Jeg har en tre år gammel jente. Da hun var mindre spiste hun alt mulig. Pizzabiter, fiskepudding, fiske/kjøttkaker, poteter, lasagne, noen grønnsaker osv. Nå i et års tid er det KUN pølse og knekkebrød med brunost som går ned. Og da mener jeg KUN!! Ikke noe annet........ jeg blir så fortvilet. Argumentet er at hun ikke liker, noe jeg selvsagt sier at det kan hun ikke vite/eller at hun HAR da virkelig likt det.
Har tatt det opp med barnehage og helsestasjon. Forskjellige råd... "ikke bry deg, det kommer"," la henne spise det hun liker", "stresser du med det kan hun føle seg tvunget og det er heller ikke bra", "tilby middag, la den stå hvis hun ikke spiser, og ikke tilby noe annet"...
Nå har jeg kommet til den siste, og det virker ikke i det hele tatt. Hun er sta som et lite fjell!! Det er lørdag, fiskepuddingen (som hun spiste store mengder av til for ca 4 mnd siden) er nå også på nei listen... Det har ikke blitt lørdagssnop på henne i dag, ei heller dessert selvsagt. Hun har fått vite at hvis hun spiser bare LITT middag kommer disse godene med glede etterpå.
Noen som har noen gode råd her? Jeg kjenner at dette går på psyken løs snart!!
Sosiale Bokmerker