Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-07-2006, 13:36   #11
Medlem

Stolt mamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 348
MP Rating: 0% (0)
Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.Stolt mamma er fantastisk mot andre.
Sv: hadde du tegn før fødselen startet?

Nei. Her kom det ingen som helst tegn før riene startet en natt. Vannet gikk ikke heller, det måtte tas.

å rydde leker mens barna er små er som å måke oppkjørselen mens det enda snør !
Stolt mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 13:55   #12
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 14,138
MP Rating: 100% (11)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Med nr 1: Ingen tegn. Var i tålig grei form. Hadde hatt et tøft svangerskap med mye kvalme og oppkast, men var i bedre form på slutten.. De siste ukene kanskje..

Med nr 2: Ingen tegn. Jeg ble fylt med vann rett før fødselen, kynnere og alle tegn forsvant. Tok akupunktur for å få igang fødselen etter mange dager over termin.
Dette var også et tøft svangerskap med kvalme.

Med nr 3: Denne gangen merket jeg at noe var annerledes. På onsdagskvelden merket jeg at magen falt ned. Jeg hadde skikkelig tyngdefornemmelse i magen og følte at babyen lå nesten ved utgangen.
Natt til torsdag, fredag og lørdag sov jeg kjempegodt og var i kjempeform.
Jeg kastet mye opp i svangerskapet her også, men de dagene var jeg i super form.
Natt til søndag sov jeg ganske urolig, og under frokosten den dagen gikk vannet.
Gammel 03-07-2006, 13:57   #13
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg merka ingenting. Slimproppen gikk bare noen få timer før vannet gikk.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 14:13   #14
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,738
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Det dummeste jeg hører er jordmødre som kjaser om hvordan man kan vite at "nå er fødselen rett rundt hjørnet". Det varierer ENORMT hvor lang tid kroppen bruker på å forberede seg på fødsel! Noen går og er "modne" - gjerne med åpning! - i ukesvis, hos andre kommer den som lyn fra klar himmel.

Hos meg var det det siste som gjaldt. Første gangen hadde jeg nettopp pagt på røret og forklart mitt utålmodige nevø ("babyen skulle jo vært her på tirsdag!!"(termindag)) at Nei, dette tar nok lang tid enda, da vannet gikk!

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 14:16   #15
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg hadde en del maserier i dagene før og slimproppen min gikk 3 dager før. Så gikk vannet og jeg dro på sykehuset og ble satt igang pga misfarge på fostervannet...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 14:51   #16
Medlem

Gullveig sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 445
MP Rating: 100% (8)
Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.

ingen tegn her heller før vannet gikk.
Gullveig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 15:52   #17
Hjelpeadmin

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 18,740
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde veldig vondt i magen, men skjønte ikke at det hadde noe med fødselen å gjøre. I etter tid er jeg vel ganske sikker på at det hadde noe med det å gjøre Jeg skjønte ingen ting før vannet gikk mens jeg var på besøk hos besteforeldrene mine.
Helene Harefrøken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 16:52   #18
Supermedlem

Lurendreier sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 607
Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.Lurendreier har en strålende fremtid.

Ingen forvarsel her. Våknet kl 04 av sammentrekninger i magen. Var ikke vondt, men nok til at jeg ikke fikk sove. Fikk løs mage/diare ca i 08-tiden. Da skjønte jeg at noe var på gang.
Lurendreier er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 17:04   #19
Veteranmedlem

Rennanet sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,595
Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.Rennanet har en strålende fremtid.

I etter tid ser jeg noen tegn. Våknet den morgene, søndag, veldig uthvilt. Og det endte med en lang gå tur for å sette igange fødselen. Var da 13 dager over termin. Hadde bekkenløsning, den ble veldig mye bedre på slutten, tror det var pga at hodet festet seg. Og jeg gikk enormt mye og ofte på do den dagen, min mor mente det. Vi var på middagsbesøk hos henne den dagen, og hun la merke til det for det var slik hennes fødsler begynte. Hadde en del vonde kynnere den dagen som jeg måte ha varmeflask for å roe smerten. Den kvelden kl 22 begynte riene, da fløy jeg på do x antall ganger. Min mor hadde vente på telefon den kvelden for hun var sikker på jeg kom til å føde.

vet ikke om dette hjalp deg men slik var det for meg.

Lykke til med fødselen.
Gammel 03-07-2006, 17:13   #20
Supermedlem

FarOutFishing sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 937
FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.FarOutFishing har en strålende fremtid.

Nei, absolutt ingenting noen av gangene.
FarOutFishing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:48.