+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8

Diskusjon: barnahagebitt

  1. #1
    Medlem
    Rykte Rykte
    solsikka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    71

    barnahagebitt

    Gutten min vart beten til blods gjennom genseren i barnehagen. Til meg så seier dei ansatte at dei ikkje vill sei kven som beit han pga taushetsplikt. Er dette rett. kan noken vise meg reglane i fohold til dette?

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

    Sv: barnahagebitt

    Du sier ikke noe om alder på ditt barn eller hva slags avdeling han/hun går på, men det er ikke uvanlig at små barn biter hverandre pga mangel på språk. Særlig er den som krabber på en småbarnsavdeling spesielt utsatt.

    Jeg har også opplevd det med min gutt og det er veldig frustrerende. Men samtidig tenkte jeg det spiller vel egentlig ingen rolle hvem som biter. Hva får jeg gjort med det når jeg er på jobb og min lille er i barnehagen? Ikke får foreldrene til den/de som biter gjort noe heller når de er på jobb. Jeg har også overhørt en samtale mellom ansatt og foreldre til et "bitebarn" og de var like frustrerte.

    Jeg har ikke noe sted om hvor det står informasjon om det, men jeg skjønner at det går innunder taushetsplikten. Tenk om foreldrene begynner å sende hverandre hat-mail eller ringe hverandre og skjelle ut hverandres barn!!

    Barnehagen er helt sikkert oppmerksomme på den eller de som biter og følger gjerne med litt ekstra, men dessverre har de ikke øyne i nakken. Du kan ogås være trygg på at de har en dialog med foreldrene.
    2006 2008

    Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.


  4. #3
    Medlem
    Rykte Rykte
    solsikka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    71

    Sv: barnahagebitt

    Det eg lurer på er om noken kunne reglane i forhold til dette og kor eg evt kunne lese om det. IKKJE om di meining om dette. Det er iallfall voldsomt å ta det så langt som å sende hatebrev og slikt bare for eit bitt. Eg ber dei som leser innlegget om å svare på spørsmålet og det må vel gå ann å gi meg eit skikkelig svar. Viss ikkje treng ein vel ikkje svare.

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Sv: barnahagebitt

    Det stemmer at man ikke ha rlov å si det ja, noe jeg synes er veldig fornuftig. Ser ikke helt hvorfor man tenger og vite hvem som biter
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  6. #5
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: barnahagebitt

    Kan ikke finne noe regel, men alt som angår andres barn i barnehagen er jo underlagt taushetsplikt. De ansatte har ikke lov å navngi andres unger uansett om det er pga det ene eller det andre.

    Selv har jeg hatt ei frøken som bet andre og har og opplevd at mine egne barn har blitt bitt av andre. Ikke noe gøy hverken det ene eller det andre, men ingen som fikk vite noe om hvem hverken den ene eller den andre veien.

    Du kan jo søke om du finner noe i lovverket til din barnehage eller til barnehager generelt. Men som sagt det som også involverer andre er taushetsbelagt.

  7. #6
    Medlem
    Rykte Rykte
    solsikka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    71

    Sv: barnahagebitt

    Sitat Opprinnelig postet av Tini 2 Vis post
    Kan ikke finne noe regel, men alt som angår andres barn i barnehagen er jo underlagt taushetsplikt. De ansatte har ikke lov å navngi andres unger uansett om det er pga det ene eller det andre.

    Selv har jeg hatt ei frøken som bet andre og har og opplevd at mine egne barn har blitt bitt av andre. Ikke noe gøy hverken det ene eller det andre, men ingen som fikk vite noe om hvem hverken den ene eller den andre veien.

    Du kan jo søke om du finner noe i lovverket til din barnehage eller til barnehager generelt. Men som sagt det som også involverer andre er taushetsbelagt.
    Tusen takk for godt svar!! Takk og for at du klarer å holde deg sakleg og holde seg til det eg spør om. Trur ikkje eg kjem til å tenke meir på det men det var no bare litt interessangt å vite kva reglar dei har. Hadde ein anna sønn som vart trua med steinkasting. Då fekk eg vite med ein gong kven det var som trua han. Lurer då bare kvar grensa går liksom..

  8. #7
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Sv: barnahagebitt

    Sitat Opprinnelig postet av solsikka Vis post
    Tusen takk for godt svar!! Takk og for at du klarer å holde deg sakleg og holde seg til det eg spør om. Trur ikkje eg kjem til å tenke meir på det men det var no bare litt interessangt å vite kva reglar dei har. Hadde ein anna sønn som vart trua med steinkasting. Då fekk eg vite med ein gong kven det var som trua han. Lurer då bare kvar grensa går liksom..
    De har jo i utgangspunktet ikke lov til å si det heller. Det har vært veldig strengt i alle bhg jeg har jobbwt i.
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  9. #8
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

    Sv: barnahagebitt

    Sitat Opprinnelig postet av solsikka Vis post
    Det eg lurer på er om noken kunne reglane i forhold til dette og kor eg evt kunne lese om det. IKKJE om di meining om dette. Det er iallfall voldsomt å ta det så langt som å sende hatebrev og slikt bare for eit bitt. Eg ber dei som leser innlegget om å svare på spørsmålet og det må vel gå ann å gi meg eit skikkelig svar. Viss ikkje treng ein vel ikkje svare.
    Ærlig talt.....Herregud!!! Dette er en grunn for at jeg sterkt vurderer å melde meg ut herifra.

    Jeg beklager på det sterkeste at jeg forsøkte å gi det et svar. Og jeg tviler på at det kommer til å gjenta seg med en slik mottagelse.
    2006 2008

    Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine