+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ninken sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Drammen
    Meldinger
    898

mumle Vil ikke sove alene....

Vi har en periode nå, hvor snuppa absolutt ikke vil sove alene. Hun kan være mett og go og sove så godt på armen men etter kort tid alene våkner hun igjen. Tar henne opp og hun sovner igjen på armen. Det er koselig å ha henne sovende liggende på magen min, men får ikke gjort så mye da - annet enn å følge med på alskens såpeoperaer og talkshows på tv . Det rare er at på natten kan jeg legge henne tilbake i vugga og hun sover videre, men resten av dagen/kvelden er det ikke snakk om

Andre som har "kosetroll" som vil ha nærhet for å sove?

Oskar juni 03,
    Selma februar '07

Juligullet
    Gjest

Sv: Vil ikke sove alene....

Jupp, lillesøster ligger nesten bare alene i vognen sin når vi er ute og triller eller hvis hun har sovet en evighet på armen, da er hun så langt borte at hun reagerer ikke hvis vi legger henne i kurven.
    På natten så ligger hun ved siden av meg etter første amming. Nå blir det også en del bæring og "kosing" her i huset siden det ser ut til at lillesøster har kolikk på ettermiddag/kveld.

Det sagt, andre dager så kan hun ligge alene hele tiden,men det er et stykke mellom hver gang.
    Mener å huske at vi hadde en slik periode med storesøster også, men det gikk over.

Supermedlem
    Ninken sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Drammen
    Meldinger
    898

Sitat Opprinnelig postet av Juligullet
    Mener å huske at vi hadde en slik periode med storesøster også, men det gikk over.
    Ja, jeg husker at storebror var sånn en periode også, men husker ikke hvor lenge det varte.

Oskar juni 03,
    Selma februar '07

Juligullet
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Ninken
    Ja, jeg husker at storebror var sånn en periode også, men husker ikke hvor lenge det varte.
    Jeg tror storesøster var 2-3 mnd jeg faktisk når hun endelig kunne sove på egenhånd, men vi var ikke så veldig flinke til å lære henne å ligge alene for vi syntes det var litt kos også. Men nå, så har vi 2 og trenger armene og sengen i større grad enn tidligere

Jeg vet at rådene er at de skal sove i minst 30 min på armen hvis de sovner der slik at de faller i dyp søvn. Ellers, så kan du prøve å legge en varme flaske under dynen hennes, slik at det ikke blir så stor temperatur forskjell fra armen/fanget til sengen.

Eria
    Gjest

Ja, Lyn sover nesten ikke alene. Jeg har et elastisk bæresjal som er kjekt om du vil ha noe gjort i huset. Jeg orker ikke å drive å regulere på han når han er så liten. Han får den kosen og nærheten han vil ha.

skogen
    Gjest

Slik hadde vi det på storebror. Han sov nesten aldri på dagtid. Måtte kjøre bil eller trille for at han skal sove. Lillebror er omvendt, han sover masse og kan legges lett ned i vugga på dagen, men har surret de siste dagene når han skal legges i senga. Da må vi legge han ved siden av oss. Prøvde i går og legge han i senge etter at han hadde sovet i senga våres (jeg får ikke sove når han ligger i senga vår!), men han våknet når han ble lagt ned i senga igjen.

Kan vel tro at rundt 30 minutter stemmer, som Juligullet sier. Da har de fått kommet i riktig søvn. Her kan vi legge lillebror fra bilsetet og ned i vugga, da våkner han ikke.

skogen
    Gjest

Men jeg mins jeg husker at ved 3 mnd. så er liksom den værste perioden over.

Nete
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Eria
    Ja, Lyn sover nesten ikke alene. Jeg har et elastisk bæresjal som er kjekt om du vil ha noe gjort i huset. Jeg orker ikke å drive å regulere på han når han er så liten. Han får den kosen og nærheten han vil ha.
    Vi har også elastisk sjal. Har ikke brukt det så mye ennå, men det lille vi har prøvd det så funker det supert!! Han kosa seg oppi der og sovna til og med .

Her sover minsten best ute i vogna si.

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Eria
    Det skulle jeg hatt de dagene jeg må være hjemme med begge barna hele dagen. Det er ganske slitsomt når storebror er sjalu og trenger oppmerksomhet og lillesøster trenger nærhet...

Storebror som bare har vært snill til nå har begynt å slå lillesøster når hun får mat eller blir holdt for lenge om gangen

Nete
    Gjest

Morild: Skaff deg et elastisk sjal. De er slett ikke så dyre, og du kan bruke dem lenge.

Tidl. bruker
    Gjest

Hvor får jeg tak i det? Lurer på om det er sånn de har på Barnas Hus...

Nete
    Gjest

Jeg kjøpte mitt her : www.krusedull.net

Andre nettbutikker som selger bæreutstyr: www.dotedot.com
    www.babyslynga.no

Tidl. bruker
    Gjest

Ser ut som om det er slike de selger på O.Olsen (Barnas Hus). Hvordan bæres nyfødte oppi her da?

Eria
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Morild
    Ser ut som om det er slike de selger på O.Olsen (Barnas Hus). Hvordan bæres nyfødte oppi her da?
    Det er kjempelett. Bruksanvisning følger med. Mitt sjal er fra Moby og har en knytemetode som du kan bære barn fra 0-24 mnd i på alle tenkelige vis.

Har du forresten prøvd å gi 1,5 åringen flaske mens du gir mat? Det funker her. Bris koser seg med en flaske melk eller vann og Lyn før den freden han trenger.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Junimor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    1,343
    Blogginnlegg
    1

Morild, se prikken.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    liza80 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    133

Har det på samme måte. Thea er absolutt ikke glad i å legges ned. Vil også anbefale bæresjal. Vi kjøpte vårt på barnas hus. Det er ikke vanskelig å knyte og ho sovner momentant når hun kommer oppi. Og sover og sover. Deilig å få armene fri så jeg kan gjøre noe annet.
    Stolt mamma til
    feb. ´07 og mai ´09

Supermedlem
    Ninken sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Drammen
    Meldinger
    898

Sitat Opprinnelig postet av liza80
    Har det på samme måte. Thea er absolutt ikke glad i å legges ned. Vil også anbefale bæresjal. Vi kjøpte vårt på barnas hus. Det er ikke vanskelig å knyte og ho sovner momentant når hun kommer oppi. Og sover og sover. Deilig å få armene fri så jeg kan gjøre noe annet.
    Kanskje det er verdt et forsøk. Er bare redd jeg ikke kommer til å bruke det, sånn som med baby bjørnen.

Kjøpte du det på Barnas Hus i Sandvika? Hvor mye kostet det?

Oskar juni 03,
    Selma februar '07

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carmenzita sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Sandefjord
    Meldinger
    1,496

Har og bestilt bæresjal,gleder meg til jeg får det i hus,og kan ha hendene fri,samtidig som prinsen får den kontakten han trenger!!
    Mamman til Jonas

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine