+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Vest Agder
    Meldinger
    1,596

Question Troll, Simo, Brio, Emaljunga, eller Basson

NÅ trenger jeg deres hjelp til en liten undersøkelse.

Har ei venninne som skal ha baby i mars. Hun er opptatt av at vogna skal være stor nok til å bruke bag til vinteren igjen, lett og trille, justerbart håndtak, eventuelt ikke lufthjul, (redd for å punktere hun ) og det skal da altså være kombi...

Jeg har anbefalt henne Simo, da jeg har den selv, men hun fikk sånt et billig tilbud på Troll vogn, at det var liksom helt uimotståelig...med regntrekk, nett, stelleveske og vognsett til dyna....

Så, hvorfor anbefaler du den ene fremfor den andre, og har du negative meninger også, så kom med dem......
    Storesøster født 03
    Tvillingene født 06

Supermedlem
    Plutti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    816
    Har mange venner som har/har hatt Troll vogner, og ingen av dem er særlig fornøyde. Alle i barselgruppa mi har Troll-vogn, men de har duo-typen da, og den er kanskje verre enn kombien???

I alle fall, her er noe av det de har vært misfornøyde med:

*Knappene i stellevesken faller av
    *hjulene faller av
    *den falmer
    *regntrekket revner
    *baggen fallt av med ungen oppi, når hun skulle ned noen trapper
    *punkterer lett
    *rar løsning på skyggen bak, når en skal legge ned sportsdelen for soving.
    *knirker veldig, selv om den smøres ofte

Noen vil nok sikkert si seg veldig uenige med meg, men som sagt er dette ikke mine erfaringer (jeg har Simo/kombi, og er SVÆRT fornøyd )
    Har to små med lakenskrekk

mars`03 desember`06

Supermedlem
    puselini sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    På Strilelandet
    Meldinger
    779
    VI hadde en troll duo-vogn og kan vel si oss enig i at den ikke er særlig mye å skryte av. Kan skrive under på de fleste punktene som Plutti nevner. Jeg anbefaler ikke noen å kjøpe Troll vogn. Greit nok er den rimelig og du får mye med i pakken, men hva hjelper det når kvaliteten er elendig.

Neste gang skal jeg ha en kvalitetsvogn. Enten Simo eller Emmaljunga. Har mange venner som har disse og alle er fornøyde med vognen sin.
    :danser:Puselini
    Mjauritz født 4.feb 2003
    Lillepus født 18.mai 2005

Tidligere bruker
    Gjest
    Har hatt 2 venninner som også er enige i at Trollvognene ikke er noe særlig.

Tunge, smale i bagen, kort i seterykken på sportsdelen, lite justeringsmuligeter i ryggen osv

Personlig syns jeg Emmaljunga Duo er best.
    Jeg tror at Simo og Emmaljunga Duo er størst i bag på bagdel, og vi bruker fortsatt vår sportsdel til Mattias på 2 år og 4 mnd.
    Den er fortsatt stor og god.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,263
    Vi har hatt Basson, og den vil jeg absolutt ikke anbefale!

Endte opp med Simo kombi etter Basson-fadesen, og har vært kjempefornøyd med Simo'en!
    Hilsen emin, Storesøster (20.11.01), Lillebror (11.07.07)
    og Minstesøster (08.04.10)

Seniormedlem

Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Vest Agder
    Meldinger
    1,596
    Takk for kjempemange svar og løsninger....

Dette er virkelig til stor hjelp for henne som er i tvil om hvilken vogn hun skal kjøpe

Svithun vogna, noen som har prøvd den???? Brio???
    Storesøster født 03
    Tvillingene født 06

Tidligere bruker
    Gjest
    Et tips om hun er redd for punktering. Kjøp reservehjul. De så litt rart på meg i butikken men jeg synes det er flott. Har det ikke med på tur men om uhellet er ute er jeg hjulpen til vi har fått reparert (eller i vårt tilfelle byttet slange).

Sikkert bare meg som er sær!!!

Brio er også bra. Jeg har hatt både Brio, Simo, Emmaljunga og Teutonia-vogner, og alle har vært bra. Teutonia-vognen var det litt trøbbel med, men dette er noen år siden så de kan jo ha blitt bedre siden den gangen. Troll og Basson har jeg ikke prøvd, men inntrykket mitt her på NybaktMamma er at mange er misfornøyd med disse.

Emmaljunga har forresten hjul som ikke er lufthjul, men fylt med ett eller annet (skum?). Disse triller veldig lett. Hadde lufthjul på Brio-vognen, og punkterte aldri. Måtte heller ikke fylle luft.

Veteranmedlem
    sofia sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Sted
    Midt på
    Meldinger
    3,252
    Har Svithun Duo - kjempefornøyd! Hadde Koelstra før, en billig variant av Troll omtrent, uten lufthjul og generelt i dårlig stand.
    Men Svithun var kjempefin!
    Poden '97
    Vesla '02
    Mini '05

Liten matboksblogg
    Lite på NM - send heller PM

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412
    Ut i fra det jeg har lest om barnevogner her inne, så konkluderer jeg med at "Man får det man betaler for". De fleste som klager over vognene sine har vogner av billigere merker. Nå er det selvsagt ikke alle som har lyst eller anledning til å betale 6000 kroner for en vogn, men personlig ville jeg faktisk heller kjøpt en pent brukt Simo/Emmaljunga/Brio-vogn til 3000 enn en ny "billigvogn" til samme prisen.

Dessuten er jo januar en veldig fin måned å kjøpe vogn på. Nå får man jo masse flotte vogner på salg.
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine