Måtte prøve med storesøster på 5 år 109 cm og 17,5 kg i lillesøsters nye HTS izi combi x3 isofix..
Hun hadde faktisk god plass..
Setet står bak førersetet på en 2010 vw touran
![]()
![]()
Måtte prøve med storesøster på 5 år 109 cm og 17,5 kg i lillesøsters nye HTS izi combi x3 isofix..
Hun hadde faktisk god plass..
Setet står bak førersetet på en 2010 vw touran
![]()
![]()
Jeg kan ihvertfall nesten sikkert si at ingen har denne bilen så kan jo slenge på noen bilder
Bilen er en Jaguar S-type 200 modell
Storebror i beasafe izi combix1. snart 3 år. 97cm og ca 14kg
Lillebror i Acta graco cosmic comfort. Snart 2 år og 86cm ca 11kg.
Vedlegg 167961
Vedlegg 167962
Vedlegg 167963
April 07
Mai 08
Juni 10
Var på Søndagstur med familien + na Oldemor i dag. Endte derfor opp med å sitte bakerst i bilen ( vi har 8 seter`s bil )
Jenta vår, som blir 5 år, sitter bak føreren. Hun klager sjeldent på å sitte bakovervendt, protesterer innimellom, men ikke pga at hun har ubehageligheter vil jeg tro.
I dag la jeg merke til at hun bytter stilling på benene sine ofte. Hun tar så å si alltid skoene sine av mens vi kjører, dette til min store fortvilelse, men jeg ser jo nå at det er nok mye mere behagelig for henne å ta av skoene.
Hun sitter i en HTS BeSafe izi combi isofix X2
Hun blir 5 år om 3 mnd
Hun er rett over 16 kilo og 105 cm
Kjempefornøyd med bilstolen. Usikker hva vi gjør når hun når 18 kilo. Far har et ønske om at hun skal få "lov" til å sitte forovervendt. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv. Mulig at vi tar Britax Two Way Elite i bruk...
Og nå er lillejenta blitt stooor jente..
Og nå blitt storesøster og 4 år (18 kg og 105 cm høy) på bildet i samme Izi Combien som før, og lillebror (4 måender og ca. 6.7 kg) i Maxi Cosi. Her i baksetet på en Hyundai uson 4wd - meeeget trang bak, gittDette var en av de siste turene i dette setet, hun er nå for tung..
Mathias 3 år 100 cm i Fair G 0/1 isofix (Wavo) 15 kg. Peugeot 307SW
Pladsen foran: OCEANER af plads.
![]()
Storesøster: Maj 2004
![]()
Lillebror: Juni 2007(Barnet som piller næse
)
Multi-Tech ll, Hi-Way ll, TWE, Akta Graco Duologic ll, Akta Graco Belogic, Maxi Cosi Mobi, BeSafe Izikid X1 Isofix, Besafe Izi Kid X3, Fair G 0/1
Fair G 0/1 i Peugeot 107:
Hvem fanden sagde at der ikke kunne være en bagudvendt i en lille bil!!!!!!!?????? LOL
Lille bil, men stadig oceaner af plads foran.
![]()
![]()
)
Multi-Tech ll, Hi-Way ll, TWE, Akta Graco Duologic ll, Akta Graco Belogic, Maxi Cosi Mobi, BeSafe Izikid X1 Isofix, Besafe Izi Kid X3, Fair G 0/1
Straks 5 år gammel gutt på 111 cm, bakovervendt i et Britax Two Way Elite i en Skoda Yeti. Bildet er tatt på vei hjem fra ferietur i Kristiansand(hvor han stolt viser frem sitt Sabeltann sverd), kjøreturen tar ca. 5 timer og han klaget ikke én eneste gang der han satt(hadde en lang spisepause og en dopause på hjemturen).
Da har jeg endelig fått tatt noen bilder av gutta i bilen.
Bilen er en Ford Mondeo stv 2005.
Største sitter i midten i cosmic comfort S.3 år og 3mnd Veier 16kg og er 103cm lang.
Mellomste sitter bak passasjer i cosmic comfort S. Er 2 år og 2mnd, veier 10kg og er 91cm.
MInste sitter bak fører i maxi cosi cabriofix. Er 6 uker, 5kg og 59cm..
Vedlegg 169021
De har danseplass til beina.. ingen kan si noe annet..
Vedlegg 169022
Sist endret av Vedvik86; 07-08-2010 kl 21:54
April 07
Mai 08
Juni 10
Her kommer et bilde av snuppa på 4 år, bakovervendt i en brio zento. Stolen er for anledningen montert i besteforeldrene sin bil, en Toyota urban cruiser, en bil som er veeeeldig liten.
Men snuppa har faktisk helt ok med plass, litt trangt framme men det går på korte turer![]()
Akta Graco Belogic 25 kg i Peugeot 307SW. Mathias er 3 år og 4 måneder. Vejer godt 15½ kg og er 105 cm lang ca.
![]()
![]()
)
Her er mine småtroll i forrige uke. Lillebror i midten i Britax Secura (har nå byttet til Britax TWE siden det setet stod bedre i bilen) og Minstemor bak passasjersetet i Akta Graco DuoLogic 2. Innerst sitter Storesøster i Britax KidFix. Bilen er en Ford S-Max 2006-modell. Beklager dårlig mobilbilde, skal få tatt et bedre bilde senere. Og nei, det er heldigvis ikke lakkskader rundt døra, det er snø.
Lillebror er straks 3 år og 8 mnd. og 105 cm og 19 kg ved siste måling i desember. Minstemor var 9,5 kg og 72 cm for en måned siden, og bikker 11 mnd. i neste uke.
Tok et bilde av Lillebror for å vise noen som var interessert i sete til større barn, og slenger det inn her også. Lillebror, 3 år og 10 mnd., ca. 108 cm og i overkant av 20 kg i Britax TWE i en Ford S-max 2006-modell.
![]()
![]()
)
Skal vi se om jeg får til et nytt bilde nå som minsten også er ferdig med babysetet
Minsten (11mnd) i Akta Graco cosmic comfort S. 80cm og 8.5kg
Mellomste (3år) i Akta Graco cosmic comfort S. 97cm og 12kg
Eldste (4år og 2mnd)i Britax TWE. 110cm og 19-20kg
Alle tre kan strekke beina helt ut. Kjempegod benplass
April 07
Mai 08
Juni 10
Jo NU kan jeg se dem, men de kom ikke frem igår.
Lena
![]()
)
Sosiale Bokmerker