+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: bortskjemt?!!

mommo
    Gjest

hm bortskjemt?!!

Hmpfr. Jeg kjenner jeg er fornærmet langt inn i morshjertet mitt. Foreldrene mine var en tur på besøk i gårkveld, og de antydet at Lillingen min begynner å bli BORTSKJEMT! Fordi han slutter å gråte hvis vi bærer ham, og fordi han nyter oppmerksomhet. Jeg mener nå at det er riktig å prøve å "oppfylle ønskene" deres og at når de sier fra så er det fordi de har et slags behov. Dessuten går det ikke an å skjemme bort noen med kjærlighet. Hmpfr. Men vil jo ikke gi ham (og oss) noen dårlige vaner da..

Sv: bortskjemt?!!

Det sies at det er umulig å skjemme bort unger under ett år, så bare hold fram som dere stevner.
    Jente oktober 2006, gutt 22. september 2008.

Snakket med helsesøster om det faktisk og hun sa at man sjelden eller aldri kunne skjemme bort et spebarn. De skal ha masse kos og elsker som oftest å bli båret, dessuten er det vel deres valg som foreldre hva dere gjør?

Keppeling
    Gjest

Det er ganske slitsomt at andre skal bry seg om hva en gjør til
    enhver tid Jeg fikk slengt et "Å herregud!" etter meg da jeg skulle hente lillegut fordi han hylgrein (fordi han var sulten)
    Å gi barn trygghet er da ikke det samme som å skjemme det bort..
    Ikke bry deg om hva andre sier du!

Katthult
    Gjest

Så deilig at ungen blir trygg av trøst og nærhet.

Blir unger bortskjemte av nærhet, trygghet og å få sine behov dekket, så håper jeg vi får verdens mest bortskjemte barn, jenter!

Sitat Opprinnelig postet av Katthult
    Så deilig at ungen blir trygg av trøst og nærhet.

Blir unger bortskjemte av nærhet, trygghet og å få sine behov dekket, så håper jeg vi får verdens mest bortskjemte barn, jenter!
    Enig!

Coco 71
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av mommo
    Hmpfr. Jeg kjenner jeg er fornærmet langt inn i morshjertet mitt. Foreldrene mine var en tur på besøk i gårkveld, og de antydet at Lillingen min begynner å bli BORTSKJEMT! Fordi han slutter å gråte hvis vi bærer ham, og fordi han nyter oppmerksomhet. Jeg mener nå at det er riktig å prøve å "oppfylle ønskene" deres og at når de sier fra så er det fordi de har et slags behov. Dessuten går det ikke an å skjemme bort noen med kjærlighet. Hmpfr. Men vil jo ikke gi ham (og oss) noen dårlige vaner da..
    Sa du tvillingsjeler mommo. Må jo le, for jeg kunne ikke vært mere enig her

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    388

Enig med de andre her. Bortskjemt kan ikke en baby bli, men man kan få dårlige vaner - har hørt flere med kolikkbarn som sliter lenge med at barnet må bæres MYE ell.

Minstejenta må heller ikke ligge å skrike noe særlig - på kvelden er hun mye på armen.
    2006
    2003

Små barn kan ikke skjemmes bort!

Dolliemor
    Gjest

Det der er så typisk foreldre- og besteforeldregenerasjonen å si. Små babyer kan ikke bli bortskjemt på trøst, nærhet og kjærlighet.
    Det værste jeg hører er når min kjære gamle farmor påstår at babyer får sterke lunger av å skrike...

Supermedlem
    heldiggrisen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Solbergelva
    Meldinger
    897

jaja... da har jeg tre bortskjemte barn. jeg har aldri latt dem gråte f or å gråte, og de får masse oppmerksom het når de ber om det og av og til når de ikke ber om det

Men ingen av dem er blitt ufyselige av den grunn....
    Mamma`n til

02 05 06

Supermedlem
    Fanny71 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,148

Sitat Opprinnelig postet av steinbukk77
    Enig med de andre her. Bortskjemt kan ikke en baby bli, men man kan få dårlige vaner - har hørt flere med kolikkbarn som sliter lenge med at barnet må bæres MYE ell.
    Jepp, det kan jeg skrive under på. Men han får denne oppmerksomheten av oss allikevel, de trenger så mye nærhet nå, så da gjør vi det vi kan for å dekke dette behovet. Har en gutt på 1 1/2 år, og han er ikke så opptatt av dette med kos lenger, så jeg anbefaler dere å nyte denne nærheten så lenge dere kan.
    april 2005 oktober 2006
    Celisia på SM

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine