Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-04-2009, 18:30   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 39
MP Rating: 0% (0)
Jannickeb er en ukjent størrelse akkurat nå.
Vannkopper klør!

Gutten på 9 mnd har fått vannkopper og klør intenst. Vi har forsøkt Paracet, hvitvask og Phenamin uten at noe ser ut til å hjelpe. Noen tips?
Jannickeb er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2009, 18:32   #2
Supermedlem
 
Bonsai sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,021
MP Rating: 0% (0)
Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vannkopper klør!

kan det brukes eurax på så små tro? det kan hjelpe
__________________
Stolt mamma til lillegull født 02.09.07.
Liten" hemmelighet" kommer i august

"I valget mellom falske venner og åpne fiender, har jeg alltid foretrukket de siste." BSB
Bonsai er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2009, 20:50   #3
Wit
Veteranmedlem
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 3,072
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vannkopper klør!

Kontakter du legen kan du få et allergimiddel som hjelper. Det måtte vi få når Ida hadde vannkopper.
__________________
Wit og lille Ida født nov 03

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 00:06   #4
Supermedlem
 
Rosin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 922
MP Rating: 0% (0)
Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vannkopper klør!

Huff, stakkar... Synd at ikke phenamin virket. Det var redningen for oss da minsten hadde vannkopper nylig og var så plaget at han ikke fikk sove om natten. Noe som kan virke lindrende sånn på kort sikt er å bade ungen. Ville tatt en tur til legen igjen og hørt om det er noe annet du kan få for kløen.
__________________

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 10:00   #5
Veteranmedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,028
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vannkopper klør!

Da jeg var liten brukte mamma natronbad på meg. Hun helte natron oppi badevannet og øste det over meg. Da jeg var ferdig med å bade så lufttørket jeg og det tok visstnok en del av kløen for meg. Må ikke bruke gni huden (f.eks med vaskeklut eller med håndkle for å tørke)..
__________________
Awake and unafraid
Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 12:48   #6
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 39
MP Rating: 0% (0)
Jannickeb er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Vannkopper klør!

Takk for tips. Det er enda flere kopper i dag, og det ble lite søvn i natt.
Skal sjekke om Xylocain kan brukes på så små. Og natronbad skal prøves nå, så får vi håpe han er på det værste nå og at det snart er over. Stakkars liten, han ønsker nok å krype ut av sitt prikkete skinn.
Jannickeb er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
vannkopper kløe


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:58.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com