+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 20 av 20

Diskusjon: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Nå nærmer jula seg med stormskritt, og jeg er godt igang med julegavehandelen. Jeg mangler fortsatt noen, enkelte er gavekort, og det venter jeg enda en stund med, mens andre gaver venter jeg for å se om tingene kommer på tilbud.

    Aner dog ikke hva våre egne unger skal få. Vurderer digitalkamera til minstemann, men er ikke helt sikker. Han liker godt å låne mitt kamera, så tror han godt kan få sitt eget.

    Det eneste jeg er sikker på, er at de ikke skal få leker! Det er rett og slett bare tull! Eldstesnuppa på snart 8 elsker klær, så det er ingen problem! Tenker det blir noe fornuftig i gave i år. Så skal de få en liten gave fra hverandre som heller kan være noe de bare ønsker seg.
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Har også begynt så smått med julegavene, alt kjøpt på salg på nett Jeg elsker jo klærne fra MyCinnamon girl så har kjøpt endel klær til jenter vi er tante/onkel og faddere til. Samt at jeg har kjøpt noe derfra til barna våre som evt blir fra besteforeldrene.
    Vi skal til USA nå og tenker å få handlet ferdig endel julegaver der også. Billige merkeklær som Levis, DC, Converse, Ralph Lauren, Vans ol. Det er klær jeg aldri kjøper her hjemme ihvertfall siden det er ganske dyrt, men når man kan få levis buksa der til ca 200 kr så er det helt supert å kunne gi det i julegave feks.

    Hva barna her skal få i år er jeg usikker på, mellomste trenger seg nye ski, så det kan evt bli det. Eller så er begge de to minste veldig ivrige på Lego friends for tiden så mulig det må bli noe mere derfra. Største ønsker seg oslotur til å besøke tanter/onkler der og det fikk hun i fjor også, men mulig det kan bli noe slikt i år også.

    Like vanskelig hvert år dette med julegaver synes jeg, også har alle barna bursdag på høsten så de har alle fått veldig mye av det de trenger/ ønsker seg allerede før jul.
    I fjor fikk de nye sykler, det var veldig populært.

  4. #3

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Vi liker spill, og akkurat nå har Ark halv pris på alle sine brettspill! Det syns jeg er supert, for gode familiespill koster jo rundt 700 kr full pris. Når man kan halvere den prisen så syns jeg det er suuupert.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Nå nærmer det seg med stormskritt! Straks i november, og så er det advent! Gleder meg!!

    Har pr i dag 6 julegaver igjen, og 4 av disse er gavekort! Har kun gaver til ungene igjen nå, og jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Trenger noen gode tips. Eldste er jente på 8 år og yngste gutt på snart 6 år. De har jo det aller meste! Har skikkelig problemer med å finne noe, til og med når andre spør. Leker er noe de absolutt ikke trenger, eldste får tegnesaker av broren, for det er forbruksvare, men yngste ikke er så ivrig på den fronten. Han liker lego, men har en god del av dette. Selvfølgelig er jo lego greit, og det går aldri av moten.

    Hva skal dere gi ungene deres til jul?

    Har forøvrig også fått ferdig alle gavene til adventskalenderne. Gjenstår bare å pakke det inn!
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ke@ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Meldinger
    752

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    3-åringen skal få en lilla Brio dukkevogn, 10-åringen skal få nettbrett. 1-åringen vet jeg ikke helt enda, men det kan nok hende det blir dukkevogn på henne også.

    De kjøper en ting til hverandre også, men så langt er vi ikke kommet enda.
    Har begynt med kalendergaver, men har ikke kjøpt så mange enda.
    2002, 2009, 2011.

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Jeg tenkte å kjøpe en hver sin cd spiller til å ha på rommet til de to minste, samt ei cd el to sammen med den. Ikke noe dyr spiller, men en til 2-500 kr maks. Så blir det nok noe legofriends.
    Ellers har jeg bestilt ei Monster high dukke til hver av de minste som er fra storesøstra deres.
    Storesøstra ønsker seg iphone og får det(brukt av far i heimen her) også evt en liten ting fra småsøstrene, feks gavekort på bik bok el.

  8. #7

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Jeg tror vi gir 8-åringen vår enten et skrivebord til å ha på rommet, eller en vinterkåpe (til litt sånn "dra-på-besøk"-bruk).
    Hun får et brettspill hos broren.

    2-åringen får et hoppedyr og en bilgarasje.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  9. #8
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Det er sånn til-og-fra jakke jeg er ute etter til frøkna og. Men vet ikke helt hvilken vi skal gå for. Lite å velge mellom her hvor vi bor....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  10. #9

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Sitat Opprinnelig postet av Tuppesjura Vis post
    Det er sånn til-og-fra jakke jeg er ute etter til frøkna og. Men vet ikke helt hvilken vi skal gå for. Lite å velge mellom her hvor vi bor....
    Det er mye på nettbutikkene
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  11. #10
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Om noen av dere bor nært svenskegrensa så vil jeg anbefale en tur til Strømstad og barneoutletten som ligger der. Var der i helga og de hadde masse reflex og vossatassar klær til 70% rabatt. Hun jeg var sammen med kjøpte sikkert 12 julegaver i en smell og det til en kjempebillig penge + at det er skikkelige ting Ble en pose på meg også med tekniske regnklær til å ha til våren igjen(bukse og jakke fra reflex til under 200,- settet)

  12. #11
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Givenchy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    811

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Sitat Opprinnelig postet av Sukkerrose Vis post
    Det er mye på nettbutikkene
    Jeg er også ute etter en sånn fin til-og-fra-jakke til 7-åringen. Noen forslag til bra nettbutikker?
    _________________________________
    Givenchy
    juli 2005
    april 2007

  13. #12

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Jeg har selv tenkt å sjekke ut Ellos og H&M. Hadde ikke tenkt å kjøpe en rådyr en, da hun også skal få andre ting.
    Jeg vurderer kanskje denne, denne eller denne...
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  14. #13
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Vi fant en fin jakke på Name it til bare 350 kr. Hun fant den selv, også kjøpte jeg den etterpå. Da blir hun nok fornøyd!

    Nå har jeg bare 2 julegaver igjen. Til sønnen vår fra søsteren og et gavekort. + mannen da, men han teller liksom ikke i den gaveregningen. Vet ikke helt hva jeg skal finne på til han i år....skal en tur til Oslo om et par uker, får se om jeg finner noe spennende da.....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  15. #14
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Bruker dere forresten mye penger på gaver til ungene? Enn så lenge så blir det ikke så altfor dyre gaver. De har liksom alt de trenger, og jeg tror ønskene eskalerer i pris med alderen. Tenker at vi ikke trenger kjøpe kjempedyre julegaver når det ikke er noe dyrt de trenger.
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  16. #15
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Poden får for mellom 1500 og 2000, han er 6 år nå. Regner med det blir dyrere senere.

    Jeg er ferdig med årets gaver,dvs mangler å kjøpe mobiltil poden da men.
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  17. #16

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Har brukt mellom 500-1000 kr i gave til barna. Varier veldig på hva de trenger, og ønsker seg. Ser ikke vitsen i å kjøpe noe dyrt dersom det de ønsker seg ikke er så kostbart. Man må jo se ann økonomien også, og hvor mange andre julegaver man har på budsjettet sitt.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  18. #17
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Synes i grunn det var ganske dyrt med 1500-2000kr, jeg....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  19. #18
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Sitat Opprinnelig postet av Tuppesjura Vis post
    Synes i grunn det var ganske dyrt med 1500-2000kr, jeg....
    Det kommer vel an på økonomi, antall barn +++... Vi velger å bruke det på vårt barn , jeg har ikke inntrykk av at det er så mye penger egentlig i forhold til hva en god del andre bruker rundt oss men for øyeblikket så trenger han ikke gaver for mer eller vi har ikke økonomi til mer om de andre 35 på listen også skal å gaver.
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Vi bruker rundt 1000,-- 1500,- per barn, det inkluderer også nissegave, gaver til hverandre fra ungene og gave i nissestrømpa.
    I år får de to minste lego friends rangen til 1099,- på deling( ser ikke poenget i å kjøpe en til hver) ei Monster High dukke hver til 179,- ei cdplate hver med div musikk til 179,- en dvd på deling til 100,- + at jeg skal ut å kjøpe en liten ting til til hver for ca 150 -200 kr.
    Storpia har fått iphone 4 og det er både bursdagsgave og julegave(hadde bursdag forrige uke) + at hun får en liten ting som skal være fra småsøstrene til 2-300 kr ca.

  21. #20
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Julegaver 2012 - del dine gode tips!

    Ender kanskje opp med noe sånt på alle gavene. Kjøper en del på tilbud, så sparer jo litt der.

    I år får som sagt snuppa jakke til 349 kr, en top model bryllupstegnebok fra broren kjøpt på 25% salg på br.no (tror den kostet rundt 140kr), i tillegg kommer det en liten pakke fra dyrene og en nissepakke + en strømpepakke.

    Minstemann får startpakke til ps3 med skylanders til 349 på cdon.com. I tillegg skal han få en gave fra søsteren som jeg ikke har funnet enda (det er jo ingenting han trenger!!) også får han ellers de samme pakkene som snuppa.

    Eldste har bursdag om 2 dager, og det blir så tett oppi hverandre at det er vanskelig å finne noe hun trenger...
    Snuppa 04
    Lillemann 07

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Tips til julegaver
      Av Bambi i forum Høytider
      Svar: 4
      Siste melding: 17-10-2007, 23:34
    2. Svar: 22
      Siste melding: 08-12-2005, 22:40
    3. Hjemmelagede julegaver - Gode idèer?
      Av Smil76 i forum Høytider
      Svar: 3
      Siste melding: 30-10-2005, 13:33
    4. Svar: 9
      Siste melding: 27-10-2005, 22:59
    5. Tips til julegaver
      Av Supermom i forum April
      Svar: 5
      Siste melding: 15-10-2005, 21:33

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine