+ Svar på diskusjon
Side 1 av 11
1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 202

Diskusjon: Tini 2`s byggetråd

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    hyper Tini 2`s byggetråd

    .....
    Sist endret av Tini 2; 15-09-2013 kl 00:28

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Med litt hjelp fra mannen greide jeg å få de over på dataen og i rett format for å laste opp her
    Sist endret av Tini 2; 27-05-2009 kl 20:29

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    .....
    Sist endret av Tini 2; 15-09-2013 kl 00:28

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,491

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Så moro, Tini2 Fint hus dere har valgt! Synes det første kjøkkenet var finest, og ja, jeg synes det ble litt too much med alternativ 2 Baderomsinnredningen var super
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

  6. #5
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Februarmamsen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Eidsberg
    Meldinger
    7,036

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Gratulerer med hustråd.

    Kjempe koselig hus

    Begge kjøkkenene er vel egentlig like, men pga mindre skuffer og større håndtak virker det andre så mye mer "rotete" Dessuten gir det ett helt annet inntrykk pga gruveløsning enn det første som ikke har overskap eller noe. Uansett er det kjempe koselig kjøkken.

    Baderomsinnredningen så også kjempe fin ut

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Sitat Opprinnelig postet av Februarmamsen Vis post
    Gratulerer med hustråd.

    Kjempe koselig hus

    Begge kjøkkenene er vel egentlig like, men pga mindre skuffer og større håndtak virker det andre så mye mer "rotete" Dessuten gir det ett helt annet inntrykk pga gruveløsning enn det første som ikke har overskap eller noe. Uansett er det kjempe koselig kjøkken.

    Baderomsinnredningen så også kjempe fin ut

    Vi skal ha overskap vi da, selv om kjøkkenet på bildet ikke har det. Men vil at mest mulig av underskapene skal bestå av store kolonialskuffer. Synes det er veldig oversiktlig og greit

  8. #7
    Frøydis
    Gjest

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    *tommel opp*

  9. #8
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Vil ha slike dører i huset, samt likedan bare med glass der hvor det skal være glassdører.

    Ala denne bare at jeg vil ha vanlig glass og ikke sandblåst som det er på bildet her.

  10. #9
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *star* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    starter på nytt
    Meldinger
    7,709

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Det så flott ut!!

    Men blir det ikke det ikke litt kjipt å måtte gå gjennom stuene for å komme til kjøkkenet??
    Alene med skravlebøtta febbis 2005 og akrobaten januar 2007






  11. #10
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Amorina sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Synes også det første kjøkkenet såg best ut. Det blir jo et lyst og fint hus. Det blir jo mye hvitt. Har du tenkt å bryte med farger noen plasser?
    Amorina og gutta:

    Store-storebror-06
    Lille-storebror-07
    Pittelillebror-09

  12. #11
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    2,194

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Hurra, Tini2 - byggetråd fra en jeg "kjenner"! Gleder meg til å følge med, lykke til!
    september '06 mars '09

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Sitat Opprinnelig postet av *star* Vis post
    Det så flott ut!!

    Men blir det ikke det ikke litt kjipt å måtte gå gjennom stuene for å komme til kjøkkenet??
    De fleste vi kjenner har hus hvor man må gå gjennom huset for å komme til kjøkkenet, har aldri tenkt på det som noe problem. Her vi bor nå har vi jo hovedinngang nede og stue/kjøkken oppe og må da gå trapper for å feks komme hjem med matvarer, og har aldri tenkt på det som noe problem heller.
    Vil heller ha mere helhet i innredningen slik at det ikke blir avbrutt av dører her og der. Ønsker den skal være sammenhengende som det nå er tegnet.
    Så det er et nøye gjennomtenkt valg

    Sitat Opprinnelig postet av Amorina Vis post
    Synes også det første kjøkkenet såg best ut. Det blir jo et lyst og fint hus. Det blir jo mye hvitt. Har du tenkt å bryte med farger noen plasser?
    I all hovedsak så ønsker vi lyse farger på slik som kjøkken og baderomsinnredning, dører og lister. Men kommer til å gå for feks mørke parkettgulv, møblene blir nok i mørkt tre/mørke stoffer.
    Jeg ønsker å kunne variere med gardiner, duker, pynteting ol for å "fornye" litt innimellom. Derfor er det greit å ha det meste av andre ting så nøytralt som mulig. Evt bryte med fliser som ikke er hvite, samt en og annen tapet kanskje med noe farge??

    Hadde dere sett huset vi bor i nå med de mønstrete tapetene og møblene vi har med masse farger på hadde dere lett forstått hvorfor jeg nå vil ha alt enkelt og nøytralt

  14. #13
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frk_Fryd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    2,053

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Kjempekoselig hus! Likte godt forandringene dere hadde gjort på plantegningene, fikk mer ut av huset nå
    Og jeg slenger meg på de andre, og sier meg enig i kjøkken nr 1

    Lykke til!

    Juli 08 og Oktober 10

  15. #14
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *star* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    starter på nytt
    Meldinger
    7,709

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Sitat Opprinnelig postet av Tini 2 Vis post
    De fleste vi kjenner har hus hvor man må gå gjennom huset for å komme til kjøkkenet, har aldri tenkt på det som noe problem. Her vi bor nå har vi jo hovedinngang nede og stue/kjøkken oppe og må da gå trapper for å feks komme hjem med matvarer, og har aldri tenkt på det som noe problem heller.
    Vil heller ha mere helhet i innredningen slik at det ikke blir avbrutt av dører her og der. Ønsker den skal være sammenhengende som det nå er tegnet.
    Så det er et nøye gjennomtenkt valg
    Ja, man har forskjellige meninger og erfaringer. Har totalt motsatt erfaring enn deg nemlig
    Blir spennende å følge med
    Alene med skravlebøtta febbis 2005 og akrobaten januar 2007






  16. #15
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Vel da har vi fått tegninger på kjøkkenet og pris utifra våre ønsker, men jammen meg ble det mye penger i tillegg
    Frontene vi har valgt koster det samme som de som er standar, men med hvitevarer, granitt benkeplate og takhøye skap blir det et tillegg på 195 000 kr
    Synes det ble vanvittig mye ekstra, så jammen meg ikke sikker på om vi kan gå for det enda, det må regnes litt mere på.

    Hva har dere andre som har bygget hus måtte betale ekstra for å oppgradere kjøkkenet?

  17. #16
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Amorina sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Sitat Opprinnelig postet av Tini 2 Vis post
    Vel da har vi fått tegninger på kjøkkenet og pris utifra våre ønsker, men jammen meg ble det mye penger i tillegg
    Frontene vi har valgt koster det samme som de som er standar, men med hvitevarer, granitt benkeplate og takhøye skap blir det et tillegg på 195 000 kr
    Synes det ble vanvittig mye ekstra, så jammen meg ikke sikker på om vi kan gå for det enda, det må regnes litt mere på.

    Hva har dere andre som har bygget hus måtte betale ekstra for å oppgradere kjøkkenet?
    Jeeeeez!! Nesten tohundretusen??Vi har budsjettert med 75000,- på kjøkkenet inkl. hvitevarer! Men vi skal enten ha HTH-flatpakket (montere selv) eller IKEA, da....
    Amorina og gutta:

    Store-storebror-06
    Lille-storebror-07
    Pittelillebror-09

  18. #17
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Sitat Opprinnelig postet av Amorina Vis post
    Jeeeeez!! Nesten tohundretusen??Vi har budsjettert med 75000,- på kjøkkenet inkl. hvitevarer! Men vi skal enten ha HTH-flatpakket (montere selv) eller IKEA, da....

    Ja ikke sant??? Kan ikke forstå at det skal være riktig jeg heller. Vi hadde BIGA kjøkken der vi bodde før og det kostet ca 100 000 med hele kjøkkenet inkl hvitevarer. Og det kjøkkenet vi får nå blir ikke så mye større, så kan ikke forstå at det skal gå an å legge nesten 200 000 oppå det som i tillegg er inkl i huset??? Regner med det sikkert ligger inne ca 60-70 tusen i husprisen på kjøkkenet også...
    Men han typen vi snakka med har fri til onsdag, så får ikke snakket noe mere med de før da

  19. #18
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Februarmamsen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Eidsberg
    Meldinger
    7,036

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    det var mye for oppgraderingen ja... men hva ligger i den da? Hvor høy er takhøyden deres? Hva slags hvitevarer er inne i prisen og fra hvilket merke?

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    .......
    Sist endret av Tini 2; 15-09-2013 kl 00:31

  21. #20
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frk_Fryd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    2,053

    Sv: Tini 2`s byggetråd

    Oi, det var mye ja! Men min erfaring med kjøkkenleverandører er desverre at det alltid blir mye pluss pluss i tillegg til den opprinnelige prisen
    Håper dere finner ut av det!

    Juli 08 og Oktober 10

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 11
    1 2 3 4 5 ... SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine