Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-03-2009, 20:04   #1
Medlem

wilmamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 255
MP Rating: 0% (0)
wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.
Alanya, Tyrkia - anyone? Og generelle reisetips?

Vi skal ned til sol og sommer i starten av mai - deilig Noen som har vært der og vil skrive noen ord?
Tips til steder å besøke? Hvordan er det å komme rundt omkring med reisetrille? Hvordan er det med små barn og må jeg ha med bleier og barnemat ned? (hun er ca 9 mnd når vi drar) Vi har bestilt seng og barnestol til leiligheten og tar med trille og bæresele.

Evt andre tips til ting jeg ikke tenker på siden dette blir vår første ferietur med lillesnuppa tas imot med takk
Gammel 24-03-2009, 20:41   #2
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,175
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Alanya, Tyrkia - anyone? Og generelle reisetips?

Vet ikke helt med Alanya, men vi var en plass i nærheten og fikk ikke så lett tak i barnemat. Hadde med ganske mye selv (men det tar jo en del vekt ). Yoghurt fant vi Bleier fant vi også på nærbutikken..

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2009, 20:43   #3
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ellers kan du jo bla deg igjennom Tyrkiatråden (Tråden for oss som skal eller har vært i Tyrkia 2008) for i fjor Mener å huske jeg og andre skrev om erfaringer (for min del når jeg var der) om slike ting

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2009, 06:43   #4
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,166
MP Rating: 100% (1)
heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.

bleier ville jeg tatt med hjemmefra, de var svindyre der nede. jeg synes også at det var enkelt å manøvrere barnevogn der nede. iallfall i forhold til andre steder.
Gammel 25-03-2009, 08:49   #5
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 201
mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.

Bleier er dyrere i Tyrkia enn i Norge ja, men du får i hvert fall tak i de

Barnemat, hvis du tenker på glassmat, så har de også det. Derimot er den er veldig søt i forhold til norsk mat. Har du plass ville jeg absolutt tatt det med. Yoghurt osv finnes det masse av

God tur.
Gammel 25-03-2009, 09:01   #6
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Når jeg leste i tråden fra 2008 så jeg at jeg fant barnemat påApoteket. Men det kostet maaaasse..2-3 ganger så mye som i Norge mener jeg å huske.

Har forresten vært i Alanya, men det er mange år siden, det jeg kan huske er at det er mye trafikk bare (sånn type; Løøøp for liiiivet når du skal over hovedveien på syranda ).

Gammel 25-03-2009, 09:03   #7
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,146
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Lita:
Er ingen trafikkregler i tyrkia, der tuter de & gir bånn gass

Bleier, barnemat ville jeg ha tatt med, ja våtserv. også.
Dere KAN være uheldige med været, bare være litt obs på å ta med litt varme klær også

Alanya er en stress-by ja... men koselig på sin egen måte
Gammel 25-03-2009, 09:18   #8
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,486
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Maten er hvertfall veldig god der nede!!! *drømmer seg bort*
Gammel 25-03-2009, 09:38   #9
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,530
Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.

Jeg ELSKER Alanya! Vi skal dit i år også, i juni, og jeg gleder meg sånn!
Som det sies her er bleiene dyre der nede, og dårligere kvalitet enn her hjemme, så hvis du har plass er det kanskje greit å ta med seg en pakke.
På supermarkedene (type "Obs") har de godt utvalg av grøt, middagsglass og mme, men grøten er mye søtere enn her hjemme, og middagsglassene smaker annerledes.
Vi var der da poden var 8 mnd. og vi hadde med oss mme, og en pakke grøt. Ellers spiste han mest youghurt og slik lett mat da vi var der.
Vann kjøpte vi selvsagt på flasker.

Lurt å ta med en vogn som barnet kan sove i; det er gull verdt synes jeg! Da kanb man gå tur på kvelden osv. og ikke være bundet til hotellet.
Vi hadde også med bæresele som vi hadde ham i når vi var med på sightseeing.
Det arrangeres sikkert turer fra hotellet deres. Vi var bl.a. oppi borgen, i det røde tårn og i dryppsteinsgrottene. Det var fint å få med seg!
Da var det ok å bruke bæreselen.
Når vi gikk nedover til sentrum hadde vi ham i vogn, og det gikk helt fint å manøvrere med den.

Et tips, ta med reiseseng hvis dere kan! Vi lot poden leke og sove oppi den når vi var ved bassenget. På den måten kunne han leke uten å få skitt fra bakken i munnen osv. samt at vi slapp å passe på hvor han beveget seg hele tiden.

Ellers har jeg bare de vanlige rådene å komme med; smør godt med solkrem (lurt å ta med hjemmefra!), bruk solhatt/solbriller, avkjøl i bassenget med jevne mellomrom, tilby drikke ofte, og kos dere!

Hvor skal dere bo forresten?
Gammel 25-03-2009, 09:59   #10
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,146
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har alltid pakket bleiene i vogna når vi har reist til det store utlandet.
Veldig greit og slipper å ta plass i kofferten til bleier
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:19.