Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-05-2009, 19:50   #1
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,186
MP Rating: 0% (0)
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.
Noen som har vært i Torreveija i Spania?

Vi tenker på å leie en leilighet(ligger i Torreta, like ved saltsjøen visst nok) der i september og vil gjerne høre erfaringer dere har om stedet?

Barnevennlig? Er det noen parker etc å besøke? Ungene våre vil da være 3,5 år og 6 mnd.

Hvordan er været i september? Går det bra å bade i sjøen? Prisnivå?
Vil vite alt mulig!
Gammel 12-05-2009, 20:53   #2
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,563
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har vært i Torreveija i Spania?

Jeg har vært der, men kan ikke svare på stort Prisnivået var som i Spania generelt, men det avhenger av om du er på typisk turistplass eller ei. (F.eks da vi gikk inn i en liten butikk i en bakgate fikk vi vinflaskene mye billigere enn i hovedgata nede ved havna)

Jeg var der i juli og da var det vanvittig varmt, tror det pleier å være litt bedre i september.

Der vi var var det ikke spesielt barnevennlig, alt for mange folk og trange gater og masse bilder, men det er jo en stor by med mange ulike områder, så jeg vil tro at det ikke gjelder for hele byen.
Gammel 12-05-2009, 21:07   #3
Veteranmedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,119
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.

http://forum.nybaktmamma.com/2004-f2...bilder-443190/ (Ferierapport fra Guardamar del Segura, Spania (og en haug bilder...))

her kan du lese om vår ferierapport fra Guardamar del Segura, ca 15 min fra T. i retning Alicante.

Elsker den delen av Spania!

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 21:33   #4
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 2,560
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har nettopp vært 6uker i det området Vi var 6uker i år, og 3uker for 2år tilbake

Så vi har kost oss der.

Torreta er ett greit området når man reiser med barn, stort sett hele Torrivieja er det. Det er lite inbrudd i Torrivieja nå enn for noen år tilbake Det hjelper på med alle politifolka som flyr rundt

Jeg personlig anbefaler og leie bil. Da det er så vanvittig mye og se hvis man kan kjøre litt rundt. Det er også BILLIG og leie bil. For en 800-1000kr for en uke får du leie bil med full forsikring, full tank på bensinen og fri km. Vi har leid bil hele tiden mens vi var der nede

Hvis dere kjører feks 1time lenger nord har dere
fornøyelsespark http://www.terramiticapark.com/
(litt for stor syns jeg :S ) dyrepark zoologico benidorm, zoologico murcia, parque acuatico, parque zoologico, murcia
En veldig grei og vanvittig fin dyrepark ...::MundoMar::... (Delifnier, kan virkelig anbefales, får også klappe de og ta bilde selvfølgelig.
Dette ligger i Benidorm, en veldig fin by som er litt større enn Torrivieja, og mer by preg enn Torrivieja.

Man har litt nærmere Rio safari i Elche, også en veldig fin park I Elche ligger også et STORT kjøpesenter, der har jeg ikke vært selv da, ikke rukket d

Det vi har trivdes best med Torrivieja, er strand promenaden, den er kjempefin og det er ingen biler, så veldig fint for barna og gå rundt Det er en del ulovlig innvandrere der som kan være MEGET plagsomme, men det er også vanvittig med politi. Så fort de ser politiet så stikker de, hehe. Så det er veldig greit, vi har merket stor forskjell der fra i år i forhold til 2år siden.

Om det er for kaldt i sjøen er veldig vanskelig og si, siden været kan jo være strålende sol, og det kan jo være dårlig. Det vet man jo egentlig aldri. MEN jeg vil tro at det er greit, så lenge man reiser i begynnelsen av september.

Prisene er dyrere nå enn for 2år siden, men det kommer litt ann på euroen også. Men prisene er stort sett helt ok. Det er jo uansett billigere enn her i Norge.

Skal dere på marked, er på fredager i Torrivieja sentrum (Et STORT ett) så er det bare og huske at stort sett finner du varen ett billigere sted ett annet sted på markede, hehe... Og prute er ett must, stort sett overalt har de mye og gå på med tanke på pris.

Tips fra min del, som man "MÅ" få med seg er en dyrepark som ligger i fjellene i Guadalest. Den er hjemmesnikkra for og si det sånn. Er en privatperson som har tatt til seg torturerte og utkonkurerte dyr, ifra sirkus og alle andre steder. hehe. Den er litt små skummel da. Men virkelig verdt og få med seg

Og nå har jeg babla i vei Jeg bare elsker Spania og spesielt Torrivieja/Allicante/Benidorm/Albir området

Bare spørre hvis du lurer på noe mer

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 23:02   #5
Supermedlem

Mamacita sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 891
Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi skal bo to uker ved la mata-stranden i månedsskiftet august/september, så jeg tenker at jeg bare sniker meg innom og abbonerer her.
Mamacita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 23:46   #6
VIP-Medlem

Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for masse bra informasjon!

Ang.å leie bil: hvordan kjører de der nede og er det vanskelig å finne fram, hvordan er veier etc? Synes det virker litt skummelt å leie bil når man har barn med, men har en mann som ikke er så redd av seg for å kjøre i utlandet da.
Hvordan er det med bilstoler? Hvor anbefaler dere å leie bil?
Som du sier, med bil får man jo sett mye mer rundt omkring. Vil spesielt besøke noen parker og sånt!.)

Og hvordan er framkommeligheten med barnevogn i Torrevieja?
Gammel 13-05-2009, 08:53   #7
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Monielle Vis post
Tusen takk for masse bra informasjon!

Ang.å leie bil: hvordan kjører de der nede og er det vanskelig å finne fram, hvordan er veier etc? Synes det virker litt skummelt å leie bil når man har barn med, men har en mann som ikke er så redd av seg for å kjøre i utlandet da.
Hvordan er det med bilstoler? Hvor anbefaler dere å leie bil?
Som du sier, med bil får man jo sett mye mer rundt omkring. Vil spesielt besøke noen parker og sånt!.)

Og hvordan er framkommeligheten med barnevogn i Torrevieja?
Hvordan de kjører ja Når man reiser til Spania skal man hvite en ting, Spanjolene har stort sett ett HAV av tid. Ikke dårlig tid i det hele tatt. BORTSETT fra når det kommer til veien. DER har de dårlig tid, virkelig dårlig tid. Tute, vise finger osv, er liksom helt greit for de. Og de ser ikke helt problemet med måten de kjører på heller. Min erfaring er at du venner deg til den type kjøring som er der nede. Altså det er jo en del ulykker men det er faktisk mest på 332 i forhold til motorveien hvor fartsgrensa er 120. Men mannen har syns det har vært helt ok og kjøre rundt der nede. Han kjørte også til Valencia når vi var der i 6uker nå sist, og der var det litt værre tenker jeg Rundkjøring med 8felt Men det er ikke vanlig

Bilstolene er så som så. For 2år tilbake fikk vi ett heller dårlig sete, denne gangen var det ikke så gale. Men det er ikke norsk standard. De har bakvervendt til de aller minste, altså det første setet. Ellers er det kun forovervendt der nede.

Jeg har ikke hatt noen problemer med og bruke barnevogn der nede i det hele tatt. Det er vel til tider litt frustrerendes med fortaus kanter hvis man går MIDT inni sentrum Men altså er egentlig som Norge føler jeg. Merka hvertfall ikke noe problem med og trille vogn der nede

Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 09:34   #8
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 335
Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.

abbonerer

For verden er dere bare to i mengden
For meg er dere alt
Elisa_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 23:09   #9
VIP-Medlem

Takk for svar, Catharina!

Vi har bestemt oss for å leie bil og så får mannen kjøre! Og jeg sitte attmed og bremse!
Var inne å sjekket og det var ca.1000 kr uken, ja..og bilene er max 6 mnd gamle! Ble anbefalt å ta med egne bilstoler, så da gjør vi det, siden det nok blir en god del kjøring på 3 uker. Virker som det er mye å finne på, det er bra!
Gammel 14-05-2009, 10:11   #10
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Monielle Vis post
Takk for svar, Catharina!

Vi har bestemt oss for å leie bil og så får mannen kjøre! Og jeg sitte attmed og bremse!
Var inne å sjekket og det var ca.1000 kr uken, ja..og bilene er max 6 mnd gamle! Ble anbefalt å ta med egne bilstoler, så da gjør vi det, siden det nok blir en god del kjøring på 3 uker. Virker som det er mye å finne på, det er bra!
Ja spania.no/leiebil - Leiebil med flyplass service p norsk Alicante Malaga Murcia Valencia Barcelona Madrid har de beste prisene vi har funnet Og hyggelige folk som jobber der Siden er nede titt og ofte da Men det er fordi de er en del av en annen side. hehe

HVIS dere har tid og gidder, så kan jeg også anbefale Valencia Vi tok oss en tur til Valencia når vi var der nede i år. De har bygd Europas største akvarium. De har tuneller som du går inn i. Og over deg svømmer haien

Husker ikke hjemmeside adr, men den finner du nok hvis du googler Ocean Grafic Valencia eller noe i den dur

Dere kan virkelig glede dere Spania er bare så fantastisk

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:24.