Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-02-2007, 18:07   #1
Supermedlem

Tigerbaby sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 606
MP Rating: 0% (0)
Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.
Pegasos World i Tyrkia?

Noen som har vært der? Eller i Side i Tyrkia?

Vi lurer på om vi skal reise dit når lillegutt er 6-7 mnd.

Noen erfaringer?

Og så lurer jeg på hvordan det er med bleier og barnemat i Tyrkia? Noen som vet?

Sist endret av Tigerbaby; 06-02-2007 kl 22:08. Begrunnelse: Skriveleif
Tigerbaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 18:19   #2
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 502
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.
Sv: Pegasos World i Trkia?

Jeg var der i mai i fjor, og det er kjempefint der. Anbefales på det sterkeste. Jeg vet ikke hvordan det er med å koke opp flasker og div. der, for man får hotellrom uten kjøkken. Vet heller ikke hvordan det er å få kjøpt barnemat i nærheten, men kan ikke huske at jeg så så mange dagligvareforretninger i nærheten.
Det er jo ett stort anlegg det der og det ligger litt utafor byen. Det er derfor det er "all inclusive" også. De har en kiosk nede og det er mulig de selger noe barnemat der, men dette kan dere sikkert høre om før dere eventuellt bestiller. Men det er uansett kjempefint å ta med barn dit, for det er veldig lagt opp til barnefamilier. Lett å komme seg rundt omkring med vogn, og det er mat hele tiden. Rent vann finner man også overalt, så det er bare å forsyne seg.
Gammel 06-02-2007, 21:59   #3
Supermedlem

Tigerbaby sin avatar

Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.Tigerbaby har mye å være stolt av.

Xitra: Ååå, så bra! Jeg tror nesten vi må bestille den turen. Det er første gangen vi reiser til Tyrkia, og første gangen med all inclusive, så det blir spennende!
Tusen takk for info

Tigerbaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 22:00   #4
Supermedlem

Tigerbaby sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Xitra
Jeg var der i mai i fjor, og det er kjempefint der.
Hvordan var temperaturen i mai??

Gammel 06-02-2007, 22:15   #5
zol
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,411
zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.zol har en strålende fremtid.

I Tyrkia får du barnematglass på apoteket. Det koster det samme som hjemme og gikk ned på høykant. Ztjerna var 10 måneder da vi var der nede.

Bruk vann fra flaske - ikke fra springen. Dersom du gir melk på flaske kan det danne seg et belegg på dem etter at du har kokt dem noen ganger. Det er kalk - helt ufarlig.

MME hadde de også der nede, men bare ukjente merker det jeg kunne se. Vi hadde med MME hjemmefra for å forhindre mageknip og reaksjoner på nye merker.

Vi bodde en times kjøring fra Antalya i mai i fjor - temperaturen var perfekt. God norsk sommer. Varmt om natta. Air condition er et must.
Gammel 06-02-2007, 22:23   #6
Supermedlem

Tigerbaby sin avatar

zol: Tusen takk for svar! Da vet jeg hvor jeg kan få tak i barnemat!

Noen som vet hvor lang flytur det er?

Gammel 06-02-2007, 22:28   #7
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,769
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Bare husk at det er varmt i Tyrkia på sommeren. Vi var i juli for halvannet år siden, og da hadde vi en uke med temperaturer på over 40 grader, og HØY luftfuktighet.

Flyturen er vel i overkant av 4 timer, tror jeg det var. (Værnes-Antalya)
Gammel 07-02-2007, 12:53   #8
Seniormedlem

Cathy78 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,813
Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi var i Tyrkia- Alanya for 3 år siden i juli- august. Da lå temperaturen på 40-45 grader. Jeg ville ikke reist dit på den tiden med små barn iallefall ( selv om det var mange andre som gjorde det).

Flytiden var vel som Abritta sier, ca 4 timer ( vi reiste fra Stavanger).

GOD TUR!
Gammel 07-02-2007, 14:06   #9
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 502
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

Tempraturen i mai var rundt 25 grader, og helt perfekt!
Gammel 09-02-2007, 13:59   #10
Medlem

Momo sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 200
Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.Momo er fantastisk mot andre.

Vi var på Pegasos world i september i fjor, og det var bare kjempe flott. Anbefales på det varmeste. Vi vurderer Faktisk å dra tilbake i år også. Bra tempraturer i mai, var der i begynnelsen av juni for to år siden. Vi tok med barnemat og bleier fra norge. Da har du jo litt ekstra plass til alt som skal shoppes For det er veldig mye billig der
Momo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:54.