Men kan man i det hele tatt bli bortskjemt på kjærlighet, nærhet, trygghet og varme?
Jeg mener nei.
Det å bysse, bære, ha babyen nær, la de få sovne til puppen, sove sammen med oss... jeg ser ikke på det som uvaner eller det å være bortskjemt, jeg ser på det som behov babyen har, og behov som trenger å bli dekket. Jeg forstår ikke hva som er så magisk med 3 mnd? Er de liksom for store til å bli båret da? Blir de ødelagt av å bli bysset eller sovne til puppen (engelsk for bortskjemt er jo spoiled= ødelagt).
Om babyen min trenger å være nær meg, trenger å bli båret eller trenger å kose litt ekstra med puppen så er det for meg helt normalt. Jeg bekymrer meg ikke for at dette skal skjemme bort ungen.
Jeg ser på det som normalt og naturlig, jeg ser på det som omsorg rett og slett.
Og sånn praktisk sett så er det å bære babyen veldig flott (da bruker man jo gjerne bæresjal el.), da har man hendene fri til å få gjort andre ting også. Eller mener dere at alternativet da skal være, at de ligger på gulvet og skriker? For ellers blir de bortskjemt, siden de blir båret (eller at de har fått en såkalt uvane...? ).
Jeg forstår ikke det stresset med redselen for å skjemme bort babyen, på det jeg kaller for naturlig omsorg. Hvis dere snakker om å fore ungen på sjokolade, godterier og leker i hytt og pine så er jeg ganske med på det med å bli bortskjemt
Kos dere med babyen! De blir store fort nok.
Sosiale Bokmerker