Vi har nettopp vært 6uker i det området
Vi var 6uker i år, og 3uker for 2år tilbake
Så vi har kost oss der.
Torreta er ett greit området når man reiser med barn, stort sett hele Torrivieja er det. Det er lite inbrudd i Torrivieja nå enn for noen år tilbake
Det hjelper på med alle politifolka som flyr rundt
Jeg personlig anbefaler og leie bil. Da det er så vanvittig mye og se hvis man kan kjøre litt rundt. Det er også BILLIG og leie bil. For en 800-1000kr for en uke får du leie bil med full forsikring, full tank på bensinen og fri km. Vi har leid bil hele tiden mens vi var der nede
Hvis dere kjører feks 1time lenger nord har dere
fornøyelsespark
http://www.terramiticapark.com/
(litt for stor syns jeg :S ) dyrepark
zoologico benidorm, zoologico murcia, parque acuatico, parque zoologico, murcia
En veldig grei og vanvittig fin dyrepark
...::MundoMar::... (Delifnier, kan virkelig anbefales, får også klappe de og ta bilde selvfølgelig.
Dette ligger i Benidorm, en veldig fin by som er litt større enn Torrivieja, og mer by preg enn Torrivieja.
Man har litt nærmere Rio safari i Elche, også en veldig fin park
I Elche ligger også et STORT kjøpesenter, der har jeg ikke vært selv da, ikke rukket d
Det vi har trivdes best med Torrivieja, er strand promenaden, den er kjempefin og det er ingen biler, så veldig fint for barna og gå rundt
Det er en del ulovlig innvandrere der som kan være MEGET plagsomme, men det er også vanvittig med politi. Så fort de ser politiet så stikker de, hehe. Så det er veldig greit, vi har merket stor forskjell der fra i år i forhold til 2år siden.
Om det er for kaldt i sjøen er veldig vanskelig og si, siden været kan jo være strålende sol, og det kan jo være dårlig. Det vet man jo egentlig aldri. MEN jeg vil tro at det er greit, så lenge man reiser i begynnelsen av september.
Prisene er dyrere nå enn for 2år siden, men det kommer litt ann på euroen også. Men prisene er stort sett helt ok. Det er jo uansett billigere enn her i Norge.
Skal dere på marked, er på fredager i Torrivieja sentrum (Et STORT ett) så er det bare og huske at stort sett finner du varen ett billigere sted ett annet sted på markede, hehe... Og prute er ett must, stort sett overalt har de mye og gå på med tanke på pris.
Tips fra min del, som man "MÅ" få med seg er en dyrepark som ligger i fjellene i Guadalest. Den er hjemmesnikkra for og si det sånn. Er en privatperson som har tatt til seg torturerte og utkonkurerte dyr, ifra sirkus og alle andre steder. hehe. Den er litt små skummel da. Men virkelig verdt og få med seg
Og nå har jeg babla i vei
Jeg bare elsker Spania og spesielt Torrivieja/Allicante/Benidorm/Albir området
Bare spørre hvis du lurer på noe mer