Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-07-2006, 20:05   #21
Supermedlem

Lillegullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Lørenskog
Meldinger: 1,077
MP Rating: 0% (0)
Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.
Sv: hadde du tegn før fødselen startet?

Med nr 1 kjente jeg ingenting før vannet gikk!

Med nr 2 gikk slimproppen en uke før fødselen og hadde småblødninger dagene før fødsel. Hadde også skikklig nedpress det siste døgnet før riene startet!

Lillebror 02.05.2009
Lillegullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 20:09   #22
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,567
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Chiquita
I ettertid ser jeg at jeg hadde MASSE ENERGI dagen før fødselen med begge to
Samme her.
Tråkka IKEA rundt i 5 timer, kvelden før vannet gikk

Ellers så hadde jeg som du nevner diare` og nedpress.

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2006, 09:04   #23
Juniormedlem

førstemann sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Litt utenfor Bergen
Meldinger: 40
førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.førstemann er som en lysfontene.

det heg merket her var at jeg spydde som en gris ca 1 uke før (2 ganger) og d sa jm var veldig normalt

Mistet i uke7 (13/07-06)men vi gir ikke opp
førstemann er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2006, 12:32   #24
Supermedlem

Månestråle sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Innlandet
Meldinger: 1,104
Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.

Jeg hadde ingen av tegnene du nevner, men begynte å blø litt noen timer før riene satte inn.

Med førstemann stoppet det opp, og jeg ble satt igang i forbindelse med overtidskontroll samme dagen (13 dager over), så jeg vet ikke hvor lang tid det ville tatt. Vannet ble tatt da de satte epiduralen.

Med andremann tok det ca. et døgn fra blødningen begynte til han var født. Hadde modningsrier fra ca. kl. 13 til utpå natta, ble undersøkt kl. 08 neste morgen og hadde 5 cm åpning, 7 på 10 var han født. Vannet gikk under en av de siste pressriene.
Hadde forøvrig vært på overtidskontroll dagen før blødningen begynte (7 dager over), da var livmorhalsen lang, fast og helt lukket, så det kab forandre seg VELDIG fort!

Lillebror født april 2006

Sist endret av Månestråle; 05-07-2006 kl 12:35.
Månestråle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2006, 15:17   #25
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,127
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.

Jeg hadde vel egentlig ingen spasielle tegn på at fødselen var igang. Jeg trodde at slimproppen gikk ca 1 1/2 uke før, men det var bare mye utflod/slim. For proppen gikk da jeg hadde 5 cm åpning og var kommet til sykehuset, etter JM hadde rotet "oppi der".
Jeg fikk plutselig lyst til å dra på auksjon da, den kvelden riene satt inn. Men jeg tror ikke det hadde noe med fødselen å gjøre da...
Og så var jeg mildt sagt drittlei av å vandre rundt som en liten flodhest, men det var jeg vel stigende grad hele siste mnd. Hadde masse ødemer og alt var tungt...

Liv M: feb -06
Ida T: nov - 07

Bedriver litt vektkrig om dagen, og metoden er lavkarbo. So far so good.
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2006, 21:07   #26
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,340
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde ingen tegn... startet med rier

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2006, 20:02   #27
Veteranmedlem

Bauche sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.

Nope! Jeg var ikke lei av å være gravid engang jeg...Sprang etter bussen på ettermiddagen den 12. Og i løpet av kvelden kjente jeg noe som lignet på kynnere - og trodde det var de berømte "maseriene" - Men så viste det seg jo at LUkas hadde planer om å komme!
Bauche er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 18:21   #28
Seniormedlem

blondie06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Tau(nær stavanger..)
Meldinger: 2,748
blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.

Slimproppen gikk noen dager før og jeg hadde løs mage...Trodde forresten det var kolikk da riene starta så smått på morningen
Gammel 07-07-2006, 22:46   #29
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Niks og nada, annet enn at jeg dagen før ikke orket å gå min daglige tur- noe jeg hadde gjort til gangs i hele svangerskapet. Termindagen gikk jeg i 1,5 timer, følte meg i form. Helt til dagen før, som sagt, da følte jeg meg sliten. Utover det kjente jeg ingen ting.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 23:37   #30
Seniormedlem

Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,648
Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.

Jeg husker jeg hadde noen merkelige smerter/murringer i hoftene en dag og sa til mannen at nå tror jeg det kanskje nærmer seg. Våknet neste morgen av at vannet gikk med et "smell".

Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:39.