+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10
    SuperS
    Gjest

Question Vil ikke sove alene....HJELP!!!

Når lillemann er mett, har fått tørr bleie og sover i fanget mitt, forsøker jeg å legge han fra meg...og hver gang ender det med at han våkner!

Har dere noen gode tips på hvordan han skal fortsette å sove etter at han blir lagt for seg selv. Han ligger forøvrig på lammeskinn med dyne og evt et teppe rundt seg, i vugge i stua med vanlige lyder rundt seg og vanlig dagslys i rommet. Temperaturen i rommet er behagelig og jeg har på han body, strømpebukse og evt. bukse.

I vogna derimot sover han som en stein i 3 timer etter en tur...vil så gjerne ha han til å sove godt uten å måtte ut å trille flere ganger!

Er nok en riktig kosegutt som elsker kroppskontakt og varme, men litt tid til å fikse andre ting i huset må jeg jo få eller???

Har elastisk sjal også, men han har ikke trivdes så godt der ennå, mulig det blir for varmt? Hvor mye klær har dere på de søte små når dere bærer???

Ble mange spørsmål dette!!! Takker for gode råd

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Phoeebee sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    3,724

Sv: Vil ikke sove alene....HJELP!!!

Legge ham i vogna og rugge på den en liten stund? Det var det eneste som nyttet her i gården.
    Malin Yasmin - 2003
    Leon Sebastian - 2008
    Liam Nathaniel - 09.06.2014 Født i uke 24+6 pga HELLP-syndrom

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elis@beth sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Hokksund.
    Meldinger
    3,698

Sove i mørket...?
    Kluttrikset til Muggi..?
    Mamma til 3 små apekatter!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,192

Begge mine har klart å sove av seg selv veldig tidlig. Jeg merker det på henne at hun vil være for seg selv så jeg bare legger henne ned og hun sovner raskt. Noen ganger må hun ha hjelp av en liten klut som hun gnur nesen inn i.
    Disse babyene er så forskjellige så det er vanskelig å gi råd, men lykke til!
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kesam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Meldinger
    1,158

Du kan kanskje ha eit lite teppe rundt han når han somnar i fanget ditt, så vert det ikkje så stor overgong når du legg han ned. Ein liten klut nær fjeset er ein vinnar her og.

Me har ullbody og -strømpis i sjalet.
    Tripp, Trapp, Tresko

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mizzy sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Norge
    Meldinger
    650

Dersom jeg lar han sove en liten stund på fanget så kan jeg flytte han over i seng/vogn.. Men kan ikke legge han på leketeppet.. Da våkner han..

Ang sjal: Har kun på han en body og sokker Kjenner det er mer enn nok. Og jeg har kun på en tynn topp/genser..

Supermedlem
    Mizzy sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Norge
    Meldinger
    650

Medlem
    verostar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Meldinger
    176
    Blogginnlegg
    1

Babyer liker det tett rundt seg, altså ikke ligge åpne...så hvis du har seng eller vogge som er litt åpne kan de føle seg utrygge og ikke finne roen..hvis så kan det hjelpe å bruke posen fra vogna i senga/vogga

SuperS
    Gjest

Takk for gode innspill og råd

Jeg har ei vugge som er ganske så åpen, så det kan nok hende det er det han reagerer på. Overgangen fra varme over til et kaldere sted er nok heller ikke det som slår an, så jeg må nok lage en mer lun soveplass. Han roer seg veldig i voksiposen sin i vogna, så kanskje jeg bare skal bruke vogna inne på dagtid også!?!

Skal prøve på klut-trikset smokken blir sputtet en halv meter, så den er det ikke noe vits å prøve med!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

Hva med å ha ei varmeflaske liggende under dyna i evt vuggen eller der hvor du evt skal legge han fra deg? Da er det godt å varmt der og overgangen blir ikke så stor.
    Jeg har hatt ei stor kurv med kalesje på som seng inne på dagtid og da har det vært litt lunt, også har jeg ofte rullet sammen et stort teppe eller håndduk og lagt som en kveil rundt kantene på senga eller kurven slik at det blir enda tettere rundt barnet. Jeg hadde de også alltid godt innpakket i helsetepper slik at de alltid hadde noe som lunt og godt rundt kroppen. Disse små babyene liker å ha noe rundt seg og å føle varme så om man ikke vil bære hele tiden kan man prøve disse triksene, evt ta inn vogna og bruke den

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine