+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: 3,5måndtlingen blir ikke mett etter 1300ml mme

3,5måndtlingen blir ikke mett etter 1300ml mme

Filip er 3,5 måned, og drikker nå 1300ml med MME i løpet av døgnet.
    Selv etter dette virker han ikke fornøyd, og han får naturlig nok mer når han viser tegn til å være sulten. Jeg syntes dette er store mengder med MME i forhold til hva den lille kroppen skal klare å prossesere, og blir bekymret når jeg leser om at nyrene hans kan ha problemer med å takle det.
    Hva gjør man da? Helsestasjonen sier at jeg skal gi han mer, og at jeg eventuelt skal prøve HIPP eco2 for å se om det metter mer. Vi prøver å trekke ut så lenge som mulig før vi gir han grøt, men om han fortsetter å vise tegn til sult må han jo snart få noe som gjør han virkelig god og mett.
    Er det krise å gi grøt til en baby på 3,5 måned? Jeg vet det ikke er ideelt altså, men jeg begynner å bli litt rådløs.

2.  
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Sv: 3,5måndtlingen blir ikke mett etter 1300ml mme

Hvor lenge har han spist så mye? Noen barn spiser mengder MME i en periode og så justerer det seg igjen. Dersom han holder på lenge og er tydelig misfornøyd hadde jeg vurderet alternativer.. Er du sikker på at han er sulten og ikke har suttebehov?

Det jeg husker fra da snuppa var baby var at du skal i teorien kunne stille klokka etter MME barn. De skal spise ca hver fjerde time. Mm babyer kan spise når de vil, men MME barn bør spise mer regelmessig. Da er barnet ordentlig sulten når maten kommer og ikke spiser fordi det tilbys om du skjønner hva jeg mener? Finner ikke en god måte å ordlegge meg på akkurat nå. Har dere prøvet å drøye maten litt slik at dere ikke kommer springende med flaska med en gang han klynker? Kan hende at misfornøydheten skyldes andre ting og at han rett og slett blir overmatet? Nå spør jeg bare?
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

Medlem
    Timar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    477

Kan ikke noe om MME, men husker et forummedlem som plutselig oppdaget at hun hadde brukt feil mengde pulver i melka, og at barnet derfor fikk i seg for lita. Regner med du har kontroll på det, men dessverre er det det eneste jeg kan bidra med.

Ville hørt med helsesøster før du begynte med grøt, altså!
    '09

Vi kan stille klokken etter han ja, han er sulten hver fjerde time. Han har holdt på som dette i snart 14 dager.
    Han får mat (200ml) etter 4 timer, men når han har tømt flasken ønsker han mer. Vi har prøvd smokk uten hell, har prøvd å stimulere han med andre ting, men han blir ikke fornøyd før vi har fylt på med litt ekstra. Da blir han harmonisk og glad, og kan gjerne legges ned etter sitte på armen uten å være kavete og sutrete. Han smiler og ler, og er tydelig fornøyd med tilværelsen.
    Sånn fortsetter det hele døgnet. På natten har han begynt å spise hver 3.time i forhold til tidligere da han sov i 5-6 timer. Det gjør ikke meg noe at han vil ha mat oftere, jeg er bare bekymret for mengden MME han får i den lille kroppen. Det skal jo helst begrenses litt har jeg forstått.
    Vi snakket med HS i går som sa at vi kunne prøve litt tynn maisgrøt på kvelden for å se om det mettet mer, og heller fortsette med samme mengde MME på dagtid. Hun mente det ville stabilisere seg litt over tid.

Takk for svar damer

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elanesse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    936

Førstefrøken her i huset fikk velling allerede ved 2,5 mnd. Andrefrøken fikk smaksprøve på grøt da hun var 3 mnd. Hun er nå 5 mnd, men vi er aldri oppe i full porsjon. Syns likevel det er greit å supplere med grøt. Her er problemet at hun alltid er sulten igjen etter 3 timer når hun kun får MME, enda hun får drikke så mye hun vil. Og med så korte stell blir det lite tid til annet enn flaskestyr, og søvn blir det bare tull med.
    Noe som dessverre ikke funker på andrefrøken, men som funket fint hos første, er å gi grøt og flaske om hverandre. Det blir nemlig mye klin av tynn grøt, og kan ta lang tid for en utålmodig liten tass. Sitt med bebiss i armkroken, gi grøt med vanlig konsistens og la han drikke mellom munnfullene. Også er det supert å gi om kvelden, så han slipper å bli så fort sulten igjen
    Lykke til

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

Jeg ville ikke begynt med grøt før han var 4 mnd, tarmene er jo ikke ferdig utviklet, er jo derfor det tidligst anbefales grøt fra 4 mnd.
    Hvor mye mme er maks de kan få i løpet avdøgnet?
    Har visst glemt fra da poden var liten, han fikk i ett par uker mer enn maks som sto på pakken, så begynte vi med grøt når han var 4 mnd. Snakket både med hs og barnelege før vi ga han mer, å de sa det ikke var farlgi så lenge det ikke var over lang tid.

Jeg ville prøvd å byttet mme før jeg begyne med grøt hvertfall
    Sist endret av Bambi; 05-02-2012 kl 14:08
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

Supermedlem
    Kitty80 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    tilbake i Indre
    Meldinger
    1,201

Det er 1000 ml som er maksgrensen på MME. Så da er spørsmålet, tarmene eller nyrene? Hva sier HS om dette da? Men nå er det jo uansett ikke lenge til han er 4 mnd vel?
    Mamma til verdens beste

Jeg snakket med HS og fikk beskjed om å gi grøt på kvelden Det går kjempe fint! Er jo ikke lange stunden igjen før han er 4 mnd.
    Nå er han mett og god igjen, og han går ikke over 1000ml i døgnet.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cinaen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Øvre Romerike
    Meldinger
    1,863

Hipp har velling fra 3mndes alderen. Da bruker du MME/MM på flaske og litt velling pulver i.
    Storesøster 12.11.95
    Mellombror 07.04.04
    Lillesøster 16.11.05

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elanesse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    936

De har jo gått bort fra maxmengde per døgn nå, slik som jeg har forstått det. Men det hjelper uansett ikke om man sitter med sulten baby, selvsagt.

Han får en halv porsjon med veldig tynn grøt hver kveld, og er mett og god igjen. Jeg tror det var den beste løsningen for oss

Re: Sv: 3,5måndtlingen blir ikke mett etter 1300ml mme

Sitat Opprinnelig postet av Cinaen Vis post
    Hipp har velling fra 3mndes alderen. Da bruker du MME/MM på flaske og litt velling pulver i.
    Det har jeg aldri sett og jeg har sett etter det. I Norge er det, så vidt jeg har funnet ut, ingen vellinger før 6/8 mnd (tror jeg, drikkeklar) og 15 mnd pulver, begge fra nestle. Noe annet har jeg ikke sett. Pga et eller annet EU direktiv, er det fint lite å få tak i av det. I Danmark hadde de 4-mnd velling før, nå er det kun fra 6 mnd.

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men har en liten en på 3 mnd som nærmer seg grøtalder. Så denne tråden er aktuell for meg nå!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Blir han ikke mett??
      Av Irith i forum Amming og flaske
      Svar: 10
      Siste melding: 20-03-2008, 10:52
    2. Simone blir ikke mett
      Av Muggi i forum Januar
      Svar: 12
      Siste melding: 31-01-2006, 12:14
    3. hvorfor blir han ikke mett av melka min?
      Av Mette christina i forum Amming og flaske
      Svar: 5
      Siste melding: 24-06-2004, 22:06
    4. Hun blir ikke mett!!!
      Av Høst i forum Amming og flaske
      Svar: 4
      Siste melding: 01-02-2003, 03:55

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner