+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Diskusjon: "Voksesmerter" hos voksne

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,173
    Blogginnlegg
    18

    Question "Voksesmerter" hos voksne

    ...noen andre som er plaget med det?

    Begynner å bli utrolig plagsomt nå..Våkner på nettene og må ta meg paracet til tider Verker og stråler helt forferdelig..Som regel bare i ledd, f.eks. knærne (ikke noe system i hvilke - er i begge). Noen ganger kjennes det ut som det er i hoftene, og så stråler det, noen ganger i anklene og stråler oppover
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,497

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Hmm, det høres jo ikke helt bra ut.. Voksesmerter er det jo ikke siden du er ferdig utvokst i skjelettet. Det første som slår meg er en form for leddgikt? Har du vært til legen?
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

    "Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    gullli sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    1,982

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har "voksesmerter" når jeg ikke er helt i form. Det er verst når jeg har feber, men kommer også når jeg bare er forkjølet eller rett og slett i skral form. Vet ikke om det er det samme da... Var mye plaget med voksesmerter når jeg var liten og de kjennes akkurat slik ut.

    Støttemedlem av AF's jaktlag

  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bøtta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Meldinger
    1,032

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har det sånn. Kommer gjerne noen dager før mensen hos meg da.
    Er det noe bestemt tid i mnd det kommer på?
    Rundt eggløsing/mensen?
    -mai-04
    -juli-06

  6. #5
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg ville vel heller kalle det leddsmerter og ikke voksesmerter siden vi ikke lenger vokser.
    Som min mann, som får vonde bein når han blir våt eller kald, eller som det verker i kroppen ved influensa. Dvs reumasmerter uten at det nødvendigvis er akkurat dette.

    Var veldig mye plaget med voksesmerter som liten, men heldigvis aldri i voksen alder. Jeg har dog smerter her og der, men ikke som ved voksesmerter.

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,173
    Blogginnlegg
    18

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Ikke til noen spesiell tid i måneden, nei.. Går jo på p-piller, så er jo egentlig ikke på noen plass i syklusen slikt sett (er en uke inn i nytt brett idag). Ikke vært hos lege med det heller (annet enn at jeg ba om å sjekke alle vitaminer og slikt i kroppen, alt var bra - bare bøyt jernlager ).

    Ja, det er nok heller leddsmerter, bare at voksesmerter er akkurat slik det kjennes ut!

    Ikke noe spesielt når jeg er kald eller våt Slik som i går; kjente det "murret" når jeg la meg, ville prøve uten Paracet..VÅknet i 4 tida av uhrovelige vondter, tok en paracet og det gikk over. Dro på skolen, måtte kjøpe meg paracet der i 11 tida da smertene var tilbake. Kjente det begynte å murre i andre kneet i går kveld, men heldigvis overlevde jeg uten paracet..Rolig so far i dag..

    Meerkelig. Er ikke så flink å dra til legen med slike "ikke-akutte-ting" som bare er av og til om dere skjønner
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  8. #7
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zoda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    451

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har også endel "voksesmerter".
    Hadde mye smerter pga det da jeg var liten. Nå får jeg det ofte når jeg er sliten og trøtt, eller om jeg har stått/gått mye på beina den dagen.

    Hvorfor bakovervendt er bedre enn forovervendt!

    Storesøster 25.06.07 ~ Lillebror 30.10.09

  9. #8
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Honeybee sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    I Nord
    Meldinger
    1,199

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg pleier å ha smerter i armer eller bein når det blir veldig værforandringer ute, lavtrykk eller høytrykk Det varierer veldig hvor disse smertene dukker opp, altså ingen logikk i det

    Ta deg en tur til legen, så får du tatt blodprøver som kan vise om du har en form for gikt, revmatisme osv...
    Bedre med en sjekk for mye enn for lite
    01-04

  10. #9
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    hondacrv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    4,366

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg også¨har dette. Verker en del i skjelettet rett og slett. Har tatt vevstypeprøve, så jeg vet at jeg ikke er disponert for revmatisme slik som min mor har, men likevel.... det kommer og går.
    Juli-05-prinsessa!

  11. #10
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Aischa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,493

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har også hatt masse "voksesmerter".
    For et par måneder siden begynte jeg å gå til kiropraktor for nakkelåsninger, han tok røntgen av rygg og nakke. Da ble det oppdaget bla. slitasje i korsryggen pga. at ryggraden var skeiv.
    Da han begynte å knekke på korsryggen min kom "voksesmertene" tilbake. Har vært veldig mye bedre siden jeg begynte behandlingen hos kiropraktoren
    Aischa
    A-00 I-f/d-04 L-05 A-06


  12. #11
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,173
    Blogginnlegg
    18

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    INteressant - siden to av dere har funnet ut at noe faktisk har vært endret som kunne gitt smertene skulle man jo tro det fantes en annen forklaring enn "det er sånn det er". Skal ta det opp med legen min når jeg skal dit neste gang

    Takk for svar alle sammen!
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    julibe sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,311

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har dette innimellom.
    Og jeg sliter med mye låsninger i hele ryggraden og nakken.
    Jeg har også fibromyalgi.
    Storebror f. 2004
    Lillesøster f. 2006


  14. #13

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har også "voksesmerter"..
    Min mor har også det, så jeg har funnet ut at jeg har arvet det av henne.

