Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2009, 01:34   #1
VIP-Medlem

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 6,088
MP Rating: 0% (0)
anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.
Turen går til Kreta - Agia Marina

Tips,damer? Aldri vært der før..
Gammel 21-05-2009, 07:20   #2
Veteranmedlem

Humlesnurr sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 3,322
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.Humlesnurr har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Turen går til Kreta - Agia Marina

henger meg på for tips, vi reiser dit i slutten av august hvor skal dere bo, anjus?

Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2009, 08:13   #3
Supermedlem

Connecta sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,353
Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.

Jeg var der for et år siden!

Stranda der er super! Stille og rolig, god plass. Litt mas fra fruktselgere og massasjefolk. Men både frukten og massasjen er god så det plagde oss ikke.

Veien i Agia Marina er litt håpløs, smale og dårlige fortau og ingen former for forgjengerfelt, du kan bli stående en stund før det er ledig å gå over veien.

Vil anbefale en liten fornøyelsespark like ovenfor hovedveien nær hotell Alexandra, der har de små biler ungene kan kjøre (passer for barn fra 4-10 år ca) de har minigolf, og en lekeplass med klatrestativer, hoppeslott, trampoline osv. Alt koster penger da. Og så er det kafe/bar også der så de voksne får tatt seg en hvil mens ungene koser seg.

Jeg har bodd på hotellene Orion Star og Iolida Beach, har opplevd litt mygg begge steder. Maten og showene på Iolida beach var verdt å få med seg, og siden det ligger på stranden er det fritt frem for alle å spise der.

Vil også anbefale en restaurant som ligger ca 100 meter lenger østover fra den lekeplassen, den heter Cactus og har et trivelig miljø, men også fin lekeplass ungene kan være på mens de venter på maten. God og billig mat!

Mamma til to herlige unger,

Storebror april 02 og lillesøster juni 05
Connecta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2009, 10:33   #4
VIP-Medlem

anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk Connecta

Vi skal bo på Orion Star.. bør jeg ha med myggspray?
Reiser 13 juni. Når var du der, Connecta? Er det sånn at myggen trives best enkelte mnd der nede?
Gammel 21-05-2009, 10:58   #5
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 3,720
Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var der forrige uke, myggen kom siste natten 32 stikk på en natt.

Stille og rolig sted, en liten spasertur til Platanias som er litt mer liv.
Gammel 21-05-2009, 11:00   #6
VIP-Medlem

Å helsikke. 32 stikk på en natt. Jeg kan virkelig ikke fordra mygg.
Gammel 21-05-2009, 11:04   #7
Seniormedlem

Sostenutia sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,552
Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Humlesnurr Vis post
henger meg på for tips, vi reiser dit i slutten av august hvor skal dere bo, anjus?
Vi reiser i begynnelsen av august

Kjekt med litt tips
Gammel 21-05-2009, 11:25   #8
Supermedlem

Connecta sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,353
Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.

Vi bodde i første etasje på Orion Star, og måtte passe på at døren fra balkongen var lukket, da gikk det fint. Var ikke plaget på dagtid. Mamma som bodde i 3 etasje så ikke en eneste mygg. Vi var der 15-23 mai i fjor. Jeg ville nok tatt med myggspray. Vi skal nedover igjen 18. juni i år, men til Gerani, aner ikke hvordan det er med insekter på den tiden.

Har ellers bare positivt å si om Orion Star, veldig behagelig og praktisk bassengområde, store leiligheter. Vi hadde i perioder litt lite varmt vann så det var kaldt og dusje. Det kunne være kaldt i leiligheta også noen netter så jeg hadde god bruk for pysjamas. Men dette var i mai da.

Tipper at du Anjus reiser uten vogn siden du har 5-åring, og da ligger dette hotellet veldig ok til, snarvei til stranda og slikt som gjør at det bare tar et øyeblikk å gå ned. Og flott supermarked rett i nærheten på øversiden av hotellet. Restauranten på hotellet derimot duger ikke til noe annet enn å fjerne sultfølelsen. (Ting tar lang tid, og blir ikke nødvendigvis helt riktig)

Mamma til to herlige unger,

Storebror april 02 og lillesøster juni 05
Connecta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2009, 12:00   #9
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,830
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har vært på Kreta 2 ganger. En gang på Agia Marina (2 uker fra 21.juli), og en gang helt vest i Platanias (2 uker fra 30.aug). Ikke sett snurten til mygg.

Vi vil veldig veldig gjerne tilbake til Agia Marina, stortrivdes!! Fine strender og god mat Vi bodde på et billig "rammel"hotell, Relax øvre del (og jeg falt i trappa og slo meg. Ja for hotellet består mest av trapper, hehe). Vi siklet veldig på Alexandr(i?)a beach hotel

Må si meg enig med fortauene på Kreta, de er ikke så veldig barnevognvennlige, menmen.. Og frukt og maaasaaaaaasjieeee??? Neitakk! Det var mye mas. Men de tok et hint da jeg tilslutt ble litt frekk, da ble det slutt på maset. Men sikkert godt med massasje etter en tur i Samaria, hehe.
Brødmannen som bærer brød under svett armhule fristet heller lite.

Relax-hotellet er rett ved orion star mener jeg å huske, og vi var ikke plaget av mygg

Hotell å anbefale: Mithos (as in Mythos, god gresk øl. Egenkomponert pizza er å anbefale!) og Raeti (der er dolmades og drunk chicken knall!). Cactus var vi også på, god mat og kjekt for barn. MEN vi satt i en evighet for å få tak i de som jobbet der. De tok tydeligvis vare på stamgjester, og løp ikke over hverandre for å hjelpe oss..

Som Connecta sier så er det snarvei til stranda fra Orion Star ja. Også hvis dere fortsetter rett ned, (gjennom en litt trang passasje med masse planter) kommer dere på en strandpromenade med strand, strandstoler etc hvor de har god stuffed tomatoes. Men det virker litt uhygienisk. Grekeren som eier stedet har norsk kjæreste, og snakker litt skandinavisk. Til tider superhyggelig, dagen etter kan han være skikkelig gretten Han har en halt mann som jobber for seg. Gammel stakkar som leverer mat med halt bein, mens han selv står og sjefer med pengene. Den gamle mannen som serverer mat har lange negler. Fysj. Så han kan man miste litt matlyst av.

Skal man på Kreta så er det to ting man bør få med seg (etter min mening). Først og fremst er det Elafonissi. Grekernes svar på Maldivene. Det er knallfint der. Laaaanggrunt, hvit strand. Fint å snorkle også. Paradis for barnefamilier. MEN sikkert lurt å ha med mynter til dokø, kjølebag til drikke/mat, mener å huske det var litt dyrt der, og underholdning til biltur. Ja, også anbefaler jeg å leie bil og kjøre dit. ALDRI i verden om jeg hadde turt å ta buss dit, hehehe. Trange fjellveier, bratte stup rett ned Men så fin natur!
Andre plassen å se er Samaria Ravinen. Men der tar man ikke med seg små barn. Forøvrig finnes mindre raviner som barnefamilier kan gå i. Om man skal gå Samaria har man hvertfall en lang, slitsom men fantastisk opplevelses-dag foran seg! Men det blir for langt for barn såklart. Med mindre man har superbarn som elsker å stå opp grytidlig for å få med seg soloppgangen fra fjellet OG gå ca 13-16 (husker ikke helt) km fra 1200 meters høyde, rett ned, gjennom fjell Men kanskje papsen kan gå seg en tur? Hehe. Flott tur hvertfall!

Mat å anbefale:
Alt nesten

Jeg og vil til kreta!! :love:

Bloggen
Modesty er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2009, 12:04   #10
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,830
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.

Elafonissi:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Samaria "porten"

Fra starten av Samaria turen:

Bloggen
Modesty er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:16.