+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: vil ikke sove alene

Tidligere bruker
    Gjest

vil ikke sove alene

For noen få mnd siden fikk min datter på 2 år og 5 mnd en ny seng(voksenseng) det gikk kjempe fint den første uka. Men så begynte hun å komme grinene ned og ville ikke inn på rommet.Eller grinene inn til oss på natta,vi begynte med å ha døra og jeg kjøpte en prinsesse nattlys(trodde kanskje hun hadde blitt mørkredd.)Men hun kom ned med en gang vi gikk,vi gikk opp oghun kom ned. Så begynte vi å legge oss sammen med henne på hennes rom,men så fort vi gikk etter hun hadde sovet litt våknet hun. Så begynte det med at hun plent skulle sove inne hoss oss,så vi la oss der sammen med henne,gikk når hun sov(da kommer hun sjelden ned)
    Og sånn holder vi på nå. Og hun nekter å sove om dagen. Og hun er jo så trassen atte fy. Men i bogn derimot sovner hun i.

Hva har skjedd? og hva kan vi gjøre?

Tidligere bruker
    Gjest

Sv: vil ikke sove alene

dytter

fjellrypa
    Gjest

Dere må først bestemme dere for hva som er viktig for dere! Er det viktig at hun sover hele natta i egen seng? Er det viktig at hun legger seg på eget rom og sover der første del av natta? Vil dere at hun skal sove på eget rom hele natta?

Å sitte på gangen utenfor rommet hennes (eventuelt i en krok inne på rommet) med døra åpen er et godt tips, dvs. dere er der men gir henne ingen oppmerksomhet. Les gjerne en god bok og vent i hvert fall til et kvarter etter hun har sovnet. Jeg er ikke fullt så god på tips for å få de til å forbli i egen seng da begge våre på 3 og 5 år sover sammen med oss de fleste netter, ofte fra 2-3 tiden og utover.

Tidligere bruker
    Gjest

jeg vil hun skal sove på sitt rom i sin egen seng. Jeg får prøve bedre med å sitte utenfor,takk for svar

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine