Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Vis resultat: Føler du deg truet av svineinfluensaen?
Ja 38 29.92%
Nei 78 61.42%
Annet 11 8.66%
Velgere: 127. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-04-2009, 16:29   #51
Medlem

konepoona sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: akershus
Meldinger: 278
MP Rating: 0% (0)
konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.konepoona har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er du redd for svineinfluensaen?

Jeg er ikke direkteredd,men i slutten av neste uke skal vi til Gran Canaria,regner med det ikke er farligere å oppholde seg der enn her,med mindre vi hører om smitte der da.Vi følger med i media,det er jo bare advarsel om å reise til mexico eller usa.Vi skal til arguinigin,det norskeste stedet på GC og regner med å få hjelp av språkkyndige om noe skjer,kanskje norsk lege der også? (ups, 6 bekreftet smittet i spania)
Vil bare si at jeg ikke bekymrer meg så mye for egen helse,skrekken er jo om noe skulle skje med ungene,sånn er det å være mor...

Sist endret av konepoona; 29-04-2009 kl 16:59.
konepoona er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 17:47   #52
Supermedlem

mamzen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 526
mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.

Ikke redd så lenge vi er i Norge. Skal til Spania i sommer, er litt urolig for det. Følger med i media så blir det ille blir vi hjemme, men det skal nok litt til.
Gammel 30-04-2009, 04:41   #53
MTN
Veteranmedlem

MTN sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 3,197
MTN har slått av rykte

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Ikke sant!
Eller bare av å kjøre bil, det er vel omtrent det farligste vi gjør om dagen.
Om de skulle slått alle verdens bilulykker like stort opp, så hadde nok ikke mange av oss kjørt bil i frykt for å dø.

Jeg tar forhaandsregler naar jeg kjorer bil ogsaa jeg da. Jeg kjoerer i en viss hastighet, jeg har sikkerhetsbelte, og naar vaermeldingen sier det blir snoe, saa legger jeg om til vinterdekk eller lar bilen staa.

MTN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2009, 06:43   #54
Seniormedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,718
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Har aldri vært veldig redd av meg,og tror jo mye blir overdrevet...
Men i går kveld fikk jeg småpanikk. Jeg er lungesyk og 3 av ungene...vi eier ikke motstandskraft mot influensa og anna dritt...Immunforsvaret vårt er ikke noe særlig...Så kjenner jeg får panikk...Skal på sykehuset på kontroll i dag med minste jenta,håper de kan berolige meg litt der..Jeg har 2 lungebetennelser iallefall i året (er syk nå), og trøster meg litt med at jeg tydeligvis er litt sterk alikavel siden jeg bestandig har holdt meg oppegående, uansett hvor syk jeg har vært ....kommer meg bestandig ganske raskt...men er redd for at minste kan bli skikkelig syk...Ho er jo ikke baby,men aner jo ikke hvor mye de tåler når de er små.....
Er så fælt når de sliter med pusten...
Gruer meg til jeg blir eldre og svakere i tillegg....Huff vil spy....Trøster meg med at vi bor i ei lita bygd langt opp i nordnorge, med snø ute enda ,håper bakterier og virus fryser ihjel.....Idiotiske meg hadde egentlig lyst og avbestille timen i dag på sykehuset Tenkte på den store byen vi må til...og et digert sykehus med mye smitte, kanskje av noen som har slikt virus....Men man må vel skjerpe seg....
Gammel 01-05-2009, 07:08   #55
Seniormedlem

Loonie sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Moss
Meldinger: 519
Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.Loonie har en strålende fremtid.

Ja, jeg syntes det er veldig skremmende. Tenker masse på det..

Loonie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 08:25   #56
Seniormedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,716
Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, er ikke redd. Og kjenner jeg får en litt flau smak i munnen over dette, slik jeg ser det, hysteriet, når jeg samtidig leser dette:
Leger uten grenser minner om glemt dødsepidemi - VG Nett om Helse og medisin
Gammel 01-05-2009, 09:36   #57
Seniormedlem

Gabi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,284
Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hege-Mor Vis post
Nei, er ikke redd for svineinfluensan. Husker godt hvordan det var med denne fugleinfluensan også....det var jo ett "media"styr uten like....
Det gikk jo bra...og velger og tro at dette også vil gå bra.
Akkurat det jeg var tenkt å skrive...
Gammel 01-05-2009, 10:09   #58
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,211
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.

WHO-ekspert: Svineinfluensaen er mild - VG Nett om Svineinfluensa

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2009, 09:14   #59
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,412
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post

Når det blir sånn at influensaen med sikkerhet smitter fra menneske til menneske....... da kan jeg begynne å bekymre meg.

Samtidig har jeg stor tro på at norske hygiene og kunnskap er så mye bedre enn den mexikanske at det ikke vil bli den samme smitten her i landet.

Samt at jeg håper på at det er så kaldt her i nord at influensaviruset/bakteriene ikke overlever her særlig lenge (noen fordeler må vi jo ha av å bo i kalde Norge)
Den smitter fra menneske til menneske. Det er jo det som er så skummelt med denne typen.

Det er ikke kaldt i Norge lenger, men mildt og godt, så et virus kan nok fint overleve her, ja.

Jeg er litt redd, ja, siden vi har baby i hus.
Gammel 03-05-2009, 07:51   #60
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,842
Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.

redd og redd... bekymret iallefall. og om det kommer til norden og norge, blir jeg vel mer bekymret! glad vi ikke har bestilt noen sommerferie noen plass enda, kommer ikke til å gjøre det før man ser utviklingen framover! ikke tale om at jeg reiser et sted der det er utbrudd iallefall!! (redd for at noe skal skje med ungene, og at jeg/mannen kan dø i fra ungene.... Etter at jeg fikk barn er jeg blitt mye mer bekymret....)

Sist endret av Nerthus; 03-05-2009 kl 07:55.
Nerthus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:33.