Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2009, 08:18   #1
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,199
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva trenger jeg med på flyet??

9 mnd gammel gutt. ca 45 min flytur. den er for såvidt midt i sovetiden hans så hvis jeg klarer å få han til å sove på den turen så er vel det meste reddet..
(må jeg forresten ha den selen på han eller kan jeg ha han i sjalet? selen er vel for at de ikke skal fly i taket hvis det blir turbulens? Han sitter jo godt fast i sjalet.)

Skal jeg ha med stelleveske, eller skal jeg ta en ryggsekk? HVa trenger jeg?
tenkte å ta med litt melk til han kanksje? frokost spiser vi før vi drar... skal jeg ta med en liten skive kanskje for sikkerhetsskyld?
bleier? annet? hva trenger jeg??

*lenge siden jeg reiste med en liten en*

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 08:26   #2
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,711
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva trenger jeg med på flyet??

Bleier, noe å vaske med, noe å bite i, noe å drikke, noe å pelle på/leke med, og sjalet hvis du er heldig og får ham til å sove.
Gammel 10-05-2009, 15:00   #3
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

takk. hørtes overraskende enkelt ut.
bør jeg ta en ryggsekk i stedet for en stelleveske?

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 15:03   #4
Seniormedlem

Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,652
Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.

Når jeg har reist med mine har jeg hatt med ryggsekk med tingene deres. Greiere å få med seg noe som man bærer på ryggen når man skal bære småtasser, syntes jeg. I ryggsekken har vi hatt med oss bleier, våtservietter/-kluter, ett ekstra klesskift i tilfelle uhell, mat og drikke (inkl baby feeder med litt epler til som kan holde de opptatte en stund) og et par leker.

Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 15:08   #5
Medlem

Meretemorra sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 82
Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.

Da vi bodde i England så reiste jeg mye til Norge med barna mine. Yngste var vel en mnd den første gangen. Hadde en ryggsekk, med ferdig melk på flaske, våtservietter, ekstra bytteklær. Senere tok jeg jo også med mat på glass etc. Den turen fra England til Norge var jo mye lenger enn det du beskriver over her da, vi måtte kjøre i 4 timer før flyturen. Ungen hadde jeg i bilstol som jeg bærte med meg overalt. Og som jeg plasserte på flysetet.
Meretemorra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 15:27   #6
Medlem

Lenis sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 83
Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.

Jeg hadde snuppa med meg på flytur da hun var 9 mnd. Bergen-Trondheim, ca 1 time. Hadde da med en skive til hun og en leke. Hadde med stellevesken, men det hadde vært lettere med en ryggsekk. Hadde henne på fanget med sånn ekstra sele på. Trodde man måtte det?
Gammel 10-05-2009, 15:29   #7
Medlem

Meretemorra sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 82
Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.

Tydeligvis ikke, for jeg hadde ikke det. Men dette er jo 10 år siden, så det kan jo ha forandret seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lenis Vis post
Hadde henne på fanget med sånn ekstra sele på. Trodde man måtte det?
Meretemorra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 16:05   #8
Kes
Supermedlem

Kes sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 871
Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.

En MÅ ha på fly-selen på babyen i fly
Har flydd flere ganger og aldri fått lov å kun bruke Manducaen min...Måtte ta ut ungen og sette hun på fanget med fly-selen på.
Meeen det er til gjengjeld veldig enkelt å ha med en formsydd sele. Har pleid å hatt min festet på magen med selene hengende ned mellom beina...

Eller har du jo allerede fått flere gode tips mht ryggsekk, noe å bite i og en leke eller to... Bleier rekker du neppe å skifte på en så kort tur uansett, er jo bare rett opp og rett ned igjen med 45 min
Men du bør jo selvfølgelig ha de med på flyplassen...
Og i magen, ventes 23. mars

( Også kjent som Ingeniøren ... )

Sist endret av Kes; 10-05-2009 kl 16:08.
Kes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 16:06   #9
Seniormedlem

T-mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,798
T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.T-mamma har en strålende fremtid.

Du kan ikke ha han i sjalet nei. Når jeg skulle til stavanger måtte jeg ha han på fanget i den selen..
Gammel 10-05-2009, 16:35   #10
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

så kjipt.. kan jeg f.eks ha han i sjalet OG snike selen mellom beina hans? tror dere de vil henge seg opp i det?

Bør jeg ha sjalet eller becoen?
Enklest med becoen når man skal kjapt ut og inn av flyet, men han roer seg best i sjalet..

iik.. føler meg helt blond her..

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:33.