos dere!
Hvor skal dere bo forresten?