    Hun har fått diagnose av legen. "Urolige føtter".
    Har fått tabletter som hjelper mot dette

    Er nok "bare" det du også har

  15. #14
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har kramper i leggene flere ganger hver måned, smerter i knærne og i hoftene. Fysio'en jeg gikk til mente det kunne være noe som lå i klem i hoftene som ga krampene i leggene. Det har blitt såvidt bedre med tøying, men leggene er fremdeles knall-harde og vonde. I knærne var det i sin tid slitasje, hvor det var stappfullt av betennelse i begge knær og hvor korsbåndene og menisken nesten var ødelagt.

    Jeg merker det veldig godt når jeg er sliten og har "sparka ræv" en stund.
    Fikk råd om å prøve magnesium, men det endra ingenting her.

  16. #15
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    pepsi max sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    599

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg plages også med dette.
    Var veldig plaget med de samme smertene da jeg var lita også.
    Jeg har funnet ut at det kommer hos meg når jeg har gått lenge på hardt underlag som asfalt, betong gulv ol.
    Smertene kommer som regel ikke rett etterpå men på kvelden eller om natten, og det blir til slutt så vondt at jeg blir nødt til å ta paracet for å få sove.
    Luringen
    2007

    ..trallalla..

  17. #16
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Babe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Meldinger
    8,207

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg er også veldig plaget av slike smerter - har hatt de siden jeg var liten jentunge(2-3års alderen). Dattern min på 4 har de samme smertene, som regel samtidig som meg(pluss/minus 1 dag).

    Oftes kommer de i fbm væromslag - min manuellterapeut kaller meg barometrisk og mener det er reumatiske smerter. Har dog ingen utslag på reumatiske blodprøver... (må sikkert innse at det er fibromyalgi tilslutt tenker jeg... sant, Julibe? )
    Babe & 4 barn;
    Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07

  18. #17
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    julibe sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,311

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Sitat Opprinnelig postet av Babe Vis post
    Jeg er også veldig plaget av slike smerter - har hatt de siden jeg var liten jentunge(2-3års alderen). Dattern min på 4 har de samme smertene, som regel samtidig som meg(pluss/minus 1 dag).

    Oftes kommer de i fbm væromslag - min manuellterapeut kaller meg barometrisk og mener det er reumatiske smerter. Har dog ingen utslag på reumatiske blodprøver... (må sikkert innse at det er fibromyalgi tilslutt tenker jeg... sant, Julibe? )


    Jeg er også mye plaget med barometri
    Storebror f. 2004
    Lillesøster f. 2006


  19. #18
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lottiz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Meldinger
    2,478

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg er nok også "barometrisk" og får veldig vondt i sammenheng med væromslag og hvis jeg fryser mye. I perioder mye vondt, mens noen uker nesten ingenting. Veldig slitsomt :-( Men for min del kan det ha en sammenheng med at jeg muligens har ME. Ingen utslag på reuma-prøver, og fysio'n sier at det ikke er fibromyagi.

    Hvilke tabl. kan man ta mot disse smertene da?

  20. #19
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mariposamamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslobygda
    Meldinger
    2,019

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Jeg har også smerter i ledd. Gjerne hofter, skuldre, knær, fingre.. Jeg har vondt når jeg har sittet/ligget stille en stund, og jeg blir gjerne verre når det er kaldt og rått ute. Jeg har bare tenkt som så at det var noe jeg har fordi flere i familien min er sånn..gikt kalte oldemor det så fint, men om hun faktisk hadde en giktdiagnose vet jeg ikke. Jeg har hatt dette i mange år allerede, i perioder så ille at jeg har måttet tatt smertestillende for det, og jeg går alltid å "knar" på fingrene mine like etter at jeg har stått opp. Jeg har aldri tatt dette opp med lege, og bare tenkt at "sånn er det".

    For noen måneder siden ble jeg diagnostisert med en auto-immun sykdom. Den gir seg først og fremst utslag i leveren for min del, men den gir også blant annet leddsmerter (og senebetennelser, lysømfintlighet, osv osv). Altså; sykdommen har jeg hatt i minst 10 år allerede, og først nå er jeg diagnostisert. Jeg må gå på medisiner resten av livet, og jeg får smertestillende for leddsmertene mine.

    Nå sier jeg ikke at du har en alvorlig sykdom, neida, på ingen måte. Men poenget mitt er at det kan være lurt å snakke med legen om selv de dagligdagse vondter. For det er jo det de blir etterhvert; vi blir så vant med å leve med dem, at det ikke faller oss inn å nevne det for legen når vi er innom legekontoret hvert jubelår. Mest sannsynlig så er det noe så "uskyldig" som urolige bein, eller noe lignende. Men for å være sikker, så ville jeg ha tatt en prat med legen. Jeg har lært, for å si det sånn..

  21. #20
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    julibe sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,311

    Sv: "Voksesmerter" hos voksne

    Sitat Opprinnelig postet av Lotte26 Vis post
    Jeg er nok også "barometrisk" og får veldig vondt i sammenheng med væromslag og hvis jeg fryser mye. I perioder mye vondt, mens noen uker nesten ingenting. Veldig slitsomt :-( Men for min del kan det ha en sammenheng med at jeg muligens har ME. Ingen utslag på reuma-prøver, og fysio'n sier at det ikke er fibromyagi.

    Hvilke tabl. kan man ta mot disse smertene da?
    Paracet og Ibux, gjerne i kombinasjon, pleier å hjelpe.
    Storebror f. 2004
    Lillesøster f. 2006


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine